|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
smedev ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 15-Oktober-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 339 |
![]() Sendt: 03-Februar-2006 kl. 00:40 |
Jeg har problemer med opsætning af 'Windows xp Media Center Edition' som jeg har købt som en oem pakke. installationen går glat igennem bortset fra at den beder om en service pack2 cd, som ikke er med, men det ved jeg godt. Det er værre, at jeg ikke kan installere netforbindelse (og andet ?) fordi jeg får en melding om at: "RPC server unavailable" Når jeg prøver at installere en dansk "Lokaliserings pakke" som også er med i oem pakken, så får jeg en melding : "Update rollup 2 mangler" . Maskinen har en 1,6GB proc., 512 MB ram, 20GB disk til windows 20GB til diverse, og 500GB til video. Jeg kan vedlægge en systemudskrift senere. Har nogen bud ? smedev |
|
smedev
|
|
![]() |
|
Moulder ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 03-December-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 372 |
![]() |
Hej Hvis du ikke har en servicepack 2 cd, så kan du hente servicepack 2 her (husk det skal være den engelske) Når du har hentet den, så skal du udpakke den med winrar eller lign. Du kan ikke bruge den som installationsfil. Højreklik på installationsfilen, og vælg udpak, og brænd derefter filerne på en cd. Når så MCE installationen spørger efter servicepack2, så indsætter du din brændte cd (nu med alle filer liggende i en mappe) derefter kan du finde de filer den spørger efter. Når den så er færdig med installationen, så burde du kunne gå på nettet og opdatere den på Microsoft Update, og der burde den selv finde rollup2..(jeg fik rollup2 med på en cd i min pakke..!!)
Mvh Moulder Redigeret af Moulder |
|
Mvh
Moulder |
|
![]() |
|
MortenP ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-Juli-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 658 |
![]() |
Hej
Da jeg installerede mit, satte jeg Disc 1 i igen da den bad om service pack.. Så kørte den fint videre.. (den må jo ligge der).. Jeg har iøvrigt også rollup 2 upgrade på cd.. men du kan sagtens hente den på windows update før du bruger dk lokationspakke.. Mvh. MortenP |
|
![]() |
|
Moulder ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 03-December-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 372 |
![]() |
Hej Ok.. Det var en mulighed jeg ikke prøvede.. Men den burde jo også være der når man køber en komplet pakke.. Underligt at den ikke bare ber om cd1 istedet for at skrive at den vil have servicepack2..!! Nå men bare man ved hvordan, så er det jo ingen sag..
Mvh Moulder |
|
Mvh
Moulder |
|
![]() |
|
Palmolive ![]() Bruger ![]() Oprettet: 25-Oktober-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 177 |
![]() |
Du skal rent faktisk sætte disk 1 i, når den beder om SP2 - da SP2 er slipstreamet på den XP der er bunden i MCE 2005...
|
|
Samsung 52M87, H3126 | Denon DVD-3800BD (kodefri), AVR-4308 | Marantz SA-11S2 | Zune 80GB, ZuneHD 32GB
|
|
![]() |
|
smedev ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 15-Oktober-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 339 |
![]() |
Tak for hjælp. Nu kører det. Og mit Hauppauge 500 kort kan også installeres........ Nu skal jeg bare konfigurere MCE.! Nogle gode tips ? Jeg er tilsluttet en mindre antenneforening i Odense og har på fornemmelsen, at der blir vanskeligheder.........
|
|
smedev
|
|
![]() |
|
![]() |
Hej Her følger jeg lige lidt med.. Jeg har også installeret Hauppauge 500 MCE, og den finder også alle kanalerne fra mit kabeltv stik, men når jeg klikker på "Live TV" får jeg meldingen om at der er fejl med DVD Decoderen.. Der var intet andet med til kortet.. Har læst lidt om et Nvidia plugin, men hele maskinen er Intel baseret, så jeg leder efter gode råd..
Mvh Moulder |
|
Mvh
Moulder |
|
![]() |
|
Hanien ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Maj-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 562 |
![]() |
Et lille tips er at vælge at du bor i postnummer 0000, herefter kan du definere hvilke guide data der skal gå til hvilken kanal |
|
![]() |
|
Hanien ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Maj-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 562 |
![]() |
Du skal have en Decoder for at afspille video, det følger ikke med. |
|
![]() |
|
![]() |
Jeg prøver med en decoder fra Cyberlink: PDVD_6_trial_9lang.??? som jeg havde fra et andet projekt, og det kører fint. Jeg kan ikke huske hvad det koster.... Nu skal jeg så til at indstille kanaler..... hilsen |
|
smedev
|
|
![]() |
|
![]() |
Hej Jeg har installeret Nvidia PureVideo Decoder, og det virker bare.. Tak for hjælp. Nu har jeg kun et problem tilbage.. Billedet står for langt ude i den ene side, og jeg kan ikke via grafik programmet flytte det.. ?? Når jeg kører MCE guiden, skriver den at jeg skal flytte billedet ved at flytte den direkte via skærmens knapper, men dem har jeg jo ikke på mit plasma tv..??
Mvh Moulder Redigeret af Moulder |
|
Mvh
Moulder |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |