Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
uggeren
Bruger
Oprettet: 08-Februar-2009
Status: Offline
Point: 158
|
Emne: Samsung BD-P4600 Sendt: 04-Maj-2009 kl. 21:20 |
Er det muligt at få den uden den rødlige kant?
På nogle billeder ser det ud som om den er gennemsigtig, men på de fleste er der den rødelige farve.
|
 |
Bruger slettet
--
Oprettet: 31-Januar-2007
Sted: Denmark
Point: 1200
|
Sendt: 05-Maj-2009 kl. 00:04 |
Hvis du kun har planer om at afspille fætter BR skiver og DVD'er på den, så er den Hifiklubben sælger, i sort. Den jeg kiggede på i dag var i hvert fald sort.
Hvis du vil bruge den som medie center, som den reklamere med at den er i stand til, så drop den. Jeg havde forskellige mediefiler med, Avi, Mpg og MKV. Den genkendte kun 2 Avi filer ud af de der var og det var Mpeg4 filer, men dem kunne den ikke afspille. Så ud af de ca. 10 filer jeg havde med kunne den ikke spille så meget som en eneste. Anderledes var det da vi prøvede med 7070'eren, den kunne genkende alle filer og afspille Mpg, Avi og MKV. Eneste fil den ikke ville afspille var en Mpeg4 SD, som TV'et mente var for stor og så var det jeg tænkte "for stor??" til et 1080p TV. Ret imponerende, jeg mistænker at det var fordi filen var 1200*544 og det er jo HD, det går da virkeligt ikke på et HD TV.
Jeg tror alt i alt at Samsung har skudt sig selv i foden med deres "super" produkter og jeg håber nu at BD-P3600 kan klare det Samsung siger den kan.
|
 |
uggeren
Bruger
|
Sendt: 05-Maj-2009 kl. 00:21 |
Okay, det lyder da lidt skuffende,at den ikke rigtig kunne afspille nogen formater. Den har ellers et ok fedt design.
Den 7070 er det også en blu-ray afspiller eller hvordan? Eller er det der tv?
Er der en anden afspiller du kan anbefale?
|
 |
uggeren
Bruger
|
Sendt: 05-Maj-2009 kl. 00:23 |
Fejl
Redigeret af uggeren - 05-Maj-2009 kl. 00:24
|
 |
Bruger slettet
--
|
Sendt: 05-Maj-2009 kl. 00:49 |
Ja jeg må indrømme at jeg var lettere irriteret da jeg kørte fra Hifiklubben i dag, da det umiddelbart lignende den ultimative løsning for mig hvor jeg gerne vil lave back up af en række film på en DLNA/NAS server og i MKV container, så jeg kan få flere lydspor og softcodede undertekster og det kunne den så ikke, ærgeligt for mig. Nå men nok om det, nu kommer 3600 vel snart og så får Samsung en chance til at bevise det Det gode ved 4600 var designet, det var fint, men heller ikke mere end det, det var en ret let afspiller og den føles ikke af mere end det den koster. Jeg så ikke Blu-ray på den, da den udelukkede sig selv med den manglende medie understøttelse og til prisen, så er der andre alternativer, som jeg ved, virker mere robust, heriblandt Panasonic's nye 60 og 80 modeller og som på papiret har bedre lyd. 7070 er Samsungs "elite" LEDtv, som i mine øjne skal falde en del i pris før den er interessant og her er jeg absolut uenig i en svensk test som gav den 10 ud af 10, men nu er jeg også Plasma mand til benene. De er kommet langt med LCD/LED, ingen tvivl, men der er billigere og bedre alternativer i Plasma, i mine øjne. Med hensyn til en anbefaling, så skal jeg have set en del afspillere og det har jeg ikke. Jeg satser på at Samsung BD-P3600 lever op til det Samsung lover, hvis den gør det, så ligner det et stærkt kort i den billige ende, men den skal som minimum have medie afspilleren fra 7070.
|
 |
uggeren
Bruger
|
Sendt: 05-Maj-2009 kl. 01:02 |
Okay, så må jeg vente og se på den P3600, har også overvejet bare en PS3, men har hørt den skulle larme ved blu-ray og så har den vel heller ikke de samme muligheder.
Jeg har selv et 7070  Hvor kørte i filerne fra, fra usb eller via com eller hvordan?
Lige hvad angår 7070, så hjælper det en del når man indstille det lidt, ved jeg ikke om det var i hifi-klubben.
|
 |
xcardman
Guld medlem
Oprettet: 24-Marts-2005
Point: 8672
|
Sendt: 05-Maj-2009 kl. 09:18 |
Man kan pille herfra og til juleaften, så vil en 7070 ikke kunne slå deres nye 8 serie plasma. EN LED 467070 koster jo næsten det samme som deres nye 50 tommer plasma 855. den er jo også 2,9 cm tyk og har "mediacenter indbygget". Så ja deres led har en alt for høj pris.
Jeg tror ikke man får en afspiller som kan tage alle formater, de er meget forskellige. Samsung lave containerne til en hvis standard og bare en smule ved siden af, så vil de ikke virke. Brug en HTPC, hvis man vil være sikker på ens filer skal virke.
Redigeret af xcardman - 05-Maj-2009 kl. 10:15
|
 |
Bruger slettet
--
|
Sendt: 05-Maj-2009 kl. 11:47 |
Først det med 7070, så vil jeg også sige at den helt klart har det varmeste og bedste billede at de LED/LCD'er der var i udstillingen, selvfølgelig er der indstillinger, men det jeg bed mærke i var TV signalet, som jeg fandt utilfredsstillende, men der er mange ting der kan være skyld i det. Jeg havde 3 Blu-ray film med, som jeg syntes er nogle af de bedste udgivelser jeg har, Speed, No reservations og I, robot. No reservations gengav den helt i top og jeg opdagede ikke en eneste fejl, selv i køkkenbillederne, hvor alt blev gengivet perfekt. Ved Speed virkede billedet en anelse "grumset", men alt kan opdages når man står en halv meter fra skærmen. I, robot kom vi aldrig frem til. Så alt i alt var TV'et i mine øjne bedre end de øvrige, med et varmere, mere indbydende "blødere" billede, medie centeren og super gengivelse af Blu-ray, mens de minusser jeg havde var den relative høje pris og TV billedet.
Det jeg ville, var/er det som jeg tror du vil, have en pæn opsætning med 4600'eren hængende under TV'et og det kan du jo sagtens. Hvis du har 7070'eren, så har du allerede en god medieafspiller der tog det meste af det jeg havde med og så behøver du jo ikke en medieafspiller i 4600'eren. Eneste minus ved 4600'eren er så, at den ikke har analog 7.1 kanal ud. Men det vil jo nok være en god idé at høre og se hvordan den klarer DVD og CD'er, hvis den skal bruges til det.
Jeg er dog altid bekymret, når en producent laver et skinnende blankt produkt, for hvor lang tid går der før der er ridser i produktet. Jeg behandler ikke mine ting ufint, men jeg tror ikke jeg har noget uden ridser.
Men jeg tror ikke du behøver afskrive 4600'eren helt, så hvis du kan tage en tur i Hifiklubben, så er den et kig værd, når du i forvejen har 7070.
@xcardman Pris er altid en relativ størrelse som man kan diskutere, men det jeg lagde vægt på, var at Panasonic's nye plasma kan fås til 5-7000,- kr. under en tilsvarende 7070 og det er meget strøm man kan købe for den pris. Jeg er heller ikke ude efter en afspiller der kan tage alle formater, jeg vil lave en back up af mine DVD'er, så jeg kan opmagasinere dem og få dem ud af min stue. Til det har jeg brug for MKV containeren, da jeg ikke vil have underteksterne hardcodede og jeg på nogle har brug for mere end ét lydspor. Selvfølgelig er Samsung produkterne stand alone hardware og det er kun et plus hvis de understøtter mere end det de er bygget til, men hvis det skal være et salgsargument at der er et media center indbygget, så må det også gerne virke. Jeg har også en HTPC og arbejder lige nu på flere front ends, som hver især, har deres små problemer, med mine "heftige" krav. WMC klarer ikke MKV særligt godt, mildt sagt, den klemmer billedet til 4:3 og har problemer med at spytte Dolby Digital ud. XBMC har problemer at registrere mit DVD drev og så vidt jeg kan forstå, så understøtter den slet ikke Blu-ray og HD-DVD afspilning, samtidig så blanker den min primære skærm, når den kører full screen på min sekundære.
Det er muligt at jeg på nuværende tidspunkt stiller for store krav til et streaming set up. Medie centeren skal køre på min sekundære skærm mens jeg stadig kan bruge min primære. Den skal kunne afspille H.264 MKV filer med Dolby Digital og/eller DTS. Den skal kunne afspille DVD, Blu-ray og HD-DVD Brugerinterfacen må gerne være smagsfuldt, som Mediastreamer til XBMC eller Apple Front Row. Brugerinterfacen må gerne kunne tilpasses i et vist omfang.
Redigeret af Kim Jespersen - 05-Maj-2009 kl. 12:01
|
 |
uggeren
Bruger
|
Sendt: 05-Maj-2009 kl. 11:48 |
Undskyld men hvad skal jeg bruge dit svar til. Jeg er ligeglad med at du er super plasma fanboy. Du har sikkert ikke engang set 7070, du skriver bare hvad andre siger.
Det her handler på ingen måde om mit 7070 vs 855, men om en blu-ray afspiller. Du har heller ikke set deres 855, men alligevel ved du alt om den, godt klaret!
Alt i alt lad vær med at skriv i min tråd, kan ik bruge dit indlæg til en skid, hvis der er andet skriv en PM til mig og lad vær med at ødelægge min tråd!
xcardman skrev:
Man kan pille herfra og til juleaften, så vil en 7070 ikke kunne slå deres nye 8 serie plasma. EN LED 467070 koster jo næsten det samme som deres nye 50 tommer plasma 855. den er jo også 2,9 cm tyk og har "mediacenter indbygget". Så ja deres led har en alt for høj pris. Jeg tror ikke man får en afspiller som kan tage alle formater, de er meget forskellige. Samsung lave containerne til en hvis standard og bare en smule ved siden af, så vil de ikke virke. Brug en HTPC, hvis man vil være sikker på ens filer skal virke. |
|
 |
Bruger slettet
--
|
Sendt: 05-Maj-2009 kl. 11:56 |
uggeren skrev:
Undskyld men hvad skal jeg bruge dit svar til. Jeg er ligeglad med at du er super plasma fanboy. Du har sikkert ikke engang set 7070, du skriver bare hvad andre siger.
Det her handler på ingen måde om mit 7070 vs 855, men om en blu-ray afspiller. Du har heller ikke set deres 855, men alligevel ved du alt om den, godt klaret!
Alt i alt lad vær med at skriv i min tråd, kan ik bruge dit indlæg til en skid, hvis der er andet skriv en PM til mig og lad vær med at ødelægge min tråd!
|
Jeg tror han skrev det til mig, fordi jeg blandende 7070'eren ind i billedet. Det er rigtigt at det handler om en fætter BR maskine, grunden til at jeg skrev om 7070'eren, var for at få det fulde potentiale af et Samsung set up med 7070'eren og en Blu-ray afspiller. Det jeg gerne ville have var 6050 og 4600 i Roseblack, hvor media centeren var i 4600, men den viste sig så lettere ubrugelig, så jeg skulle have 7050 i stedet for, for at få det som jeg gerne ville. Så dit setup med 7070'eren, tror jeg kunne være udemærket og stilrent med 4600'eren.
Redigeret af Kim Jespersen - 05-Maj-2009 kl. 12:03
|
 |
uggeren
Bruger
|
Sendt: 05-Maj-2009 kl. 11:57 |
Okay, ja opsætningen var nemlig en af grundene til mit valg af 4600 grundet designet at den kan hænge osv. Ydermere lød den også fin på specs. Men det passer så ikke helt  Jeg har "kun" et 5.1 system, så det er fint nok.
Det med den skinnende overflade tror jeg du har ret i, kan nok blive svært at holde helt fri fra ridser.
Men vil stadig overveje den 4600, må lige tage fordi hifi-klubben og se nærmere på den.
Hvilken kilde var det i så de filer fra på 7070, usb, com osv..?
|
 |
Bruger slettet
--
|
Sendt: 05-Maj-2009 kl. 12:05 |
De var på en USB stick, vi/jeg ville gerne have prøvet at lægge dem på en DLNA/NAS, men de har ikke kunnet få nogle af Samsungerne til at streame fra et trådløst net, så den side af prøven venter jeg lige med til de får den originale Samsung DLNA stick, som iøvrigt følger med 3600'eren som standard.
|
 |