|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Nicoleif ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 07-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 987 |
![]() Sendt: 19-August-2008 kl. 13:39 |
Ved godt den endnu ikke er lanceret i DK men det attraktive ved 901'eren er det ekstremt lave strømforbrug på under 3 watt samt de nye Atom processor på 1,86 gigahertz. Den lille hurtigt kunne tjene skiftet fra min stationære pc ind! |
|
![]() |
|
kim.t ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Juli-2004 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 3850 |
![]() |
Strømforbrug på 3w holder ikke. Jo måske for selve Atom, men der er jo chipsæt, HDD/SSD skærm m.m. der også skal have strøm. Min HP Thin Client bruger 10w out-of-the-box og 15-18w med 2,5 HDD som kører. Mht. SC så se her : http://forums.slimdevices.com/showthread.php?t=48458&hig hlight=eee PS hvis du læser her er der en bruger der har målt 7W med stort set alt slukket ! Redigeret af kim.t - 19-August-2008 kl. 14:09 |
|
![]() |
|
![]() |
|
Nicoleif ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 07-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 987 |
![]() |
OK så lad os sige den bruger 10-15 watt, det er stadig betydlig mindre end en standard bærbar 35-50 watt. Og som alternativ til en nas der vel bruger også i omegnen af 10-15 watt, så vil Asus eee jo ikke være tændt hele døgnet! Så besparelsen er der og betydelig større fleksibilitet end en nas.
|
|
![]() |
|
Breddam ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-December-2006 Sted: 4140 Borup Status: Offline Point: 2171 |
![]() |
OT: Det er en suverænt fed lille dims
![]() Min søn fik én i sidste uge fra UK. Ingen problemer. http://www.superetrader.co.uk/asus-eee-pc-901-white-intel-at om-cpu-linux-20gb-umpc-p-3425.html Venligst Søren |
|
![]() |
|
![]() |
Ja klart den er fin men det jeg er bekymret for er om den er ram-stærk nok til at køre Squeezecentre 7.1?!
|
|
![]() |
|
Breddam ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-December-2006 Sted: 4140 Borup Status: Offline Point: 2171 |
![]() |
Findes SC til Linux?
Så kan jeg måske lige få ham til at teste... |
|
![]() |
|
kim.t ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Juli-2004 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 3850 |
![]() |
Den kan jo køre på Synology med 128Mb RAM - jeg har kørt den med 256 men har opgraderet til 512. Via controlleren kører det fint på min Thin Client. SC findes til mange OS'er - søg bare i deres forum. (eller kik i det link jeg gav længere oppe) Redigeret af kim.t - 19-August-2008 kl. 14:34 |
|
![]() |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |