|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | ||
grisen ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 39 |
![]() Sendt: 25-November-2010 kl. 20:46 |
|
Hej,
Jeg har et par Blu-Ray skiver men ingen afspiller, og det er jo lidt fjollet. ![]() Jeg har ikke brug for at optagefunktion, 3D, internet eller afspilning fra USB. Den skal bare kunne afspille mine DVD- og Blu-Ray skiver. Krav i prioriteret rækkefølge: 1. den skal være hurtig til at starte op og loade disc'en. 2. den skal kunne opskalere DVD 3. DVD delen skal helst kunne fixes, så den kan afspille region 1-2 Kravene er simple og budgettet er stramt, så jeg har kig på følgende, som umiddelbart er i samme prisklasse: Philips BDP7500SL/12 Samsung BD-C5500 Sony BDP-S370 Er der nogen her der kender disse modeller og kan fortælle hvad jeg skal satse på? mvh Jan |
||
![]() |
||
Bj85 ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 17-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11 |
![]() |
|
Jeg tror jeg vil vælge en panasonic, jeg har selv været ude og kigge på denne
http://www.elgiganten.dk/product/tv-radio/dvd-blu-ray/blu-ray-afspiller/DMPBD65EGK/panasonic-blu-ray-afspiller til 1200 kroner, den starter op på 0,5 sekunder, den kan afspille masser af formater. Jeg ved ikke om den kan ændres i forhold til dit 3. punkt. Jeg har det ikke så godt med philips afspillere, de er alt for langsomme..
|
||
![]() |
||
grisen ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 39 |
![]() |
|
Okay... nu har jeg lige fået demo på Sony BDP-S373
Den var vildt hurtig. Jeg havde ikke stopuret med, men filmen var igang inden jeg var begndt at tælle. ![]() Det kan selvfølgelig være at mine skiver var nemme at læse, men jeg var i hvert fald imponeret. Visning af DVD så dog ikke fantastisk ud, men hvad kan man forvente når materialet ikke er up-to-date? Er der nogen stor forskel på forskellige afspilleres DVD visning? Jeg tænker ikke kun på de nævnte modeller. Mere generelt... kan normale mennesker se forskel på hvordan forskellige maskiner afspiller DVD? mvh Jan
|
||
![]() |
||
Strange ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 03-Marts-2008 Status: Offline Point: 3199 |
![]() |
|
Kan den Panasonic der linkes til bitstreame true hd og dts hd master audio så det kommer frem på displayet i receiveren? Hvis ikke, hvilken af panas modeller kan så det?
|
||
![]() |
||
Naiera ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12426 |
![]() |
|
Der er meget stor forskel, bare ikke på de billige modeller fra 500-2000,-. Her får du altid en variation af dårlig til middelmådig, hvis du er heldig. Der findes mange BD-afspillere der kan afspille dvd ligeså godt som de bedste dedikerede dvd-afspillere, men så koster det noget mere. |
||
![]() |
||
KongKent ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 21-Juni-2008 Sted: Dronninglund Status: Offline Point: 361 |
![]() |
|
BD55 kan i hvert fald. |
||
TV: LG 65" OLED B1
Receiver: Denon AVR-X2400H BD: Panasonic DMP-BD55 Front: Dali Evidence 870 Center: Dali C1000 Bag: Dali R1000 Sub: Dali SWA-15 |
||
![]() |
||
Strange ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 03-Marts-2008 Status: Offline Point: 3199 |
![]() |
|
Så kan den her også da det er en nyere model vel.. Hvad med dmp bd45?
|
||
![]() |
||
musicus ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 10-Juli-2006 Sted: Østjylland Status: Offline Point: 2149 |
![]() |
|
Philips BDP7500SL/12 kunne nok være et udmærket valg. Den tilgodeser i al fald alle dine tre punkter.
Jeg har selv "storebroderen", BDP9500/12, som er forrygende hurtig til at indlæse og loade BD discs. Anmeldelser, som jeg har læst af BDP7500/12 på nettet, antyder en tilsvarende hurtighed. Om BDP7500 afspilleren på DVD-siden så helt kan måle sig med "storebrors" avancerede Marvel Technologies' Qdeo-chip er nok tvivlsomt. Anmelderne er dog enige pænt om, at BDP7500 afspillerens evne til at opskalere og afvikle af DVD-film i en ordentlig kvalitet, ligger i den pæne ende af bedømmelses-skalaen.
Og så angående punkt 3:
Ved hjælp af en ganske enkel procedure, kan man med remoten gøre BDP7500/12 kodefri på DVD-delen. Og så får du endda en ekstra bonus med i hatten: Man kan selv flytte underteksterne op eller ned, til den ønskede placering i billedet.
![]() P.S.: Jeg havde selv en Sony BDP-S360, som jeg brugte sammen med et HD-ready panel. Og var egentlig også ganske glad for den. Men da jeg så senere opgraderede til en Full HD skærm, blev det tydelig at se, at en bedre BD-afspiller var hårdt tiltrængt. Ligesom dens evne som DVD-afspiller heller ikke var fantastisk. Derfor skiftet til Philips BDP9500/12. Så muligvis er det ikke Sony'en du skal satse på, hvis du allerede har et Full HD display. Men se først de tre afspillere i funktion hjemme hos dig selv, før du træffer dit endelige valg. Hvis du har muligheden for det.
Redigeret af musicus - 28-November-2010 kl. 15:04 |
||
LG 50PK250N (ISF-kalibreret), Optoma HD200X
2x Denon DVD-2930 2x Toshiba HD-XE1, Panasonic DMP-BD45, Philips BDP-9500 Strong SRT 8410, Sony HT-DDWG800 2x DVDO Edge |
||
![]() |
||
Flemming Larsen ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: 2630 Taastrup Status: Offline Point: 24817 |
![]() |
|
|
||
Mvh
Flemming Larsen |
||
![]() |
||
![]() |
|
Ikke alle - Philips BDP 2500 kan eksempelvis kun true hd ifølge specifikationerne.
|
||
![]() |
||
Flemming Larsen ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: 2630 Taastrup Status: Offline Point: 24817 |
![]() |
|
Ja, ok. Phillips er også lidt for sig selv.
|
||
Mvh
Flemming Larsen |
||
![]() |
||
![]() |
|
@musicus
Tak for beskrivelsen. Det hjælper min beslutning.
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |