recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Setup af Onkyo 705 og HarboSound
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSetup af Onkyo 705 og HarboSound

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
kbh4 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 721
Direkte link til dette indlæg Emne: Setup af Onkyo 705 og HarboSound
    Sendt: 08-April-2008 kl. 08:52
Hej,

Jeg er hoppet på det nu afsluttede fælleskøb med Onkyo 705 og HarboSound SAT10 og SUB10.

Jeg har prøvet at kalibrere min Onkyo med dens Audyssey EQ-ting, men jeg syntes at de høje toner bliver meget 'dæmpet '- det lyder lidt som hvis man tænkte sig at man hængte puder op foran højtalerne. Detaljerne forsvinder og lyden bliver meget 'blød' at høre på.

(Til gengæld syntes jeg lyden med equalizeren i 'off' lyder lidt hård/skinger)

Har I erfaringer med Audyssey setuppet? Hvordan har I tunet jeres setup?

På subben har jeg skruet "boost" ned på nul, og volumen skal helt ned på ca. 25% for at lydniveauet passer med satellitterne (iflg. Audyssey) - er det fordi satellitterne er så små?

Jeg kan begynde at høre forvrængning ved omkring 0dB på forstærkeren - er det hvad man kan forvente? Højtalerne er specificeret til 100W musik (50W rms).

-Kent

Til top
henrik-t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-August-2007
Point: 1553
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2008 kl. 09:07
har send dig post
+100HD Film
Til top
Sploink Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-April-2007
Sted: Vestegnen
Point: 3215
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2008 kl. 09:23
Jeg er også med på en lytter her 

Jeg kan dog ikke finde subben ved Audyssey setup, der står den bare som off, selvom den er sat til?
Til top
henrik-t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-August-2007
Point: 1553
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2008 kl. 09:38
post sendt til sploink
+100HD Film
Til top
kbh4 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Oktober-2007
Point: 721
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2008 kl. 09:50
Til info: henrik-t sendte mig den del af avsforum's Onkyo 705 faq som har med Audyssey og højtaler placering at gøre.

Tak for det henrik - jeg havde godt nok læst den før, men jeg læste den lige igennem igen: umiddelbart er der ikke så meget at komme efter, det eneste skulle være at de anbefaler at mikrofonen er placeret OVER ryglænet når man måler. Min sofa er meget højrygget (og står helt op ad bagvæggen), så jeg placerede mikrofonen i ørehøjde UNDER toppen af ryglænet.

Jeg vil prøve at lave en kalibrering hvor jeg placerer mikrofonen 40-45 cm. fra bagvæggen lige over sofaens ryg, og se hvordan det så lyder - det er bare lidt irriterende at det taget 15-20 minutter at lave en fuld måling (4 siddepladser). Det er længe at være stille/ikke tilstede i et hus med mindre børn.

Det kan selvfølgelig også være at jeg bare lige skal vænne mig til den "nye" lyd - som de meget rigtigt skriver i faq'en:

Oprindeligt skrevet af faq faq skrev:

That said, we all tend to become accustomed to a general type of sound from our systems, and it's difficult to ignore that when assessing different speakers/receivers/settings/etc. If we're used to a bright sounding system, we might immediately dislike a system that is more neutral, even if it is more accurate. If we're used to muddy rock-and-roll style bass response, we might immediately dislike a system with flattened subwoofer response. With any change in your system, especially with the alterations that Audyssey makes, you should give yourself a few days of critical listening to assess the pros and cons, using music and movies that you are accustomed to hearing. While it might immediately sound subjectively as if it has less bass, you might find that critical listening reveals more accurate bass (i.e. more distinct differences in notes).

-Kent
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu