|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | ||||
Clinten ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 02-September-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 36 |
![]() Sendt: 10-September-2008 kl. 21:24 |
|||
Jeg er ved at etablere min første hjemmebio
![]() Jeg har fundet 3 gode bud, som jeg gerne vil høre, om der er nogen der har erfaringer med dem. Nr. 1: Teufel Theater 1 - opgraderet til en 7.1 opstilling: Teufel tilbyder at man kan have højtalerne til gennemlytning i 8 uger. Pris ca. 6.800 leveret direkte fra Teufel Nr. 2: Mordaunt-Short Alumni - udvidet til 7.1 system, bl.a. anmeldt i Home Theater Mag. Pris ca. 5.000 kr. + levering fra Hiwayhifi.com Nr. 3: JBL ES-serien i en 5.1-opstilling (senere udvidet til 7.1) med JBL ES20 som front og sidehøjtalere, JBL ES25 som center og JBL ES250 som subwoofer (tænkes udvidet med 2 x ES10 el. 20 som baghøjtalere) - pris ca. 5.300 + levering fra Hiwayhifi.com Højtalerne kommer til at stå i et 20 kvm. stort rum - og sat til en Onkyo 606 receiver. Kommentarer - erfaringer ( evt. også med forhandlerne)??? |
||||
![]() |
||||
Asklepios ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-September-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4342 |
![]() |
|||
Jeg har ikke hørt nogle af dem, så jeg kan kun fortælle hvad jeg har læst mig til.
Nr. 1: Teufel har jeg generelt hørt mange gode ting om, og det var helt klart dem jeg ville vælge. Nr. 2: De ser rigtig godt ud, men har aldrig hørt om dem. Nr. 3: JBL laver nogle rigtig gode højtalere, i den dyre ende (deres pro serie), men de koster også. Tilgengæld skulle deres mindre serier ikke være særligt gode. Så hvad jeg har hørt, og vil anbefale efter det; Teufel... ![]() Håber du ku bruge det til noget. Venligst |
||||
De bedste hilsner
Simon B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos ATV2 (jailbreak + aTV Flash) Atlas Cables |
||||
![]() |
||||
Bla Blasen ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 18-April-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 158 |
![]() |
|||
Fik du købt det JBL sæt ? Hvad løber fragten op i ? Hvor lang leveringstid ? ellers nogen input til handlen både positive/negative? Overvejer selv nogenlunde det samme - og det er jo noget billigere end i DK!
Læste et par test af ES30 på fpn igår, hvor den fik ganske fin kritik. http://fpn.dk/digitalt/lyd/article1289887.ece "Test af ES30" "I kendt stil kvitterer højttalerne fra JBL med spændstige basrytmer og generelt godt lydtryk og dynamik. En højttaler som skabt til populærmusik! " http://fpn.dk/digitalt/lyd/article1289946.ece Test af: Podspeakers The Drop Audio Pro Avanti A.10 (God Allrounder ) JBL ES30 (Selv om JBL højttalerne fungerer på det meste af musikken, er det ikke akustiske viser eller jazz, som er favoritkosten. Til det lyder bassen lidt for plasticagtig og monoton, således at en kontrabas ikke kommer frem med specielt mange klang lag og der mangler liv i instrumenterne. Det er når pop, rock og rap og andet festmusik sættes på, at JBL vækkes til live og påkalder sig opmærksomhed. Straks er alle skævheder tilgivet for dette er testens barskeste rock højttaler. ) Jamo C603 (bedst i test) På klassisk og jazz er Podspeakers bedre og på mange måder også Audio Pro. På pop og rock er både JBL og KEF et mere selvskreven valg end Jamo. Men har du en alsidig musiksmag, vil du næppe være uenig i, at Jamo C603 er det bedste kompromis. Den har bas nok til pop og rock, samtidig med at et kor lyder netop som et kor og en guitar som en guitar. Højttalerne er aldrig spidse og pågående, men tværtimod serverer de et behageligt og nok så tilbagelænet lydbillede. Jamo gør det jævnt og godt i alle discipliner – en knaldgod allround højttaler. Bedst i test. KEF IQ3 Overvejer dertil en Harmon/Kardon AVR 255 / 355 Alternativt Onkyo 606.
Redigeret af Bla Blasen - 19-November-2008 kl. 12:00 |
||||
![]() |
||||
Clinten ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 02-September-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 36 |
![]() |
|||
Det blev til Teufel Theater 1. Jeg er superglad for dem, men de har endnu ikke bestået den store test, da jeg først får mulighed for at sætte True HD lyd til dem om 14 dage, når min PS3'er kommer. Men indtil videre et meget behageligt og nuanceret lydbillede |
||||
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |