recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - live TV "pixelering"
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketlive TV "pixelering"

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
zulu100 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 31-Marts-2007
Status: Offline
Point: 126
Direkte link til dette indlæg Emne: live TV "pixelering"
    Sendt: 03-September-2009 kl. 19:17
Hej
Startede for et par måneder siden med Vista MCE og oplevede meget pixelering på alle kanaler - efter nogle gode råd herfra forummet fik jeg næsten elimineret problemet. Jeg oplever dog stadig pixelering af meget kort varighed med jævne mellemrum. Billedet fryser og lyden forsvinder eller der kommer en høj tone et kort øjeblik.
Jeg oplever ikke problemet når jeg ser en rippet DVD.

Mit setup er som følger:
Vista MCE M/TVPack
Yousee og floppy DTV
Tv ses via en DMA2200 extender.

Gode råd er velkomne!
Til top
SSvenSSon Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 26-Marts-2008
Sted: Denmark
Point: 388
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-September-2009 kl. 14:19
Har du checket dit antennekabel og stik, det er ekstremt vigtigt at der er ordentligt kabel og rf-tætte stik hele vejen til dit MC.
Til top
zulu100 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-September-2009 kl. 21:26
Oprindeligt skrevet af SSvenSSon SSvenSSon skrev:

Har du checket dit antennekabel og stik, det er ekstremt vigtigt at der er ordentligt kabel og rf-tætte stik hele vejen til dit MC.

Kørte tidligere med SageTV uden problemer og programmet viste også at der var fuld knald på signalet så jeg tror ikke det er der problemet ligger.
Kunne man forestille sig at noget sådant kunne foresages af anden software på computeren - jeg tænker her på f.eks antivirus?
Til top
zulu100 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-September-2009 kl. 07:20
Oprindeligt skrevet af SSvenSSon SSvenSSon skrev:

Jeg prøvede at koble min FIREDTV tuner direkte på yousee´s udtag i huset med et 2 meter langt kabel og oplever stadig pixelering.
Det ser umiddelbart ikke ud til at pixelere lige meget på alle kanaler - DR1 og DR2 er rigtig slemme her pixelerer billedet med intervaller på et par minutter.

Any ideas?
Til top
Patriarken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-April-2005
Sted: Parts Unknown
Point: 2872
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-September-2009 kl. 10:21
Prøv en anden driver, til din tuner. fx 5.1n
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time!
Til top
zulu100 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-September-2009 kl. 22:31
Oprindeligt skrevet af Patriarken Patriarken skrev:

Prøv en anden driver, til din tuner. fx 5.1n

Vil rigtig gerne prøve 5.1 N men for h...... hvor det driller.
Uanset hvad jeg forsøger ender Vista op med at installere en preconfigureret driver - 4.8 tror jeg nok!
Jeg har forsøgt at afinstallerer henholdsvis tunerkort og driver i devicemanager.
Jeg har desuden afinstalleret og fjernet firewire kablet fra computeren til efter genstart hvorefter jeg har sat kablet i igen og Vista har spurgt efter en driver. Dette har jeg så annuleret og derefter installeret 5.1N og alligevel ender jeg op med driver ver. 4.8.
Er der ikke en måde hvorpå man kan slå den automatiske installering af drivere fra i Vista??
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-September-2009 kl. 22:52
Har du prøvet "opdater driver" fra kontrol panel og så pege på de drivere du ønsker installleret  
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
zulu100 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2009 kl. 06:29
Oprindeligt skrevet af MCenterFreak MCenterFreak skrev:

Har du prøvet "opdater driver" fra kontrol panel og så pege på de drivere du ønsker installleret  

Ja - det har jeg prøvet men kan ikke få det til at virke.
5.1N er jo en "pakke" af drivere som afvikles via setup.exe og hvis jeg forsøger at opdatere drivere som du foreslår vil den have en at man browser sig frem til en inf. fil og det syntes jeg ikke at jeg kan finde under drivermappen i 5.1N "pakken"
Måske jeg leder det forkerte sted.
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2009 kl. 11:40

Prøv følgende:

fjern FireDTV her:

skriv cmd i start søgning

I commando prompt skriver du: set devmgr_show_nonpresent_devices=1

derefter skriver du: devmgmt.msc

Hvis du kan se devicet her, så fjern det

Det er ikke sikkert at du får løst problemet denne vej, men så kan du måske bruge et gendannelsespunkt fra Kontrolpanel>System>avancerede systemindstillinger>Systembeskyttelse>systemgendannnel se

DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
zulu100 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2009 kl. 12:18
Oprindeligt skrevet af MCenterFreak MCenterFreak skrev:

Prøv følgende:

fjern FireDTV her:

skriv cmd i start søgning

I commando prompt skriver du: set devmgr_show_nonpresent_devices=1

derefter skriver du: devmgmt.msc

Hvis du kan se devicet her, så fjern det

Det er ikke sikkert at du får løst problemet denne vej, men så kan du måske bruge et gendannelsespunkt fra Kontrolpanel>System>avancerede systemindstillinger>Systembeskyttelse>systemgendannnel se

Har prøvet at fjerne i "fjern eller rediger program" uden succes - men vil lige prøve med nævnte i commando promt.
Det er som om, at for at ændringer skal træde i kraft mht. til afinstallering af driver eller hardware kræves genstart og her er det at Vista som default går ind og installerer en driver som jeg ikke har indflydelse på.
Til top
Patriarken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-April-2005
Sted: Parts Unknown
Point: 2872
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2009 kl. 12:31
Du skal fjerne via installeren, derefter går du ind i device manager og scanner for changes. Så skulle tunerne gerne dukke op igen. Derpå fjerner du dem ved at højreklikke på hver enkelt tuner, vælge remove og sætte flueben i Delete driver for this device i den boks der kommer op. Derpå kan du genstarte.Og den skulle nu ikke have en kopi af driveren. Note. Det kan være nødvendigt at gøre dette flere gange dersom du måske har smidt en del drivere på systemet.

Redigeret af Patriarken - 11-September-2009 kl. 12:34
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time!
Til top
zulu100 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2009 kl. 22:57

Oprindeligt skrevet af Patriarken Patriarken skrev:

Du skal fjerne via installeren, derefter går du ind i device manager og scanner for changes. Så skulle tunerne gerne dukke op igen. Derpå fjerner du dem ved at højreklikke på hver enkelt tuner, vælge remove og sætte flueben i Delete driver for this device i den boks der kommer op. Derpå kan du genstarte.Og den skulle nu ikke have en kopi af driveren. Note. Det kan være nødvendigt at gøre dette flere gange dersom du måske har smidt en del drivere på systemet.

Hej

Har fulgt dit råd og der installeres ikke pr. default en driver ved genstart - har så efterfølgende installeret 5.1N hentet hos Patriarken men alligevel står der ver. 4.8.10 som driver ver. når man kører support tool.

Jeg troede at de 2 driverversioner skulle matche hinanden men jeg er måske forkert på den.

------------------------------------------------------------ -------------------

Digital Everywhere Support Report: v1.1 (2231-13)

------------------------------------------------------------ -------------------

Generated on (Y/M/d): 2009.09.11

FireDTV / FloppyDTV devices:

devices found: 1

Status for device 1

Model : Error

GUID : 0x0012872602001AAE

HW Ver.: 01.26.02

FW Ver.: 2.4.4 Build 61030

Driver : 4.8.10 M

Frontend Status:

Frequency.: 554000 kHz, Sig.Str.: 100%, BER: 0

Locked : YES

CAM Module: Viaccess

Windows System Information:

OS Path: C:\Windows

OS Version:

Microsoft Windows Vista, Service Pack 2 (Build: 6002)

OHCI Controller:

Manufacturer: VIA

Description: VIA OHCI Compliant IEEE 1394-værtscontroller

MCE Plugin:

Plugin Version 2.0.0.0

Service started!

FireDTV Transponder List:

Transponder List found:

Cable

FireDTV Tools:

No running FireDTV tools found

Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu