recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - surround fra samsung tv til aktive B&O
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketsurround fra samsung tv til aktive B&O

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
per3650 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 10-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7
Direkte link til dette indlæg Emne: surround fra samsung tv til aktive B&O
    Sendt: 10-August-2008 kl. 12:02

Håber der er nogle der kan hjælpe mig

Jeg har købt et Samsung LE 40 tommer lcd tv som jeg gerne vil have forbundet mine aktive B&O tøjtaler og en beocenter 2300 så jeg kan få surrond. Jeg har to stk bolap 4500 som baghøjtaler og to stk blyanter som front og en bolap 2 som bas. Hvad skal jeg bruge for at fo det til at spille sammen og hvordan skal det gøres  

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2008 kl. 12:07

Der er jo bagpå TVet en RCA udgang, som bruges til at forbinde til en Reciver, men det giver ikke Surround, TVet kan ikke modtage AC3.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
per3650 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2008 kl. 11:53

Hej Niels

vil det så sige at jeg ikke kan surround

hilsen per

Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2008 kl. 12:05

Du har et stereo anlæg! For at få surround skal du bruge en reciever/forstærker med 5 forstærkere. Til den sætter du en dvd afspiller og 5 højttalere + evt sub. Så kan du høre surround.

Selvfølgelig kan du også bare sætte TVets lyd til din B&O. Det giver helt sikkert en bedre lyd, men i stereo!

Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-Marts-2005
Point: 8212
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-August-2008 kl. 08:55

Hej per3650

Her ser du en oversigts tegning, så du kan få en ide om hvordan det kan lade sig gøre.

--------------------------------------------

PC'en som omdrejningspunkt.

Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
per3650 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-August-2008 kl. 10:56

Hej Peter Pan

Jeg siger tak for oversigten den ser god og brugbar ud for en som mig, men er det ligemeget hvad det er for en surround forstærker skal den være med aktiv udgang til højttalerne

hilsen per

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-August-2008 kl. 13:54

En Surround receiver med pre-out 5.1 / 7.1 linie udgange, og 5-12 volt trigger udgang,
er en forudsætning for at få aktive højttaler fra B&O til at virke som var de tilsluttet
et B&O anlæg. Her kræver det 8 polede DIN til phono/RCA adaptere.

Man kan også benytte phono til phono kabler fra en Surround receiver/forstærker/
forforstærker med pre-out til aktive BeoLab højttaler, og undgå trigger udgangen,
men det medføre at højttalerne slukker ved stille lyd passager, og er ikke altid lige
hurtige til at tænde igen når lyd volumen stiger.

Se evt. på Yamaha RX-V861.  http://www.kelkoo.dk/sbs/121601/18343406.html

Til top
towli Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 08-Januar-2004
Point: 116
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-August-2008 kl. 22:46

Hej Per (og Peter)

Jeg er i næsten samme situation som dig, Per,  blot med 2 beolab8000 og 2 beolab4000. Det er første gang jeg ser udtrykket "8-12 volt triggerudgang"... Peter du skriver bl.a. at højttalerne opfører sig som er de tilsluttet et B&O anlæg (når de er koblet til trigger-forstærker formoder jeg). Vil det sige at de går på standby med røde dioder når der ikke er lyd fra forstærkeren? Hvad hvis man sætter højttalerne til "line", behøver de så ikke være koblede til El-nettet? Vil de da opføre sig som "normale" højttalere?

(Per - kan vi ikke lige holde denne tråd opdateret efterhånden som vi finder brugbart udstyr - ? )

/Jan

Til top
frankmj Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 20-Juli-2006
Point: 140
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2008 kl. 09:38

Hvis man bruger pre-out og triggersignal går højtalerene ikke i standby før forstærkeren slukkes eller sættes i standby. I modsætning til line-in hvor højttaleren går i standby hvis der ikke er signal i en kortere periode (f.eks. en monolog/dialog i centerhøjtaler). Det gælder især for baghøjtalere i et Surround setup.

/Frank

Redigeret af frankmj - 13-August-2008 kl. 09:46
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-August-2008 kl. 13:58

Som Frank så fint beskriver opnås det bedste resultat ved at bruge Phono til 8 polede DIN adaptere.  Nederst på dette link kan du se hvordan det kan gøres.

http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=7820&P N=1&TPN=16

Til top
towli Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 08-Januar-2004
Point: 116
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-August-2008 kl. 23:50

Hej

Jeg er simpelthen vildt imponeret over jeres overblik herinde. I er bedre end langt de fleste proff. radio-tv forhandlere (hvad nogle af jer vist åsse er).  Jeg forsøger virkelig at sætte mig ind i mulighederne om surround med 4 aktive B&O men det er altså vældig svært stof...

Hvis jeg køber en surroundforstærker der har preout og triggerudgang (samt en centerhøjttaler) burde jeg så kunne komme "i luften" med 4 aktive B&O højttalere også uden de slår fra under stille pasager?

Jeg er en komplet idiot til lodning, kan man købe de nødvendige kabler nogensteder?

Tak for at i stiller jeres viden til rådighed!

/Jan

Til top
per3650 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2008 kl. 22:23
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Hej Peter pan

du ved så meget kan du fortælde mig hvordan man kan programmere en BEO4 af ny årgang så den kan beuges til beocenter 2300 den vil ikke tænde eller noget som helst

hilsen per

Der er jo bagpå TVet en RCA udgang, som bruges til at forbinde til en Reciver, men det giver ikke Surround, TVet kan ikke modtage AC3.

Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu