recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Popcorn kender ikke SSD
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPopcorn kender ikke SSD

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Ole B. Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 21-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4
Direkte link til dette indlæg Emne: Popcorn kender ikke SSD
    Sendt: 21-August-2008 kl. 16:26

Solid State Disk Transcend 2,5" IDE 32 GB ikke genkendt af PCH-A100.

For at prøve, hvordan det med at tilføje en harddisk ville virke, monterede jeg først en IBM Travelstar DADA-25400 5.4 GB, strapning sat til device 0 (master), NTFS-formatteret harddisk, i PCH uden at støde på problemer.

NMT'en genkendte harddisken, jeg kunne installere en Samba-server, med hvilken jeg uploadede en video-film til denne Travelstar-harddisk fra min pc.

Derefter tog jeg førstnævnte SSD, strappet som master, NTFS-formatterede den med min pc, fjernede alle strømkilder og erstattede Travelstar-harddisken med den.

Men ved opstart kunne min PCH ikke kende den isatte SSD.

Så prøvede jeg at resette PCH'en til factory settings i håb om, at det ville hjælpe, men det hjalp fedt. SSD'en kommer stadig ikke frem som media source på min tv-skærm.

Tekniske oplysn.: PCH firmware 01-17-080612-15-POP-402-000, kernel version 15-POP.

Er andre rendt ind i problemet?

Til top
Ole B. Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 21-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2008 kl. 12:09
Problemet er løst, tak til Chris57 i USA, som foreslog at ændre strapningen af SSD. Da den blev sat til CS (Cable Select) i stedet for Master, havde Popcorn Hour A-100 ingen problemer med at finde harddisken.
http://www.networkedmediatank.com/showthread.php?tid=7098
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu