recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Spdif og scart: Hvordan?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSpdif og scart: Hvordan?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Jessemand Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 20-November-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 484
Direkte link til dette indlæg Emne: Spdif og scart: Hvordan?
    Sendt: 07-Juni-2008 kl. 22:55

Hej.

Undertegnede har købt et sæt Beolab 5 højttalere til mit gamle Beosound 9000 anlæg og vil nu gerne trække den digitale lyd til forstærkerne i Beolab 5'erne. Men de medfølgende spdif-kabler på 5 meter er desværre en for korte. Er der nogen der kan fortælle hvilket slags kabel jeg skal bruge for selv at lave det? Jeg undrer mig over de medfølgende kabler idet de er meget tynde og forhandleren (Fona) og B&O selv har ikke kunnet/haft lyst til at fortælle hvilket kabel jeg skal købe. Er der en grænse for længden idet der er ca. 20 meter fra anlæg til første højttaler (forstærker) og igen 12 meter videre til anden. De skal føres i flexrør, derfor ville det også være rart at lodde stik på til sidst.

En helt anden ting er et scartkabel der desværre løber ved siden af nogle el-ledninger eller noget i den stil. Det er ihvertfald noget elektrikeren har lavet og det forstyrrer mit scart-signal når lyset tændes i rummet. Pudsigt, men sandt. Kan man afskærme et scartkabel på en nem måde? Begge kabler går i en kabelskinne bag i et skab og pladsen er trang. Elektrikeren siger at jeg blot kan føre scartkablet udenfor kabelskinnen, men så er fidusen jo ligesom væk!

Håber at der er en hjælpende hånd blandt jer!

Jes

Redigeret af Jessemand - 07-Juni-2008 kl. 22:56
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juni-2008 kl. 10:34

Det vil være fint at bruge et antennekabel af en passende tykkelse, da et sådan er 75 Ohm, og derfor vil være ok til det brug, så laves det i den længde der skal bruges, og du lodder stikkende på. Husk efter tilslutning til højttalerne, at vælge om det er L eller R signalet du vil have ud af højttaleren.

Hvis dit Scartkabel ikke er ordentligt afskærmet og at det modtager støj, så udskiftes det med et andet af bedre kvalitet. 

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu