recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Optimal opsætning af Surround, PS3, MC ..
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketOptimal opsætning af Surround, PS3, MC ..

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
jijodk Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 20-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 65
Direkte link til dette indlæg Emne: Optimal opsætning af Surround, PS3, MC ..
    Sendt: 27-Marts-2008 kl. 16:48

Har endnu ikke købt surround forstærkeren men overvejer Onkyo 605 med 2 HDMI ind og 1 HDMI ud. Der ud over ser min opsætning sådan ud:

Philips LCD 47pfl9732, Mediecenter med HDMI og optisk udgang, PS3 og engang i fremtiden TDC nye HD dekoder formentlig med HDMI og optisk udgang.

Philips tv'et kræver at MC tilsluttes HDMI porten i status 'PC' for at kunne køre 1080p, så her er jeg vel nød til at bruge en af de 3 HDMI porte i tv'et og køre lyd til afspilning af musik via den optiske udgang.

PS3 tilsluttes tv idag via HDMI i status 'Bluray' (er ikke helt klar over hvad Philips gør i denne status), og derfor er jeg ikke klar over om jeg kan køre HDMI gennem forstærkeren og videre til tv (så er billede og lyd jo i top)

Dekoder regner jeg med at bruge HDMI stik 2 i forstærkeren til, men kræver det at forstærker er tændt hele tiden

Hvordan får jeg lyden fra tv gennem forstækeren?

Håber nogen kan fortælle om jeg er helt galt på den

Jimmi

Philips 47PFL9732
Til top
Aqaitas Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 15-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 272
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2008 kl. 13:21

Jeg kender ikke lige dit tv, men jeg er 100% sikker på du sagtens kan køre din ps3 igennem din forstærker og så vidre til tvet.

Mht at få lyd fra tvet til forstærkeren så mener jeg(er ikke 100 på det) at Onkyoen har en indstilling et eller andet sted som du kan slå til så lyden kommer igennem, ellers må du jo tage et optisk kabel fra tvet ned til forstækeren, hvis dit tv ellers har en optisk udgang.

Hilsen Mark

You tried to stab me trough the neck, but you missed butterfingers!
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu