Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
nlldk
Ny bruger
Oprettet: 05-September-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4
|
Emne: Slideshow på PS3 Sendt: 03-April-2008 kl. 12:15 |
Hejsa
Jeg er meget forundret over den ringe billedkvalitet på PS3 ved anvendele af slideshowfunktionen, digitalbilleder (2816 x 2112) der står knivskarpt på en computere, ligner nærmest et opskaleret 320x240 billede.
Jeg vil lige nævne at film og spil står flot skarpt på PS3.
Mit setup er Synology 207+, PS3 og projektor (forbundet via HDMI)
Jeg vil gerne høre om andres erfaringer med digitalbilleder/slideshows fra en PS3.
mvh
Niels
|
 |
Thomas N
Bruger
Oprettet: 10-August-2006
Point: 75
|
Sendt: 03-April-2008 kl. 13:02 |
nlldk skrev:
Hejsa
Jeg er meget forundret over den ringe billedkvalitet på PS3 ved anvendele af slideshowfunktionen, digitalbilleder (2816 x 2112) der står knivskarpt på en computere, ligner nærmest et opskaleret 320x240 billede.
Jeg vil gerne høre om andres erfaringer med digitalbilleder/slideshows fra en PS3.
mvh
Niels
|
Mine billeder stor super flot på mit Panasonic pv 70
Opløsningen på billederne er ligesom hos dig (2816 x 2112)
|
 |
Miths
Super bruger
Oprettet: 31-Januar-2008
Point: 413
|
Sendt: 03-April-2008 kl. 14:16 |
Jeg kan bestemt heller ikke klage over mine oplevelser med slideshow funktionen på et 40" 1080p Samsung M87.
Især i starten var jeg temmelig imponeret over hvor fantastisk det var at se på billeder på min PS3 fremfor min PC (med en 22" widescreen Samsung monitor) - omend det vel nok mest er skærmstørrelsen og fornuftige farveindstillinger mv., der kan tage æren for det.
Jeg synes også zoom-funktionen i de fleste tilfælde, gør et ualmindeligt godt arbejde med at bevare detaljer i billedet, selv ved kraftig zoom.
|
 |
Det sorte får
Bruger
Oprettet: 13-Oktober-2004
Point: 73
|
Sendt: 03-April-2008 kl. 14:36 |
nlldk skrev:
Hejsa
mvh
Niels
|
Jeg har en Synology 107+, og hos mig fungerer det fint at se billeder vha. min PS3 på mit TV.
Har du sat kryds i "Vis miniaturer," inde under "Multimedier" på administrationssiden på din 207'er? Hvis ja, prøv evt at fjerne det, da det kan give problemer som det du har beskrevet.
|
Der findes ikke dårlig smag. Kun god smag, og den er dårlig!
|
 |
mgmg
Guld medlem
Oprettet: 18-Oktober-2005
Point: 1066
|
Sendt: 03-April-2008 kl. 14:49 |
nlldk, får du samme dårlige resultat, hvis du kopierer billederne til PS3 HDD?
|
Kuro
|
 |
hansie
Guld medlem
Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Point: 7237
|
Sendt: 03-April-2008 kl. 15:05 |
jeg har samme dårlige oplevelse på mine setup
Grimme billeder på 32'' og 50''
Måske jeg skal prøve at fjerne miniatur billeder
|
 |
hansie
Guld medlem
Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Point: 7237
|
Sendt: 03-April-2008 kl. 18:03 |
jeg har nu rettet i synology'en som beskrevet og nu er billederne super fine,
Tak for det gode råd
Mvh Hans
|
 |
nlldk
Ny bruger
|
Sendt: 03-April-2008 kl. 22:54 |
Det sorte får skrev:
Jeg har en Synology 107+, og hos mig fungerer det fint at se billeder vha. min PS3 på mit TV.
Har du sat kryds i "Vis miniaturer," inde under "Multimedier" på administrationssiden på din 207'er? Hvis ja, prøv evt at fjerne det, da det kan give problemer som det du har beskrevet.
|
Det var det der skulle til, har nu fjernet hak i miniature, og billerderne vises perfekt!
Tusinde tak for hjælpen
Mvh Niels
Redigeret af nlldk - 03-April-2008 kl. 22:55
|
 |
nlldk
Ny bruger
|
Sendt: 03-April-2008 kl. 23:02 |
mgmg skrev:
nlldk, får du samme dårlige resultat, hvis du kopierer billederne til PS3 HDD? |
Det fik jeg ikke prøvet...
mvh
Niels
|
 |
Det sorte får
Bruger
Oprettet: 13-Oktober-2004
Point: 73
|
Sendt: 04-April-2008 kl. 08:32 |
nlldk skrev:
Det sorte får skrev:
|
Det var det der skulle til, har nu fjernet hak i miniature, og billerderne vises perfekt!
Tusinde tak for hjælpen
Mvh Niels
|
Jamen, det er jo altid dejligt når man kan hjælpe hinanden. Det er jo bl.a. derfor vi er herinde. 
|
Der findes ikke dårlig smag. Kun god smag, og den er dårlig!
|
 |