|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |||||
NesraL ![]() Bruger ![]() Oprettet: 19-Februar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 104 |
![]() Sendt: 20-Maj-2008 kl. 15:18 |
||||
Hejsa folkens! Jeg står i den situation, at jeg skal have udskiftet min receiver. Jeg har inden for de seneste måneder anskaffet mig en ps3 og et fladskærms tv, men står desværre tilbage uden en receiver med hdmi understøttelse! Pt. har jeg en Denon avr 2105 receiver + en effektforstærker til mine 2 fronthøjtalere. Så den næste receiver jeg køber, behøves principielt ikke være specielt stor da den kun skal drive en center højtaler og 2 kompakte baghøjtalere. Derfor tænker jeg lidt, at en receiver i 4000-kroner klassen må kunne gøre arbejdet fint nok! Kravene er derfor følgende: - Receiveren SKAL have hdmi understøttelse Pt er mit bedste bud selv en Denon avr 1908! Nogen som har nogle andre gode forslag? På forhånd tak! |
|||||
![]() |
|||||
Naiera ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12437 |
![]() |
||||
Marantz SR4002 tørrer gulvet med Denon 1908
![]() |
|||||
![]() |
|||||
NesraL ![]() Bruger ![]() Oprettet: 19-Februar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 104 |
![]() |
||||
Jeg har bare lidt en ide om at Marantz ikke er vildt brugervenlig! Men er der en auto-setup funktion på den? Det er det på den Denon jeg har nu (og alle Denon modeller så vidt jeg ved), hvilket jeg har været rigtig glad for! Jeg har svært ved at finde noget info på Marantz'en, selvom den ser meget lækker ud. ved du om den har noget video opskalering? af f.eks. min wii som jeg gerne vil have tilsluttet ? Edit: Dette er den bedste beskrivelse jeg har kunne finde af den Hvad betyder det, at der står 1 ud foran pre-out? Er der kun 1 udgang? Og lige et sidste spørgsmål til den receiver. Der står at den har "HDMI 1.1 videoswitching".. Er HDMI 1.1 understøttelse nok til at sende både HD-billede og HD-lyd til receiveren? Redigeret af NesraL - 20-Maj-2008 kl. 17:50 |
|||||
![]() |
|||||
Naiera ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12437 |
![]() |
||||
Hvorfor dog dét? Jeg har endnu ikke hørt om surround-receivere med vildt gode manualer, så dér skilder Marantz sig altså ikke specielt ud. Efter lidt roden rundt med min fandt jeg da ud af tingene, og det var/er min første AV-receiver.
Det ser ikke sådan ud. Men om det er en god idé at bruge sådanne funktioner i det hele taget, er så et andet spørgsmål...
Du skal højere op i prisklasserne før de opskalerer alt muligt, og selv med f.eks. de dyre Onkyo'er er skalerings-chipsene ikke specielt godt implementeret, så det ikke nødvendigvis er tilrådeligt at benytte sig af opskaleringen alligevel. Her kan du finde mere om omtalte receiver.
Der er selvfølgelig pre-out til alle kanaler. Ligesom der var på sidste års model.
Ja! Redigeret af Naiera - 20-Maj-2008 kl. 18:42 |
|||||
![]() |
|||||
![]() |
||||
Tak for svaret Naiera! Den receiver ser jo slet ikke helt skidt ud! Det eneste jeg har at sætte en finger på, er den manglende auto-setup funktion med medfølgende mikrofon. Godt nok giver sådan en løsning, som du nævner, langtfra en optimal indstilling, men det må i det mindste være på højde med (læs: klasser bedre), end hvad jeg selv kan finde frem til af indstillinger! Men den er helt sikkert med i overvejelserne nu! Redigeret af NesraL - 21-Maj-2008 kl. 00:28 |
|||||
![]() |
|||||
![]() |
||||
Nogen herinde som har nogle andre bud, jeg kunne tage med i mine overvejelser?
|
|||||
![]() |
|||||
Asklepios ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-September-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4342 |
![]() |
||||
Hvis du i 4K klassen også er villig til at gå lidt op, så er der Onkyo 605/606 der burde være til at finde (vejl. 5499 kr. - så vidt jeg husker). Men det kan være nogle sælger den brugt, eller de har sat prisen på 605 ned...
![]() MVH |
|||||
De bedste hilsner
Simon B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos ATV2 (jailbreak + aTV Flash) Atlas Cables |
|||||
![]() |
|||||
![]() |
||||
Ja! den har jeg også haft med i mine overvejelser.. Desværre har den bare ikke pre-out så vidt jeg kan læse mig frem til. Det er lidt et problem da jeg har en effektforstærker som uden tvivl skal kobles til receiveren. Så den er desværre ude af billedet! Ellers af hvad jeg har kunne læse mig frem til, skulle det være en rigtig lækker receiver! |
|||||
![]() |
|||||
Asklepios ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-September-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4342 |
![]() |
||||
Nå for den, ja det vidste jeg ikke... Det troede jeg faktisk at den havde! ![]() Men ellers tror jeg ikke der lige nogle konkurrenter til marantz i den prisklasse. Det skulle da lige være Denon eller NAD, Cambrigde har måske også noget. Der er ikke andet for end at komme ud og lytte lidt... ![]() Hvor stor er din effekt? Er det er 2-, 3- eller flere kanals effektforstærker? |
|||||
De bedste hilsner
Simon B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos ATV2 (jailbreak + aTV Flash) Atlas Cables |
|||||
![]() |
|||||
![]() |
||||
Det er en 2 kanals-effektforstærker, opgivet til 2 x 150 watt i 8 ohm. Redigeret af NesraL - 22-Maj-2008 kl. 00:36 |
|||||
![]() |
|||||
![]() |
||||
Jeg har forresten lige opdaget at Denons avr 2308, kan fåes til 4999 kroner, så længe at man køber den i sølv finish.. Den kunne måske også være værd at overvejer i denne her prisklasse? http://www.hifiklubben.dk/produkter/surround/receiver/denon_ avr-2308_surround_receiver_soelv.htm Det ser nemlig også ud til at den har noget udmærket opskalering af videokilder. (f.eks. min wii, som jeg jo meget gerne vil have koblet til receiveren). Der står om Denon avr 1908, at den ikke kan opskalere et interlaced (i)-signal til progressivt (p)-signal. Der står ikke det samme om om Denons avr 2308. Og når jeg bare kobler min wii direkte til min fladskærm (med komponent kabler vel og mærket, som skulle være den bedste billede-overførsel til den konsol), kører den kun i 576i. Så Denon avr 2308 kunne måske også være vejen frem? Redigeret af NesraL - 22-Maj-2008 kl. 00:41 |
|||||
![]() |
|||||
![]() |
||||
Det kunne den helt sikkert... Både Marantz og Denon er gode bud! Dog ville jeg her begynde at tænke lidt på hvordan de ville indgå i en kombination med det andet udstyr... Alt højtaler og effektforstærker! ![]() Hvilket mærke er de af? |
|||||
De bedste hilsner
|||||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |