recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - PC => DVD-RW => afspil på DVD.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPC => DVD-RW => afspil på DVD.

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7973
Direkte link til dette indlæg Emne: PC => DVD-RW => afspil på DVD.
    Sendt: 28-December-2005 kl. 08:20

Jeg har optaget nogle film direkte på DVD-RW, finalized den og så kopieret dem over på computerens HDD til senere redigering.

Det burde vel være muligt at brænde hele Video-TS mappen over på en blank DVD-RW og så umiddelbart afspille den på DVD'en i stuen??

Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-November-2005
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2005 kl. 10:30

Ja, det kan sagtens lade sig gøre.

Hvilket brænderprogram bruger du ?

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2005 kl. 11:47
Roxio CD/DVD Creator. Det glæder mig at jeg ikke behøver at køre gennem et videoredigeringsprogram. Det er ved at slippe op med julefilm på HDD'en på mine to maskiner, så jeg må have fat i nogen der ligger på computeren for at tilfredsstille min og min hustrus umættelige appetit på hyggelige julefilm...

Thorvald.
Til top
Hapsdog Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 29-Maj-2005
Point: 318
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2005 kl. 12:13
Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:

Jeg har optaget nogle film direkte på DVD-RW, finalized den og så kopieret dem over på computerens HDD til senere redigering.

Det burde vel være muligt at brænde hele Video-TS mappen over på en blank DVD-RW og så umiddelbart afspille den på DVD'en i stuen??

Hej Thorvald.

TMPGEnc DVD Author har en fin brændefunktion. Meget nem, du skal ikke vælge alt muligt, det er jo en DVD og kun det, du skal lave. Her er osse mulighed for længere DVDnavne end i eks. Nero. (er ikke "familiær" med Roxio til brænding).

mvh

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2005 kl. 13:07

Tak for svarene. Jeg er dog ikke ude på at lave en egentlig DVD (som sådan), redigeret osv. Jeg skal bare lige have kopien af den DVD-RW, som jeg lavede på DVD-optageren og kopierede ind på computerens HDD tilbage til en DVD-RW, så vi lige kan hygge os med lidt mere film.

Så jeg ville sådan set bare brænde data (Video_TS mappen, der jo indeholder finalized DVD med menu) ned på en DVD-RW og så afspille den på DVD'en.

Senere når jeg får købt DVD-Author Pro, skal filmene på computeren redigeres og laves til DVD-video på DVD-R.

P.s.: Min prøveversion af DVD-author Pro er udløbet, ellers ville jeg nok trygt have brugt den.

Redigeret af Thorvald

Thorvald.
Til top
HeartWare Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-Oktober-2003
Sted: Bagsværd, DK
Point: 4808
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2005 kl. 13:19
Teoretisk set burde det kunne lade sig gøre - forudsat, at du brænder den i UDF format (altså IKKE i ISO format), samt at du brænder samtlige filer ned på samme plads i directory-strukturen, som de oprindeligt lå.

Det hele kommer an på, hvor striks DVD-VR formatet er. F.eks. kan det ikke (pålideligt) lade sig gøre blot at brænde en data-DVD med et \VIDEO_TS bibliotek for at få den afspillet i en stand-alone afspiller. Den SKAL brændes som en DVD-Video disk, idet der er andre parametre, der også skal overholdes...
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2005 kl. 17:52

Hvis Thorvald oprindelige DVD-RW indeholder en Video_TS folder, med ifo og vob filer, må den være formatteret som en almindelig DVD-video disk i JVC'en.

Hvis Video_TS folderen derefter er kopieret ind på harddisken, så er det nemt at brænde en ny DVD-Video compilation enten i Roxio eller Nero og tilføje Video_TS folderen fra harddisken.

Heartware har ret, man bør altid brænde en DVD-video i UDF format for maksimal kompatibilitet med afspillere. Vælger man DVD-video fra menuen i i enten Roxio eller Nero, vil den blive formateret som UDF som den skal.

Det er altså vigtigt ikke blot at vælge en standard iso data dvd, men specifikt vælge enten det menupunkt der hedder dvd-video, eller vælge DVD UDF

Til top
DrageMester Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-November-2004
Point: 1660
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2005 kl. 17:58

Thorvald, enten kan du brænde en DVD Video med din Roxio CD/DVD Creator. Jeg har ikke brugt dette program i mange år, så jeg kan ikke fortælle dig hvordan. En DVD Video behøver altså ikke at indeholde smarte menuer, men den skal overholde et bestemt format, og derfor er der altid en særlig måde at gøre dette på i brænderprogrammer.

Eller også kan du bruge et gratis værktøj som f.eks. ImgTool Classic til at lave DVD filerne om til et "image" af en DVD Video, og derefter bruge dit eget Roxio brænder program eller et gratis brænderprogram som ImgBurn til at brænde dette image til en DVD.

Lad dig iøvrigt ikke narre af, at ImgTool Classic og andre programmer gemmer et image som en *.iso fil - filen kan godt indeholde andet end et ISO 9660 format, f.eks. en DVD Video i UDF format!

Sony KDL-37W5500 + KDL-32W705B, YouSee tv-boks, Panasonic DMR-BCT820, Boxee Box, Chromecast, Synology DS414
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2005 kl. 15:23

Ok, jeg er tæt på at give op. Men det får lige et par chancer mere. Jeg har prøvet:

• Roxio brænder program, "Creator Classic". Virkede ikke - formentligt fordi jeg ikke fik valgt DVD-video eller UDF-formatet. Jeg må undersøge om der er mulighed for at vælge.
  • Roxio DVD-builder. Dur ikke, fordi, den ikke kan forstå lydformatet og fordi den beregner størrelsen af projektet efter SP kvalitet, hvilket giver en projektstørrelse på 14 GB for tre film.
  • Ulead Moviefactory giver følgende fejl:
    [C:\Documents and Settings\Administrator\Dokumenter\Ulead DVD MovieFactory\3.0\Import_DVD\dmf051229-071.MPG] contains Dolby Digital audio tracks. DVD MovieFactory does not support this audio format. Do you still want to insert this video clip? Her kan jeg tilgengæld godt ændre opløsning og kompression (det kunne jeg i hvert fald første gang jeg prøvede).
  • Windows moviemaker - kan ikke forstå .vob formatet. Der var et trick med at ændre til .mpg, men jeg har glemt hvordan og jeg tror hellere jeg vil prøve noget andet.

Det var vist nok det jeg har prøvet. Nu skal jeg så prøve Roxio igen med UDF om muligt ellers ImgToll Classic.

Thorvald.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2005 kl. 15:40
Aah, nu fandt jeg hvor man sætter UDF eller ISO osv. Men den stod vistnok til UDF som standard. Jeg tror det er noget andet jeg har gjort forkert og jeg tror jeg ved hvad det er - mere om det senere.

Thorvald.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2005 kl. 16:31

Nu fortvivler jeg snart - jeg troede lige at jeg havde set lyset - at jeg i tidligere forsøg med Roxio havde glemt finalize. Men nu kan jeg se, at jeg ikke rigtig får mulighed for at finalize discen???

Jeg smider lige et par billeder, måske de kaster lidt lys over det:

Nå - upload funktionen virker ikke lige nu.

Redigeret af Thorvald

Thorvald.
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2005 kl. 16:44

Hej Thorvald

Skal lige være sikker - du har kopieret en VIDEO_TS folder ind på din harddisk. Inde i den folder ligger der flere IFO filer og flere VOB filer på hver ca 1gb   ?

Hvis ja, så prøv denne simple men effektive løsning.

Download og installer copy to dvd (gratis prøveversion):

http://www.vso-software.fr/download_product_direct.php?produ ct=copytodvd

efter installation skal maskinen lige genstartes, efter genstart højreklikker du på din VIDEO_TS folder på harddisken, altså på selve folderen, ikke de enkelte filer. Der fremkommer en menu, fra den vælges "copy to DVD" og der brændes automatiskt en dvd-video kompatibel skive som virker i din afspiller.

Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu