recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Surround Receiver + 2 kanals forstærker?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSurround Receiver + 2 kanals forstærker?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
zulfo Se dropdown menu
Moderator gruppe
Moderator gruppe
Branchemedlem

Oprettet: 05-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3701
Direkte link til dette indlæg Emne: Surround Receiver + 2 kanals forstærker?
    Sendt: 28-August-2010 kl. 12:45
Jeg er ved at blive lidt bidt af det der stereo musik, men samtidig ser jeg en del film, og spiller en del PS3.

Jeg har lige købt en Onkyo TX-NR808 - den og mine XTZ'er spiller sgu glimrende, men jeg begynder at lytte mere og mere til musik også...

Er det muligt på en eller anden måde at sætte TX-NR808'eren op sammen med en A100 D3 f.eks.?

Jeg tænkte om man kunne bruge Pre Out fra 808'eren til fronterne over til Pre In på A100 og lade den trække fronterne?

Det er ikke noget jeg skal have lige med det samme, men tankerne går lidt i den retning....

Men kan man overhovedet det?!
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-August-2010 kl. 12:50

En Surround reciver spiller da ogaå ganske glimrende i Stereo/Dual Stereo. 
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
frugtkompot Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 04-April-2008
Point: 810
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-August-2010 kl. 14:33
Jeg tror zulfo's mening er at presse den sidste saft og kraft ud af højtalerne?

Jeg vil tro du kan. XTZ forstærkerne fungerer vel i det tilfælde blot som en effektforstærker.
Video: TV: Panasonic 50" G30, PS3, Apple TV & Nvidia Shield.
Audio: 3.1 - Front: Canton Reference 7.2. Schiit Asgard 2, Bifrost Uber. Effekt via Peachtree 220.
Til top
Irenicus Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-December-2009
Point: 1020
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-August-2010 kl. 14:55
Jeg læser det som at du ønsker at kunne bruge en integreret forstærker eller forstærker sæt når du hører stereo?
I så fald skal du have fat i en integreret forstærker eller forforstærker der har SS passthrough, således burde du kunne bruge denne når du hører stereo, og også bruge effekten i den når det er film der skal ses.
Til top
Aim Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Juni-2010
Sted: Danmark
Point: 1135
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-August-2010 kl. 22:34
Udover det vil jeg forslå dig at lytte til nogle andre forstærkere end XTZ, for det kan godt være de kan lave højttalere der spiller rimligt, men deres forstærkere har en forfærdlig metallisk klang
Herreklubben Hæng ikke med hovedet, hvis du står i lort til halsen.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19755
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-August-2010 kl. 22:44
Oprindeligt skrevet af zulfo zulfo skrev:

Men kan man overhovedet det?!

Sagtens, spørgsmålet er bare, hvor meget du overhovedet får ud af det.

En forstærker der er sat til at kunne levere 135 i 7 kanaler, skal nok kunne levere det i 2 og med lidt strømreserver i overskud til at hive godt fast i dine højttalere, hvis du kun kører stereo.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Leviathan.jk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-April-2009
Sted: Købrnhavn
Point: 823
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-August-2010 kl. 17:55
Nu drejer god stereo sig også om andet end at have effekt nok...
Samsung SP-A900B, Screen Excellence Slim, Procella P6, Procella P10, Anthem AVM 50v, Anthem PVA-5, Denon DVD-3800BD, Samsung BD-F8900
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19755
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-August-2010 kl. 18:48
Oprindeligt skrevet af Leviathan.jk Leviathan.jk skrev:

Korrekt.

Men hvordan den enkelte forstærker lyder i effekttrinnet er svært at vide.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Hans j Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Marts-2007
Point: 4207
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-August-2010 kl. 19:55
@Zulfo: Der er netop meningen med pre-out, du kan tilslutte forstærkere til de udgange du finder nødvendigt.
Men lyder det ikke ganske godt i stereo hvis du f.eks. vælger pure direct ?
Mener da du kører bi-amp til fronterne ?

Til top
zulfo Se dropdown menu
Moderator gruppe
Moderator gruppe
Branchemedlem

Oprettet: 05-April-2006
Point: 3701
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-August-2010 kl. 23:21
Tak for alle de gode inputs...

Oprindeligt skrevet af frugtkompot frugtkompot skrev:

Jeg tror zulfo's mening er at presse den sidste saft og kraft ud af højtalerne?

Jeg vil tro du kan. XTZ forstærkerne fungerer vel i det tilfælde blot som en effektforstærker.

Det var netop min tanke...

Mine intentioner er at få lidt mere "umpf" ved stereo - men det lyder lidt til, at 808'eren måske alene faktisk er god nok, og at jeg måske ikke vil få alverden ud af det.

Oprindeligt skrevet af AIM AIM skrev:

Udover det vil jeg forslå dig at lytte til nogle andre forstærkere end XTZ, for det kan godt være de kan lave højttalere der spiller rimligt, men deres forstærkere har en forfærdlig metallisk klang

Okay, jeg har ikke hørt dem, men er vældig glad for mine højttalere - men jeg må hellere give den et lyt, HVIS det kommer dertil. Måske kunne man være heldig at låne en, før man køber...

Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Sagtens, spørgsmålet er bare, hvor meget du overhovedet får ud af det.

Det er er godt spørgsmål - som du skriver, så burde 808'eren måske have saft nok i stereo også...

Oprindeligt skrevet af Hans j Hans j skrev:

Men lyder det ikke ganske godt i stereo hvis du f.eks. vælger pure direct ?
Mener da du kører bi-amp til fronterne ?

Jeps, det er korrekt - jeg kører Front til wooferne, og Surr.Back til mellemtone og diskant, og jeg bruger enten "Stereo" eller "Pure Direct" - og det er egentlig ikke fordi det ikke "siger nok", men når jeg begynder at høre mere og mere musik, var det måske en ide at prøve at gøre det så godt som muligt, inden for rimelighedens grænser hvad angår budget...

Jeg må tænke videre... dette her køb af udstyr griber om sig Smile

Redigeret af zulfo - 29-August-2010 kl. 23:23
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
Til top
dreamz Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Februar-2008
Point: 857
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-August-2010 kl. 00:10

Hej Zulfo

Jeg har været igennem nøjagtig de samme overvejelser, da jeg fik nye højttalere. Min første indskydelse var også at koble nogle effektrin på min surround-forstærker (en Yamaha RX-V1700).

Men det er sjældent effektforstærkeren, der er det svageste led i sådan en AV-receiver; det er derimod forforstærkeren; bl.a. fordi den indeholder en masse dsp-kredsløb og andre digitale narrestreger, som ødelægger stereogengivelsen.

Derfor anskaffede jeg, som også Irenicus er inde på en stereoforstærker med SS-passthrough. Dermed fungerer stereoforstærkeren som effektrin for fronterne, når jeg hører surround og som almindelig stereoforstærker ved musik, og det er den flere længder bedre til, end yamahaen.

Der er (endnu) ikke mange stereoforstærkere, der har den funktion. Du kan finde en liste her http://www.audiophile.no/handleguide/item/208-oversikt-over-forsterkere-med-%3Cbr%20/%20target=

Den forstærker, jeg valgte til at skubbe liv i mine Audiovector Mi3 Super var en Harman Kardon HK 990.

God jagt ;-)

Til top
Firebird Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-Marts-2009
Point: 2195
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-August-2010 kl. 00:25
Oprindeligt skrevet af Leviathan.jk Leviathan.jk skrev:

Helt enig. Antallet af Watt siger intet om selve lyden. Mange rørforstærkere med få Watt kan levere en super lyd, og endda spille højt.
Venlig hilsen Firebird {;-)

Lytter til en del til 3 Doors Down, AC/DC, Billy Idol, Bruce Springsteen, Daughtry, Dire Straits, Evanescence, ZZ Top, og Within Temptation.

JVC X3
?
?
?
?
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu