|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
JK-68 ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 24-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 124 |
![]() Sendt: 28-Maj-2008 kl. 13:55 |
Jeg skal have nye højtaler kabler, og har læst mig træt på nettet.
Kan ikke finde udaf om man virkelig kan høre forskel på dyre til de billige. Dette vil nok sætte en disskution igang, så lad de vise ord rulle.... ![]() |
|
Panasonic PX80E
Onkyo Tx-sr705 Audiovector M3 Super |
|
![]() |
|
janelne ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 20-November-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 309 |
![]() |
Der har fornylig været en stor-test af kabler på Hifi4all.dk, hvilket medførte en stor debat om billige-vs-dyre-kabler. Kabel-snobberi m.v. var hvad der blev debatteret .... Underholdende læsning Redigeret af janelne - 28-Maj-2008 kl. 14:33 |
|
![]() |
|
ALCFOTO ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 05-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 342 |
![]() |
jeg har bare købt sådan noget 2x4.0 mm og er meget tilfreds med det. |
|
Onkyo 805
Dali Concept10/concept2/center/sub Pioneer PDP LX5090 KALIB. Pioneer BDP-LX71 LOGITECH HARMONY 1000 Mine Blu-ray film |
|
![]() |
|
Kasper_J ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-Marts-2007 Status: Offline Point: 2830 |
![]() |
Kunne godt tænke mig at se, hvilke kabler der bruges inden i diverse højttalere - Det kunne sætte priserne på det udvendige kabel lidt i perspektiv.
|
|
![]() |
|
CSN Teknik ![]() Guld medlem ![]() ![]() Branchemedlem Oprettet: 20-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1091 |
![]() |
Kabler gør en forskel, prøv at låne nogen fra din lokale hifi pusher. Inden du bruger en masse penge på ligegyldig kobber
![]() Tjek finsølv det er der mange der har glæde af, det løfter lyden betydeligt. Men igen det afhænger lidt af hvor gode dine højtalere er til at gengive detaljer. Er de gode så kan det godt betale sig at ofre nogle rigtig gode kabler, forudsat at resten af setuppet også følger med ![]() |
|
![]() |
|
JK-68 ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 24-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 124 |
![]() |
well
mit setup er jo ikke så vildt KEF KHT 3005 5.1 System og pioneer forstærker og pioneer dvd |
|
Panasonic PX80E
Onkyo Tx-sr705 Audiovector M3 Super |
|
![]() |
|
zirio ![]() Redaktionen ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 11-Juni-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 878 |
![]() |
Du vil stadig kunne mærke en forskel, det er i hvert fald min overbevisning!...
Jeg er den type, der bestemt går ind for, at kabler gør en forskel!.. Jeg siger ikke at dyre kabler, nødvendigvis er bedre, jeg siger bare, at visse kabler kan løfte et setup, en del niveauer op!... Mvh Zirio CineZirio Onkyo, Pansonic, B&W, Velodyne, Supra, Nordost |
|
![]() |
|
kaizer ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 08-Maj-2005 Sted: Denmark Status: Online Point: 2370 |
![]() |
Den evige diskussion.... Jeg ved ikke om der er forskel. Mine højttalerkabler er ikke af den dyre slags. Jeg har kun købt dyre sager ved nogle af mine signalkabler. Læs denne: http://www.engadget.com/2008/03/03/audiophiles-cant-tell-the -difference-between-monster-cable-and/
|
|
![]() |
|
Lars ![]() Administrator ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 05-Oktober-2003 Sted: Denmark Status: Offline Point: 15694 |
![]() |
Man kan høre forskel, og forskellen kan faktisk være næsten ligeså stor som højttalere kan lyde forskelligt. Jeg var selv af den modsatte mening, indtil jeg fik det afprøvet i et kontrolleret forsøg med de rette kabler og udstyr. Og jeg blev meget overrasket over, at forskellen kunne være så stor på især højttalerkabler. Men forskellen - eller skulle man sige graden af forskel - vil ligeså meget afhænge af udstyret (afspiller, forstærker, højttalere, signalkabler) og ikke mindst: musikken. Hører du popmusik på MP3 .... glem det. Du vil næppe opnå nogen væsentlige forskelle dér. Ikke noget der kan sættes i relief til den dyre investering som kabler kan være. Det vil næppe være investeringen værd. Men hvor jeg tidligere sagde: Smut i Jem & Fix og køb en rulle af deres 2,5mm2 højttalerkabel, så vil min anbefaling i dag være at kigge på udstyr, ønsker og krav. Desværre kan man heller ikke bare købe et dyrt kabel, og så forvente at få det bedste. Dels er mange kabler overprissat, efter min mening, og så kan der faktisk være stor forskel på de dyrere kabler også (igen afhængigt af øvrigt setup, i dette tilfælde forstærker og højttalere, om der er mulighed for bi-wiring ect). Og sidst men ikke mindst, smag er forskellig. Nogle er til A, andre til B, uden at nogen af dem er forkerte. Det er bare et personligt valg. /Lars |
|
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |