recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Lav Bas ved Analog Hd-lyd!
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketLav Bas ved Analog Hd-lyd!

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Bredvig Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 24-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 188
Direkte link til dette indlæg Emne: Lav Bas ved Analog Hd-lyd!
    Sendt: 03-November-2008 kl. 19:41

Hvorfor er bassen lav ved analog hd-lyd? Køre med 4.0 system: 2 15" cerwin-vega front-højtalere og nogle mindre som baghøjtalere.

Forstærkeren er en NAD t755 og blu-ray afspillerene er Panasonic BD-55 og Sony BDP-S550. Vi har prøvet at rode med diverse indstillinger men kan ikke få det til at virke. Vi har slået Dynamic range compression fra og det har også hjulpet en del. Men der mangler stadig bas specielt, når der er tale om store effekter hvor der normalt er utrolig meget at arbejde med for højtalerene udebliver bassen. Problemet er størst på Panasonics BD-55.

Kan der være nogle indstillinger jeg har overset? vi har sat højtaleren op i menuen på afspillerene.

Lyden fejler intet hvis vi bruger optisk.

Har fået en løsning på problemet i en anden tråd her på sitet men det involvere en subwoofer hvilket vi ikke har. Det overrasker mig bare at manglen på bas er så enorm og at jeg ikke har hørt om problemet før.

Håber i har en løsning!

Redigeret af Bredvig - 03-November-2008 kl. 19:44
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-November-2008 kl. 19:50

Det er jo netop manglen af en SW der gør forskellen. Dine fronter er vel indstillet til Large, men klart uden SW vil der mangle bund i lyden, LFen mangler jo på den Analoge forbindelse, selv om der sendes LF til Reciveren, så er der jo ingen SW at sende den til.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Bredvig Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 24-April-2006
Sted: Denmark
Point: 188
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2008 kl. 21:26

Højtalerene er indstillet til Large. Men hvis jeg forstår dig rigtig er det fordi det er en analog forbindelse at bassen er lav? For der jo ingen folk der har problemer med digital-forbindelse selvom de ikke har sub.

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2008 kl. 21:34

Ved Analog føres LFen seperat som de øvrige kanaler direkte til de respektive forstærkere i Reciveren, jeg havde i alt fald samme problem før i tiden inden jeg fik en Sub, og også med Analog forbindelse til Reciveren. Det var med en DVD afspiller.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu