recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Lydproblemer med Denon avr 1909 og Ps3
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketLydproblemer med Denon avr 1909 og Ps3

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
andje00 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 01-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 58
Direkte link til dette indlæg Emne: Lydproblemer med Denon avr 1909 og Ps3
    Sendt: 29-November-2008 kl. 19:52

Hej

Jeg har netop anskaffet mig en Denon AVR 1909 surroundreceiver. Og jeg glæder mig især til at kunne se mine bluray film på min Playstation 3 med TrueHd lyd. Men jeg kan ikke rigtigt få lyden til at virke ordentligt.

Hvis jeg bruger min dvdafspiller er der ingen problemer, og receiveren registrerer fint om det er dolby digital eller dts osv. der sendes afsted fra dvdafspilleren. Men når jeg afspiller noget fra min Ps3 kan jeg udelukkende få receiveren til at skrive "multi ch in 7.1" i displayet. Det er lige meget om jeg sender dolby digital, dts, truehd eller lyd fra en musik cd afsted til receiveren. Jeg kan kun få den til at registrere "multi ch in 7.1". Der kommer lyd ud til alle højttalere, men jeg går ikke ud fra at "multi ch in 7.1" giver den mest optimale kvalititet.

Er der nogen der ved hvordan problemet skal løses? Jeg bruger hdmi kabel og jeg kan som sagt godt få lyd ud til alle højttalerne, men kun i multi ch in 7.1 format

Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2005
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-November-2008 kl. 20:47
da din PS3 ikke kan bitstreame vil der står multi ch in 7.1 eller 5.1 på din denon. Så der vil aldrig står andet. Næsten alle andre afspiller kan, og der vil stå TrueHd. Men lyden er den samme, om du kører pcm eller bitstream.
Til top
andje00 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 01-Marts-2006
Point: 58
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-November-2008 kl. 21:41

Oprindeligt skrevet af xcardman xcardman skrev:

da din PS3 ikke kan bitstreame vil der står multi ch in 7.1 eller 5.1 på din denon. Så der vil aldrig står andet. Næsten alle andre afspiller kan, og der vil stå TrueHd. Men lyden er den samme, om du kører pcm eller bitstream.

Dvs hvis jeg køber en bluray afspiller, der kan bitstreame, er den eneste forskel, i forhold til mit nuværende setup, at der så står TrueHd i receiverens display? Lyden vil være den samme, og der vil i begge tilfælde være tale om "ægte" TrueHd, eller hvad?

Der har været noget skriveri om en 2,3 opdatering til Ps3, hvor der både har  været sagt at den kan gøre Ps3´en i stand til at bistreame TrueHd, mens andre har skrevet at det ikke passer. Er der nogen der ved hvad der er rigtigt?  

Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2005
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-November-2008 kl. 09:23
Lyden er den samme, men først ved en opdatering, kan ikke husk hvilken kan en ps3 decode DTS HD. Hvis du ellers er tilfreds behøver du ikke købe en ny. Fordel er en lille smule mindre larm, mindre strøm og den kan bitstreame.  
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu