|
|
Besvar ![]() |
Side 123> |
Forfatter | |
dos64 ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 24-November-2006 Status: Offline Point: 22 |
![]() Sendt: 24-November-2006 kl. 23:00 |
Hej Lige et spørgsmål til eksperterne i dette forum. Jeg skal have købt et TV kort til min PC på vores kontor. Vi bor i et område, hvor vi får vores TV signal fra den lokale antenneforening, som sender de digitale kanaler (DR1, DR2 og TV2) i DVB-T standard. Herudover modtager vi de samme kanaler analogt + en hel række andre kanaler analogt. Jeg er på udkig efter et godt TV kort, der kan vise både analoge kanaler og de digitale DVB-T kanaler i en god kvalitet. Kortet skal have stereo lyd og indbygget HW MPEG encoder (da jeg kommer til at optage en del fra d analoge kanaler). Endvidere skal der ikke vvære nogle problemer med visning af DVB undertekster ved brug af kortet; hverken ved Live TV eller ved optagelse af de digitale kanaler. Nogen der kender et godt kort, der kan matche disse specifikationer ???
|
|
![]() |
|
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10523 |
![]() |
Dette må lige være kortet for dig: http://www.hauppauge.de/pages/products/data_hvr1300.html#fea tures Flemming |
|
![]() |
|
Badsted ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 25-November-2004 Sted: Ølstykke DK Status: Offline Point: 1042 |
![]() |
Blot en sidebemærkning. Hvilken software havde du tænkt dig at bruge? Media Center Edition 2005 kan ikke håndtere både DVB-T og analoge samtidigt, og kan heller ikke vise DVB-T undertekster. Media Portal (gratis) kan såvidt jeg ved både anvende DVB-T og analoge signaler, men om man kan bruge det samme kort til begge dele samtidig ved jeg ikke. Om DVB-T underteksterne er stabile ved optagelser, live TV og timeslip ved jeg ikke. DVBViewer kører perfekt med undertekster ved både timeslip, live TV og optagelser, men der kan være nogen udfordringer med at lave DVD'er efterfølgende da optagelserne er i .ts filer og ikke mpg. Til gengæld kan DVBViewer kun håndtere DVB signaler. Dette indlæg er ikke ment til at gøre dig modløs eller ked af det, men blot en indikering af, at det du gerne vil måske ikke er så simpelt. Med venlig hilsen Henrik Badsted PS. DVB-T undertekster er som regel afhængig af software og ikke hardware. |
|
![]() |
|
dos64 ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 24-November-2006 Status: Offline Point: 22 |
![]() |
Hej Flemming Ja det har du fuldstændig ret i. Jeg har faktisk læst om dette kort på Hardware Test portalen (http://www.hardware-test.dk). Og her skrives der, at kortet ikke har HW baseret MPEG encoder !!!. Denne test er dog foretaget d. 5. juli 2006, så måske er der kommet en ny version af kortet fra Hauppauge siden. Det fremgår både af dit link og edbpriser.dk, at kortet er med HW encoder.
|
|
![]() |
|
![]() |
Hej Henrik Jeg havde godt nok en plan om, at anvende Windows MCE (og senere Vista), da jeg er "tvunget" til at skal foretage en investering i en eller form for Windows operativsystem. Men fra dit svar, kan jeg godt se, at det nok ikke er den bedste løsning. Den bedste løsning ville så nok være at anvende DVBViewer (prisen på 15 Euro er jo heller ikke afskrækkende). Ved du, om : 1) Der er nogle problemer med at anvende DVBViewer sammen med Windows MCE ? Nu har jeg ikke haft mulighed for at se Windows MCE live, men såvidt jeg ved, er MCE delen blot "noget" man starter op på en Windows XP brugerflade. 2) Der findes en måde at få lavet DVBViewers .ts filer om til MPEG filer ? Betyder din sidste sætning : "Til gengæld kan DVBViewer kun håndtere DVB signaler", at man skal bruge et andet program, når man arbejder med analoge TV kanaler ? Mvh Lars Pedersen
|
|
![]() |
|
avh ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-Juli-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2891 |
![]() |
Sender din antenneforening ikke også digitalt på de øvrige kanaler? Kan der f.eks. anvendes en selector boks? Når man overgå til digitalt synes jeg det er simplest kun at holde sig til det... (analog TV er det for meste også ringere) Hvis der kan anvendes en selctor boks, kan signalet sandsynligvis modtages med DVB-C TV-kort... Hvis en antenneforening kun kan udsende kanalerne analog, synes jeg, den ikke har ret meget fremtid for sig... Alternativet kunne så være via satellit med et DVB-S TV-kort... Redigeret af avh - 25-November-2006 kl. 12:09 |
|
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
|
|
![]() |
|
Ken_T ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1757 |
![]() |
Med hensyn til HVR1300 så har det faktisk hardwareencoder, men den anvendes nok kun i forbindelse med den analoge tuner og nok ikke sammen med dvb_T tuneren. En Hardware encoder, encoder til mpeg2, men et DVB-T signal er allerede mpeg2 og gemmes som .ts filer.
Der er et kort der hedder hvr1100 det har ikke hardwareencoder. Ideen med en hardwareencoder er at aflaste CPUen, men en dvb_T tuner belaster næsten ikke, men det gør den analoge tuner ved optagelse. Ken Redigeret af Ken_T - 25-November-2006 kl. 13:21 |
|
![]() |
|
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10523 |
![]() |
Ifølge Hauppauges tyske side som jeg gav link til har version 1111 hardwareencoder, mens version 1113 ifølge Hauppauges svenske side har softwareencoding. Flemming |
|
![]() |
|
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
![]() |
hvr-1300 har hardware encoder. Man bruger ikke en encoder til digital tv, så den fungere kun ved analoge signaler. Den skal dog ha en decoder, når den skal afspille film/tv osv.
|
|
![]() |
|
![]() |
Måske, alt efter hvilken udgave man køber ifølge ovenstående. Flemming |
|
![]() |
|
Ken_T ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1757 |
![]() |
et link til hauppauges hvr1300 med specifikation http://www.hauppauge.com/pages/prods_hvr.html Ken |
|
![]() |
|
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
![]() |
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |