|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
per3650 ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 10-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 7 |
![]() Sendt: 10-August-2008 kl. 12:02 |
Håber der er nogle der kan hjælpe mig Jeg har købt et Samsung LE 40 tommer lcd tv som jeg gerne vil have forbundet mine aktive B&O tøjtaler og en beocenter 2300 så jeg kan få surrond. Jeg har to stk bolap 4500 som baghøjtaler og to stk blyanter som front og en bolap 2 som bas. Hvad skal jeg bruge for at fo det til at spille sammen og hvordan skal det gøres |
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() |
Der er jo bagpå TVet en RCA udgang, som bruges til at forbinde til en Reciver, men det giver ikke Surround, TVet kan ikke modtage AC3. |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
per3650 ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 10-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 7 |
![]() |
Hej Niels vil det så sige at jeg ikke kan surround hilsen per |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
![]() |
Du har et stereo anlæg! For at få surround skal du bruge en reciever/forstærker med 5 forstærkere. Til den sætter du en dvd afspiller og 5 højttalere + evt sub. Så kan du høre surround. Selvfølgelig kan du også bare sætte TVets lyd til din B&O. Det giver helt sikkert en bedre lyd, men i stereo! |
|
![]() |
|
Peter Pan ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 05-Marts-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 8212 |
![]() |
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
|
|
![]() |
|
![]() |
Hej Peter Pan Jeg siger tak for oversigten den ser god og brugbar ud for en som mig, men er det ligemeget hvad det er for en surround forstærker skal den være med aktiv udgang til højttalerne hilsen per |
|
![]() |
|
Peter Pan ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 05-Marts-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 8212 |
![]() |
En Surround receiver med pre-out 5.1 / 7.1 linie udgange, og 5-12 volt trigger udgang, Man kan også benytte phono til phono kabler fra en Surround receiver/forstærker/ Se evt. på Yamaha RX-V861. http://www.kelkoo.dk/sbs/121601/18343406.html |
|
|
|
![]() |
|
towli ![]() Bruger ![]() Oprettet: 08-Januar-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 116 |
![]() |
Hej Per (og Peter) Jeg er i næsten samme situation som dig, Per, blot med 2 beolab8000 og 2 beolab4000. Det er første gang jeg ser udtrykket "8-12 volt triggerudgang"... Peter du skriver bl.a. at højttalerne opfører sig som er de tilsluttet et B&O anlæg (når de er koblet til trigger-forstærker formoder jeg). Vil det sige at de går på standby med røde dioder når der ikke er lyd fra forstærkeren? Hvad hvis man sætter højttalerne til "line", behøver de så ikke være koblede til El-nettet? Vil de da opføre sig som "normale" højttalere?
(Per - kan vi ikke lige holde denne tråd opdateret efterhånden som vi finder brugbart udstyr - ? )
/Jan |
|
![]() |
|
frankmj ![]() Bruger ![]() Oprettet: 20-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 140 |
![]() |
Hvis man bruger pre-out og triggersignal går højtalerene ikke i standby før forstærkeren slukkes eller sættes i standby. I modsætning til line-in hvor højttaleren går i standby hvis der ikke er signal i en kortere periode (f.eks. en monolog/dialog i centerhøjtaler). Det gælder især for baghøjtalere i et Surround setup. /Frank Redigeret af frankmj - 13-August-2008 kl. 09:46 |
|
![]() |
|
![]() |
Som Frank så fint beskriver opnås det bedste resultat ved at bruge Phono til 8 polede DIN adaptere. Nederst på dette link kan du se hvordan det kan gøres. http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=7820&P N=1&TPN=16 |
|
|
|
![]() |
|
towli ![]() Bruger ![]() Oprettet: 08-Januar-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 116 |
![]() |
Hej Jeg er simpelthen vildt imponeret over jeres overblik herinde. I er bedre end langt de fleste proff. radio-tv forhandlere (hvad nogle af jer vist åsse er). Jeg forsøger virkelig at sætte mig ind i mulighederne om surround med 4 aktive B&O men det er altså vældig svært stof... Hvis jeg køber en surroundforstærker der har preout og triggerudgang (samt en centerhøjttaler) burde jeg så kunne komme "i luften" med 4 aktive B&O højttalere også uden de slår fra under stille pasager? Jeg er en komplet idiot til lodning, kan man købe de nødvendige kabler nogensteder? Tak for at i stiller jeres viden til rådighed! /Jan |
|
![]() |
|
![]() |
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |