recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Tilbehør
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Godt men billigt antennekabel søges
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketGodt men billigt antennekabel søges

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
erling1000 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 01-Juli-2008
Status: Offline
Point: 148
Direkte link til dette indlæg Emne: Godt men billigt antennekabel søges
    Sendt: 13-September-2010 kl. 11:01

Jeg har et panasonic 50G20 der modtager DVB-C direkte fra Yousee (ingen box). Og har for ringe signalstyrke. DR HD er grumset (signalstyrke på ca. 3 ud af 10) og TV3 er oftest helt væk, men dukker dog op en gang i mellem.

Yousee-support siger jeg skal løse det ved at købe et "dobbelt skærmet antennekabel med stikkene støbt direkte i".

Er der nogen der ved noget om det? Er alle dobbeltskærmede kabler med indstøbte stik lige gode? Er det det rigtige han råder mig til? Hvor og hvad bør jeg købe? Ville jo foretrække et vinkelstik i hvert fald hvis det kan fås. Både mht. indgang bag tv og så det i den anden ende ikke stikker så langt ud i stuen (dårligt placeret stik-dåse).

Mvh. erling1000

red.: lidt søgning på andre ord gav denne:

i princippet ikke billigt men overkommeligt. Er det den gode løsning? Og hvilken af de mange udgaver? Kan de tåle at blive lagt i kabelkanaler der går om hjørner (90 gr. vinkel). Og ville det hjælpe på andet end udseendet hvis jeg også skiftede radiokablet ud (sidder ganske åbent i stuen ved siden af antennekabel til tv, så ... kun WAF eller også bedre radiosignal? Wink)

Redigeret af erling1000 - 13-September-2010 kl. 11:19
Til top
Kasper_J Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Marts-2007
Point: 2822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-September-2010 kl. 11:36
Oprindeligt skrevet af erling1000 erling1000 skrev:

Yousee-support siger jeg skal løse det ved at købe et "dobbelt skærmet antennekabel med stikkene støbt direkte i".

Det er Yousees standard svar på snartsagt alle forespørgsler - Når man så fortæller dem, at den slags er i orden bliver de somregel noget defensive, og fundere lidt over om man nu lyver for demLOL.

Der er ingen grund til at bruge 200kr på en meter antenne kabel (lig iøvrigt mærke til at prisen  kun stiger med 7kr pr meter - jeg melder mig gerne til at skrue antennestik på til 95kr pr. stk..jovist incl. moms) og hvis du ellers samler dem korrekt, er det heller ikke nødvendigt at stikkene er støbt på.

Noget kabel ala det her: http://www.av-connection.dk/?PGr=1549&ML=112 og så nogle fornuftige stik, så bliver det ikke meget bedre.

Redigeret af Kasper_J - 13-September-2010 kl. 11:36
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-September-2010 kl. 11:38

Der er ingen grund til at give så mange penge for et kabel, når man kan lave dem selv for under det halve. De såkaldte "guld" kabler er ikke nødvendigvis bedre, det er der exempler på.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10514
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-September-2010 kl. 11:57

DR HD er grumset (signalstyrke på ca. 3 ud af 10)

Modtager du DR HD analogt? For et digital signal bliver ikke grumset. Hvis signalet er for svagt krakelerer billedet eller forsvinder helt. Sne og grums forekommer kun i analoge signaler.

Flemming

Redigeret af fltk - 13-September-2010 kl. 11:58
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-September-2010 kl. 13:08
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

[Modtager du DR HD analogt?

Jeg ser ikke analog tv - kan vist ikke se begge dele på min DVB-C tuner i Panasonic 50G20. Og DR HD sendes da vel ikke analogt? Nå, nok om det. Jeg ser det digitalt, og min formulering er nok lidt for svag "grumset" - det er ikke sne, men digital "billedstøj", med pixeleringer i bånd på tværs af skærmen. mvh.
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-September-2010 kl. 13:15

TVet kan sagtens både modtage Analogt og Digitalt, da det jo har begge typer Tuner. At du har pixelering på kanalerne skyldes at de ikke modtages korrekt (for svagt) det kan skyldes problem med kablet, eller med installationen som sådan. (indgående signal ikke i orden f.eks).
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-September-2010 kl. 13:19
Oprindeligt skrevet af Kasper_J Kasper_J skrev:

Noget kabel ala det her: http://www.av-connection.dk/?PGr=1549&ML=112 og så nogle fornuftige stik, så bliver det ikke meget bedre.
Ja, det undrer mig ikke med Yousee...

Kablet ser fint ud.
Hvad med stik à la de her?
er man så ikke godt kørende? 7 m. med stik for små 100,- er jo OK Smile

mvh.
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-September-2010 kl. 13:28

Det er helt fint, kabel fås i faghandlen, og hos de mere velassorterede sikkert også de gode stik.
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-September-2010 kl. 13:39
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

TVet kan sagtens både modtage Analogt og Digitalt, da det jo har begge typer Tuner.
Ja, der er 2 typer dvb-c tunere men jeg synes  ikke jeg kan få analog tv frem når jeg har installeret digitale kanaler - er der ikke noget med man vælger hvilken tuner man benytter (og derpå søger kanaler) og så må gensøge (og glemme de digitale kanaler) hvis man vil se analog? Syn's jeg så nogen skrive noget om det en gang...
Ikke at jeg ikke kan klare mig uden, men det er jo rart at kunne se alle de kanaler man har betalt for hos Yousee.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-September-2010 kl. 13:40

TVet kan sagtens både modtage Analogt og Digitalt, da det jo har begge typer Tuner.

Det kan vel ikke modtage DR HD analogt
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-September-2010 kl. 13:41

[QUOTE=Kasper_J]

Hvad med stik à la de her?
er man så ikke godt kørende? 7 m. med stik for små 100,- er jo OK Smile

Det ser umiddelbart meget fornuftigt ud:)
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-September-2010 kl. 13:48
Oprindeligt skrevet af Kasper_J Kasper_J skrev:

Det kan vel ikke modtage DR HD analogt

Klart nok, den + andre sendes jo kun Digitalt.
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu