Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
p.las
Guld medlem
Oprettet: 06-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4156
|
Emne: surroundforstærker!!!!!!!! Sendt: 22-November-2008 kl. 20:20 |
hej
kan det virkelig passe at udover Denon onkyo Pioneer ikke er andre SS forstærkere i den dyre ende der understøtter de nye formater.det eneste jeg har fundet er primare spa 22 som kommer om 14 dage ca.men er der ikke andre i samme stil(no nonsens)
ikke fordi der er noget galt med de ovenstående.men jeg vil være træt af at bruge 25000-30000 på en forstærker som er en gammel udgave efter et år
|
 |
bony
Super bruger
Oprettet: 15-August-2007
Sted: Fredensborg
Point: 358
|
Sendt: 22-November-2008 kl. 20:28 |
p.las skrev:
ikke fordi der er noget galt med de ovenstående.men jeg vil være træt af at bruge 25000-30000 på en forstærker som er en gammel udgave efter et år |
Du behøver da slet ikke at skulle så langt op i pris for at få fuldt udbytte af de nye formater?
|
—
|
 |
CSN Teknik
Guld medlem
Branchemedlem
Oprettet: 20-Februar-2007
Point: 1091
|
Sendt: 22-November-2008 kl. 20:32 |
Problemet med nogle af de mere eksklusive mærker, først skal have tømt ud i de gamle modeller før nye kommer til, derfor vil du se de store high end mærker nok først vil dukke op om lang tid med de features. Nu er topmodellerne nu heller ikke at kimse af i de store modeller, nogen har sågar lavet separate Surround forforstærkere, med alt hvad hjertet kan begære af features, så kombineret med en seriøs effektforstærker, så har du et godt rustet system, der er temmelig fremtidssikret, selvfølgelig vil der komme nye modeller med nye features, men de mest banebrydende såsom DTS HD Master og Dolby True HD dekodning og evt. ISF menuer er på banen nu, så det bliver små ting de kommende modeller vil kunne tilbyde, som virkelig vil gøre en forskel. Jeg forventer ikke lige der kommer nye surround lyd formater i den nærmeste fremtid, så du burde roligt kunne få en fremtidssikring i de nye receivere eller pre processore
|
Mvh.Christian
CSN Teknik
Integra.Elac.Velodyne.MKSound.KEF.CSN CustomCables.
|
 |
p.las
Guld medlem
|
Sendt: 23-November-2008 kl. 09:53 |
CSN Teknik skrev:
Problemet med nogle af de mere eksklusive mærker, først skal have tømt ud i de gamle modeller før nye kommer til, derfor vil du se de store high end mærker nok først vil dukke op om lang tid med de features.
Nu er topmodellerne nu heller ikke at kimse af i de store modeller, nogen har sågar lavet separate Surround forforstærkere, med alt hvad hjertet kan begære af features, så kombineret med en seriøs effektforstærker, så har du et godt rustet system, der er temmelig fremtidssikret, selvfølgelig vil der komme nye modeller med nye features, men de mest banebrydende såsom DTS HD Master og Dolby True HD dekodning og evt. ISF menuer er på banen nu, så det bliver små ting de kommende modeller vil kunne tilbyde, som virkelig vil gøre en forskel. Jeg forventer ikke lige der kommer nye surround lyd formater i den nærmeste fremtid, så du burde roligt kunne få en fremtidssikring i de nye receivere eller pre processore
|
det er nemlig det der er problemet.jeg vil bare gerne have hdmi til de nye formater,super C/A konvertere og masser af fire power.den samme stil som min primare spa 21 har.ikke alle de her features
5x100 w 2x800va strømforsymimg
og en model der består mere end 2 år
|
 |
henrik-t
Guld medlem
Oprettet: 08-August-2007
Point: 1553
|
Sendt: 23-November-2008 kl. 10:45 |
p.las skrev:
CSN Teknik skrev:
Problemet med nogle af de mere eksklusive mærker, først skal have tømt ud i de gamle modeller før nye kommer til, derfor vil du se de store high end mærker nok først vil dukke op om lang tid med de features.
Nu er topmodellerne nu heller ikke at kimse af i de store modeller, nogen har sågar lavet separate Surround forforstærkere, med alt hvad hjertet kan begære af features, så kombineret med en seriøs effektforstærker, så har du et godt rustet system, der er temmelig fremtidssikret, selvfølgelig vil der komme nye modeller med nye features, men de mest banebrydende såsom DTS HD Master og Dolby True HD dekodning og evt. ISF menuer er på banen nu, så det bliver små ting de kommende modeller vil kunne tilbyde, som virkelig vil gøre en forskel. Jeg forventer ikke lige der kommer nye surround lyd formater i den nærmeste fremtid, så du burde roligt kunne få en fremtidssikring i de nye receivere eller pre processore
|
det er nemlig det der er problemet.jeg vil bare gerne have hdmi til de nye formater,super C/A konvertere og masser af fire power.den samme stil som min primare spa 21 har.ikke alle de her features
og en model der består mere end 2 år |
det du ønsker er meget svært at opfylde.... værdien ryger så snart der kommer nye ting på market, nye modeller. køb brugt så kan du få det næst nyeste , til de lidt billigere penge... eller skal du betale de store beløber.... ellers nøjes med en av forstærker uden truehd /ma hd osv, men med massere af firepower og gode konvertere, stor strøm forsyning, som skal ha 7.1 indgange... så køber du en afspiller med 7.1 ud og derved undgår du de nye formater og lader afspillere udpakker formaterne...  så kan du vente på der kommer en forstærker der tilbyder det du nu vil ha, i både fetures, styrke og pris... PM på vej omkring emnet.. Henrik
Redigeret af henrik-t - 23-November-2008 kl. 10:47
|
+100HD Film
|
 |
p.las
Guld medlem
|
Sendt: 23-November-2008 kl. 10:56 |
henrik-t skrev:
p.las skrev:
CSN Teknik skrev:
|
og en model der består mere end 2 år
|
det du ønsker er meget svært at opfylde.... værdien ryger så snart der kommer nye ting på market, nye modeller.
køb brugt så kan du få det næst nyeste , til de lidt billigere penge... eller skal du betale de store beløber....
ellers nøjes med en av forstærker uden truehd /ma hd osv, men med massere af firepower og gode konvertere, stor strøm forsyning, som skal ha 7.1 indgange... så køber du en afspiller med 7.1 ud og derved undgår du de nye formater og lader afspillere udpakker formaterne...
så kan du vente på der kommer en forstærker der tilbyder det du nu vil ha, i både fetures, styrke og pris...
PM på vej omkring emnet..
Henrik
|
jeg har allerede sådan en forstærker.det svære er at finde en afspiller der har ordentlige D/A konvertere og DSP.ud over det trot jeg det vil være forkert at smide 15000,- efter en afspiller,frem for at smide det oven i det beløb jeg vil offre på SS forstærker.fremtids perpsektivet for en forstærker vil jeg trods alt vurdere til at være længere end en afspiller som også har mekanisk slid.
ideen med at lade alt ske i forstærkeren,også have en blu-ray transport tiltaler mig meget
|
 |
henrik-t
Guld medlem
Oprettet: 08-August-2007
Point: 1553
|
Sendt: 23-November-2008 kl. 13:02 |
Du kan jo købe en sony 550 eller en Pioneer xl71 de skulle da klare jobet godt efter hvad jeg har læst...
så er der bd 55, men de andre modeler ovenover skulle være en lille tand bedre, ifølge Folkets mening..
Redigeret af henrik-t - 23-November-2008 kl. 13:03
|
+100HD Film
|
 |
Startrek
--
Bruger stoppet på recordere.dk
Oprettet: 02-Marts-2008
Point: 5740
|
Sendt: 23-November-2008 kl. 13:12 |
Hvad med combo af Pioneer BDP-LX91 og Audiolab 8000AP ?
|
 |
p.las
Guld medlem
|
Sendt: 23-November-2008 kl. 16:30 |
henrik-t skrev:
Du kan jo købe en sony 550 eller en Pioneer xl71 de skulle da klare jobet godt efter hvad jeg har læst...
så er der bd 55, men de andre modeler ovenover skulle være en lille tand bedre, ifølge Folkets mening..
|
jeg tror roligt man kan regne med at en 5000,- kroners blu-ray ikke kan hamle op med en forstærker i den bedre ende,på analogdelen
hvis analogdelen i afspilleren er dårligere end i min primare er det et no go
desuden har begge disse afspillere du nævner begrænset bass magnetment.væerst er det dog med pioneern der ikke har delay
som jeg ser det er der 3 afspillere .pioneer lx91.denon 3800 og marantz 8003 mener jeg den hedder.dark horse kunne være oppo BR-D 83
Pt kigger jeg lidt på Primare spa 22,da mine erfaringer med den"gamle"spa 21 er rigtig gode
hvis jeg nu valgte en eks denon 3800 skal jeg slippe14500.-
en byttepris på min SPA 21 til SPA 22 er ca 16000,-
alt sammen for at få HD lyd
dertil kommer de forbedringer der sansynligvis er på analogdelen/processor og DSP generelt.som jeg sandsunligvis ikke for ved at vælge afspilleren
som det sidste tror jeg på at forstærkeren er en bedre fremtids investering end afspilleren da den er modulopbygget
|
 |
Startrek
--
Bruger stoppet på recordere.dk
Oprettet: 02-Marts-2008
Point: 5740
|
Sendt: 23-November-2008 kl. 16:48 |
Der er jo ingen der ved hvad det ville komme til at koste at få Primare ny
surround forstærker udbygget med HD lyd formate, det kan jo let blive
dyrt
Redigeret af Startrek - 23-November-2008 kl. 16:56
|
 |
p.las
Guld medlem
|
Sendt: 23-November-2008 kl. 17:01 |
Startrek skrev:
Der er jo ingen der ved hvad det ville komme til at koste at få Primare ny surround forstærker udbygget med HD lyd formate, det kan jo let blive dyrt  |
primaren kan pt når den kommer om 14 dage modtage 7.1 pcm
|
 |
laurs
Bruger
Oprettet: 28-Juli-2008
Point: 54
|
Sendt: 25-November-2008 kl. 07:20 |
er der ellers nogle forslag?
ud over primaren er der også rotel 1570 som dog ikke er kommet på markedet endnu.det kunne også være et bud evt sammen med audiolabs 7 kanals effektforstærker
|
Benq w5000,stewart firehawk 92"tabtension,M&K 750/55 tripole.velodyne DD12,Primare spa 21,primare dvd 26,dvdo vp 50, samsung 1400
|
 |