|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
BubbiBubbi ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 13-Februar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 111 |
![]() Sendt: 22-September-2008 kl. 09:32 |
Hej alle..
Skal nok snart ud og have mig noget surround sound.. Da jeg har mit 46" Sony og min BDP-S300 bluray afspiller, er det jo næsten synd ikke at have noget surround.. Ud over det har jeg min PC og min Xbox360 (HDMI) sat til også.. Så hvad skal man vælge? Budgettet ligger på en 3000 +-.. Kan der overhovedet erhverves noget godt lyd med det budget ? Eller skal jeg spare noget mere sammen ? På forhånd tak.. |
|
55" Samsung UE55ES8005 | iPad Air 4G 128GB | iPhone 4S 16GB | Synology DS212j 2x3TB WD RED |
Boxee Box & AppleTV2 | Philips Hue Starter Kit | Stofa Komplet TV | Stofa 150/15 mbit | Xbox One |
|
![]() |
|
jrued ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 17-Juni-2008 Sted: Kbh K, Denmark Status: Offline Point: 308 |
![]() |
Om der kan erhverves god lyd for ca.3000 skal jeg ikke kunne sige. det kommer an på hvad man opfatter som god lyd. jeg ville betydeligt højere op hvis jeg var dig. til at starte med skal du have fat i en receiver og allerede der bliver det svært med at finde en til 3000! men en god receiver og et par gode stereo højtalere til at lægge ud med ville jeg nu vælge. De nye receivere har jo mange HDMI ingange så både din bd'er, xbox og evt. digital box, kan sættes til den. men før du går ud og erhverer noget vil jeg anbefale at du høre udstyret først.
|
|
![]() |
|
BubbiBubbi ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 13-Februar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 111 |
![]() |
OK, så må det vente..
Er ikke en der går voldsomt meget op i lyd.. Ville bare gerne have lidt surround på.. Men hvis det bliver så dyrt, så er det jo lige før jeg har lyst til at droppe det.. Og så bruge pengene på nogle flere blurays og Xbox spil. |
|
55" Samsung UE55ES8005 | iPad Air 4G 128GB | iPhone 4S 16GB | Synology DS212j 2x3TB WD RED |
Boxee Box & AppleTV2 | Philips Hue Starter Kit | Stofa Komplet TV | Stofa 150/15 mbit | Xbox One |
|
![]() |
|
Asklepios ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-September-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4342 |
![]() |
Du kunne tage en Onkyo 605, den koster en 3-4 K.
Dertil skal du så bare finde nogle gode højtalere, og springen på et eller andet sæt. Dem er der mange af, og ligger i mange prisklasser. Men jeg ville personligt anbefale en 4-5K på højtalere også. Altså ialt en pris på 7-10K. Men man kan jo købe brugt... Eller som jrued foreslår, starte i det små, med 2-3 højtalere! ![]() MVH ![]() |
|
De bedste hilsner
Simon B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos ATV2 (jailbreak + aTV Flash) Atlas Cables |
|
![]() |
|
Kasper_J ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-Marts-2007 Status: Offline Point: 2830 |
![]() |
Mange er glade for Logitechs surround sæt f.eks. z5500 de koster i omegnen af 2000kr - De har ikke HDMI men en optisk indgang er der, og også RCA til stereo - Det kan naturligvis ikke sammenlignes med en receiver og "rigtige" højttalere, men til prisen synes jeg faktisk at de gør det OK - så måske det var værd at prøve lytte noget i den stil
![]() |
|
![]() |
|
jrued ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 17-Juni-2008 Sted: Kbh K, Denmark Status: Offline Point: 308 |
![]() |
du må da ikke give op logitech sættet som er nævnt har jeg hørt flere anbefale i den prisklasse, men har aldrig hørt det selv. sådan noget hifi bliver man jo bare lidt bidt af. så når først du har købt dit logitech går der ikke under et måned før du vil have mere. Så er mit råd bare at købe godt for starten af. receiver er et must, man kan have den længe eller skifte den ud når der kommer nyt og bedre. Gode højtalere til gengæld vil jeg våge pelsen på, og påstå at man kan have hele livet. kvalitets højtalere mister ikke den gode lyd. personlig sætter jeg et lille beløb af hver måned til stort højtaler køb. |
|
![]() |
|
![]() |
Tror nu aldrig jeg bliver så besat af lyd at jeg behøver det helt vilde..
Ind til videre kører jeg med et gammelt Sony surround anlæg der kun har scart indgange og en rød og hvid phono indgang.. Og det lyd den kan leverer lever fint op til min høreevne.. Det jeg savner er dog et anlæg der kan tage HDMI, så jeg kan få lyden over fra min Xbox og min bluray afspiller.. Og så self. fra selve TV'et.. Så havde da lidt håbet på at et 5.1 anlæg af en eller anden art kunne bruges.. Hvad med Sony, laver de slet ikke noget der er værd at eje ? Nu tænker jeg på Sony's Bravia da jeg allerede har TV og bluray fra Sony.. |
|
|
![]() |
|
Asklepios ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-September-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4342 |
![]() |
Du kan sagtens tage en af Sonys recievere, jeg ved ikke så meget om dem, og hvad de kan. Men hvad skulle ideen være i at vælge Sony, udover at du har TV og BD?
Desværre er det ikke sådan, at alle firmaer er konkurrencedygtige og laver gode produkter på alle fronter. Så det er være "mærke-dyr" er en dårlig ide, IMO... ![]() Af højtalere er der lige kommet dette sæt til salg herinde, det skulle være ganske udemærket, og er garanteret bedre end Logitechsættet: http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=47442& PN=1&TPN=500 MVH |
|
De bedste hilsner
Simon B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos ATV2 (jailbreak + aTV Flash) Atlas Cables |
|
![]() |
|
Pittens ![]() Bruger ![]() Oprettet: 25-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 225 |
![]() |
Køb brugt, du kan få rigtigt meget lækkert brugt, især højttalere. dba har en masse top klasse surround recievere og højttalere til billige penge, og der er sikkert også noget herinde :-) |
|
![]() |
|
doit ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 03-Februar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 901 |
![]() |
Køb et et-i-alt sæt. Ved Samsung og Harman Kardon har lavet nogen OK nogen. Hvis du "bare skal ha lidt surround", tror jeg du blir tilfreds. Det er ikke verdensklasse, men hva - Det er bedre end ingenting og du vil opleve en verden til forskel fra det du har nu.
|
|
![]() |
|
Startrek ![]() -- ![]() Bruger stoppet på recordere.dk Oprettet: 02-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5740 |
![]() |
Sony skulle også lave et surround recievere og højttalere til billige penge,
som passe i designen med din Sony Blu-ray afspiller. Redigeret af Startrek - 23-September-2008 kl. 14:42 |
|
![]() |
|
![]() |
Nemlig, der var derhen af jeg ville..
Bare et simpelt surround system.. Kravet til det er mindst 3 hdmi indgange.. 5.1 er rigeligt til mig.. Jeg havde kigget lidt på dette Sony HT-SS1300 http://www.sony.dk/product/hcs-cinema-surround-kit/ht-ss1300 Men er vel ingen herinde der har sådan et "simpelt" system.. Men burde det ikke gå fint sammen med mit Sony TV og min Sony bluray afspiller? |
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |