Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Thomas K
Super bruger
Oprettet: 26-Januar-2010
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 461
|
Emne: Harmony 900 eller 1100 Sendt: 24-December-2010 kl. 08:49 |
Hej allesammen
Nu skal jeg så investere igen, denne gang i en multifjernbetjening. I den forbindelse kan jeg se at Logitech's Harmony serie nok ikke er det værste valg, men skal det være en 900 eller en 1100??
Der er ikke ret mange der refererer til 1100, betyder det så at den ikke er særligt anvendelig. Det primæree formål med en ny fjernbetjening er WAF og WUF faktorerne. Jeg er nu sikker på, at jeg nok skal finde ud af det.
Umiddelbart, som jeg kan se det, understøtter Hamony fjernbetjeningerne de enheder jeg skal betjene, dog mangler 1100 RF-funktionen, desværre. Det kan der dog findes en anden løsning på.
Hvad er jeres erfaringer med både Harmony 1100 og Harmony 900?? Er 1100 merprisen værd, set i lyset af WAF og WUF??
Cruzz
PS. Glædelig jul til jer allesammen
|
 |
KlausDM
Platin medlem
Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19651
|
Sendt: 24-December-2010 kl. 09:39 |
Cruzz skrev:
Umiddelbart, som jeg kan se det, understøtter Hamony fjernbetjeningerne de enheder jeg skal betjene, dog mangler 1100 RF-funktionen, desværre. Det kan der dog findes en anden løsning på. |
Vi skal lige blive enige om at en Harmony 1100 er kæmpeskrumlet med touchskærm der koster i omegnen af 3000 kr? I så tilfælde valgte jeg den løsning med allerhøjest WAF, nemlig en Beo4 remote og en Lintronic "oversætter". Klaus
|
|
 |
Thomas K
Super bruger
Oprettet: 26-Januar-2010
Sted: Nordsjælland
Point: 461
|
Sendt: 24-December-2010 kl. 15:25 |
Fandt lige en test af 1100, og det var ikke den bedste kritik den fik, så jeg går efter en Harmony 900
Cruzz
|
 |
Moulder
Super bruger
Oprettet: 03-December-2004
Sted: Denmark
Point: 372
|
Sendt: 26-December-2010 kl. 09:55 |
Jeg stod med samme "problem" for nogen tid siden, og jeg valgte først 1100'eren, men efter at have haft den oppe af kassen nogle gange, blev jeg enig med mig selv om, at den bare ikke ligger godt i hånden..
Så jeg har købt 900'eren og er rigtig glad for den :)
Den ligger perfekt i hånden, og RF senderne virker til UG, så man kan have sit isenkram gemt væk inde i skabene, og alligevel være i stand til at betjene dem.
Kan kun anbefales 
|
Mvh
Moulder
|
 |
Skyum
Guld medlem
Oprettet: 20-Juni-2007
Point: 4169
|
Sendt: 26-December-2010 kl. 12:17 |
Et lille sidespørgsmål, hvis man kan tillade sig dette
Jeg har fået en Harmony One i julegave,som jeg er rigtigt glad for, men nu kan jeg jo læse at der er en 900 og en 1100 også, så mit spørgsmål er om jeg ville få en væsentlig bedre fjernbetjening ved at opgradere til en 900? (1100 er ikke interessant for mig pga. dens størrelse).
Jeg har jo returret på min Harmony One, så hvis jeg skal skifte, skal det være snart.
Hvad ville jeg få ud af at opgradere?
Mine eneste anker i forhold til min Harmony One er at den vírker lidt "billig" i det, meget let og ikke så robust.
|
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
|
 |
Moulder
Super bruger
|
Sendt: 26-December-2010 kl. 12:26 |
Så vidt jeg ved, så er den væsentligste forskel på One og 900, at der medfølger RF sendere til 900'eren, så man selv kan vælge om den skal betjene hardware via IR eller RF.
Men du har ret i, at det ikke føles som en fjernbetjening til små 2k når man holder den i hånden 
|
Mvh
Moulder
|
 |
Skyum
Guld medlem
|
Sendt: 26-December-2010 kl. 12:43 |
Moulder skrev:
Så vidt jeg ved, så er den væsentligste forskel på One og 900, at der medfølger RF sendere til 900'eren, så man selv kan vælge om den skal betjene hardware via IR eller RF.
Men du har ret i, at det ikke føles som en fjernbetjening til små 2k når man holder den i hånden  |
Ok, men det vil vel ikke være nogen forbedring ift. det at mit grej jo virker fint på nær lige min YouSee boks der skal "skydes" lige i masken for at reagere på min Harmony One  , dette vil jo ikke ændre sig.
Jeg kunne dog godt overveje at udbygge mit el-net med nogle lysdæmpere og evt. nogle automatiske gardiner, og her ville jeg måske få brug for RF i stedet for IR ?
|
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
|
 |
Allan Olesen
Guld medlem
Oprettet: 08-Juli-2008
Point: 3249
|
Sendt: 26-December-2010 kl. 13:07 |
Skyum skrev:
på nær lige min YouSee boks der skal "skydes" lige i masken for at reagere på min Harmony One , dette vil jo ikke ændre sig. |
Det vil det da så sandeligt, hvis du begynder at bruge RF. Så kan du een gang for alle stille RF-fyret, så YouSee-boksen kan se det, og derefter kan du være ligeglad med, hvorhen du peger med fjernbetjeningen.
|
 |
Skyum
Guld medlem
|
Sendt: 26-December-2010 kl. 13:15 |
Allan Olesen skrev:
Skyum skrev:
på nær lige min YouSee boks der skal "skydes" lige i masken for at reagere på min Harmony One , dette vil jo ikke ændre sig. |
Det vil det da så sandeligt, hvis du begynder at bruge RF. Så kan du een gang for alle stille RF-fyret, så YouSee-boksen kan se det, og derefter kan du være ligeglad med, hvorhen du peger med fjernbetjeningen.
|
Ok. fungerer det sådan at denne RF funktion "oversætter" IR signalet ? eller hvordan?
|
|
 |
Allan Olesen
Guld medlem
Oprettet: 08-Juli-2008
Point: 3249
|
Sendt: 26-December-2010 kl. 13:23 |
Du sender med RF fra fjernbetjeningen til en eller flere IR-sendere, som oversætter til IR og sender det videre til dit udstyr. Det er hele ideen med at have en 900. Jeg tror ikke, at den på andre punkter adskiller sig væsentligt fra en One.
Du kan også sætte fjernbetjeningen op, så den sender IR direkte til det udstyr, som du ikke kan placere et IR-fyr ved. Altså så den overfor dette udstyr opfører sig som en One.
|
 |
Skyum
Guld medlem
|
Sendt: 26-December-2010 kl. 15:07 |
Allan Olesen skrev:
Du sender med RF fra fjernbetjeningen til en eller flere IR-sendere, som oversætter til IR og sender det videre til dit udstyr. Det er hele ideen med at have en 900. Jeg tror ikke, at den på andre punkter adskiller sig væsentligt fra en One.
Du kan også sætte fjernbetjeningen op, så den sender IR direkte til det udstyr, som du ikke kan placere et IR-fyr ved. Altså så den overfor dette udstyr opfører sig som en One.
|
Det lyder jo super smart, for så løses problemet med min Samsung YouSee boks der kræver at man peger DIREKTE mod den
De andre komponenter (Pioneer og Optoma) klarer den (Harmony one) perfekt 
|
|
 |
Moulder
Super bruger
|
Sendt: 26-December-2010 kl. 17:31 |
I opsætningen til hver komponent, får du valget imellem om det skal være IR eller RF.
Min YouSee boks (3126) står gemt væk inde i skabet, og RF modtageren som er ca. 2x2 cm. står foran boksen, og den kan betjenes om jeg så sætter mig på fjernbetjeningen, eller går ind i et andet rum 
|
Mvh
Moulder
|
 |