|
|
Besvar ![]() |
Side 123> |
Forfatter | |||
Ponduus ![]() Bruger ![]() Oprettet: 16-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 238 |
![]() Sendt: 17-August-2008 kl. 12:01 |
||
Jeg har lige købt en Onkyo 606 forstærker til mine Ikon 6 højtalere. Jeg er dog ikke helt tilfreds med lyden og har tænkt på en opgradering, af en art. Men kan det betale sig at købe en større forstærker, eller er det bare mig der er noget galt med? Har i nogle forslag til en anden forstærker. Mærket er ligegyldigt og prisen er vel en 7-8k. Kan muligvis(!) strækkes lidt. Det skal siges, at jeg ikke har hørt noget live endnu. Ville lige have lidt at gå efter først ;) |
|||
![]() |
|||
Startrek ![]() -- ![]() Bruger stoppet på recordere.dk Oprettet: 02-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5740 |
![]() |
||
Måske skulle du prøve en Denon eller Yamaha, ville tro at Yamaha lyder beste af de to
![]() |
|||
![]() |
|||
niepe ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 22-Januar-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1120 |
![]() |
||
Skal det da være surround? Hvis beløbet er 7-8000 skal du holde dig fra surround og vælge en "alm." forstærker.. Og her er udvalget enormt.. |
|||
![]() |
|||
Hans j ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 02-Marts-2007 Status: Offline Point: 4207 |
![]() |
||
Nådada, sikke en melding ![]() Nu kan man så få en af de fedeste SR (som er til at beatle for mig), med masser af muskler til under 6.500,- (hvis man kigger i Tyskland). Jeg vil sige en rigtig god SR kan godt gøre det fint i stereo. Selv på min mindre SR, synes jeg musik lyder godt i stereo, men okay jeg er heller ikke en som sidder og lytter efter musikalske detaljer i L.O.C. eller DAD ![]() PS: Ellers prøv med nogle rigtige højttalere ![]() Redigeret af Hans j - 17-August-2008 kl. 14:22 |
|||
![]() |
|||
niepe ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 22-Januar-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1120 |
![]() |
||
Det var da noget underligt at skrive... Dali IKON 6 er da nogle ganske udemærkede højtalere, som Onkyo'en slet ikke udnytter.. Hvis du skal have en SR der spiller godt i stereo skal du op i den dyre klasse og her rækker 7-8 K ikke langt. En stereo forstærker til 3-4 K er Onkyo langt overlegen når vi snakke stereo lyd.. Jeg har selv Onkyoen til surround formål men til stereo bruger jeg en en anden løsning...
|
|||
![]() |
|||
![]() |
||
|
|||
![]() |
|||
Startrek ![]() -- ![]() Bruger stoppet på recordere.dk Oprettet: 02-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5740 |
![]() |
||
Mon ikke der komme en del, næst bruget Onkyo surround forstærker, nu
når det komme nye modler fra Onkyo, i pris klasse 7-8 K, kunne let tænke mig en Onkyo 875 bruget til 7-8k ![]() |
|||
![]() |
|||
Hans j ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 02-Marts-2007 Status: Offline Point: 4207 |
![]() |
||
Eftersom 875 koster under 7.000,- fra ny, så kan du sikkert finde den brugt til 7-8k. ![]() |
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Læg mærke til min smiley!!. Hvorfor skulle Onkyo´en ikke udnytte Dali´erne ordetnligt (eller omvendt) ? Dali Ikon 6 er så vidt jeg ved en forholdsvis letdrevet højttaler. Nu ved vi ikke om han kun har stereo-setup, men jeg tror nu næppe du finder en stereo-forstærker til 3-4K som spiller bedre stereo end en 875 (ikke jeg har testet det, men jeg TROR det ikke ![]() Skal man have stereolyd og KUN stereolyd, ja så har du ret, så ville jeg da også hellere kaste 7K i en stereoforstærker, gerne brugt i en for-/effektforstærker løsning. |
|||
![]() |
|||
Ponduus ![]() Bruger ![]() Oprettet: 16-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 238 |
![]() |
||
Er fint tilfreds med mine højtalere. Fik dem billigt ;) Udeover Ikon 6 front HT'er har jeg en center og en sub. Det er den spæde start på et SR set-up :) Du siger, at det er nemt at få en stærkt SR forstærker fra Tyskland. Hvilket mærke og hvilke hjemmesider vil du så anbefale? For det lyder ikke til, at det er muligt at få en ordenlig SR forstærker? Redigeret af Ponduus - 17-August-2008 kl. 16:08 |
|||
![]() |
|||
![]() |
||
En Onkyo TX-SR 875 koster ca. 6.600,- - 6.800,- i Tyskland, www.idealo.de er altid et godt sted at starte. |
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Nu er jeg ikke lige så meget inde i handel i udlandet. Hvordan er jeg stillet hvis produktet fx er skadet når jeg modtager det, eller på senere tidspunkt bliver defekt?
|
|||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |