recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Spillekonsoller
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - PS3 eller MediaCenter (extender)?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPS3 eller MediaCenter (extender)?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Poplic Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 28-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 367
Direkte link til dette indlæg Emne: PS3 eller MediaCenter (extender)?
    Sendt: 22-Marts-2008 kl. 12:11

Jeg har læst og læst og læst, men kan simpelthen ikke blive klog på, hvad der er det rigtige for mig. Kan I hjælpe?

Jeg har på kontoret en HP Mediacenter computer, som jeg bruger til alt kontorting, spil m.m. og også lidt til at se fjernsyn. Her har jeg 120Gb musik, film i lidt forskellige formater, .mp4, .avi, .mkv (HD-film) og så videre.

Jeg står nu for at skulle investere lidt til stuemøblementet og her er jeg i syv sind. Jeg vil gerne kunne streame både musik og film til anlægget i stuen og kunne benytte mig af webradio også - Allerhelst trådløst. Jeg bruger ikke at optage TV ret meget, og tror egentlig godt computeren på kontoret kan dække det behov, hvis det efterfølgende kan streames til stuen. Alternativt har jeg en ekstern harddisk på 500 Gb som også kan benyttes (Dog kommer jeg til at mangle mine dyrebare webradioer).

Spørgsmålet er så, hvad der er det rigtige for mig.

1. Den dyreste løsning med et MediaCenter

2. En extender til det eksisterende MediaCenter på kontoret

3. En PS3 med TVersity installeret (Så får jeg jo samtidig en Blu-Ray afspiller, som jeg ellers skulle investere i ved siden af)

Som en del af et kæreste kompromis må det selvfølgelig gerne se pænt ud i stuen. Jeg skal have så få bokse stående som muligt og det må gerne være kæreste-brugervenligt.

Håber i kan hjælpe...

Til top
Miths Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 31-Januar-2008
Point: 413
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Marts-2008 kl. 20:41
Jeg har selv løsning nummer tre og er ualmindeligt godt tilfreds med den.
Efter mit skift fra almindelig Windows Media Sharing til TVersity for et par uger siden kan jeg streame stort set alt fra min PC til min PS3 - og den kan nu også tygge sig igennem 720p, 4000 kbit video, noget som WMS ikke kunne klare uden at hakke voldsomt da jeg har både PC og PS3 på trådløst netværk.

TVersity gør det også langt mere responsivt at bladre i delte mapper fra PS3'en - WMS var ofte noget sløv med at trække filinformationer fra PC'en.

Og så er der jo selvfølgelig de andre positive ting.
Blu-ray afspiller, mulighed for ekstern harddisk, fremragende DVD opskalering, et (efter min mening) meget elegant og brugervenligt interface og så endelig en yderst vigtig ting, næsten lydløst drev og blæser (på 40 GB modellen i hvert fald).
Nå ja - og så kan den jo i øvrigt også bruges til spil . Og der er efterhånden ved at være så rimeligt et udvalg at jeg de sidste tre uger faktisk overhovedet ikke har brugt min støjende XBox 360.

Jeg har ikke noget at sige om Windows Media Center løsninger. Jeg har kun kortvarigt prøvet det med min XBox 360 som extender, og det føltes godt nok som et noget tungt og klodset system i forhold til PS3 + TVersity (eller XBox 360 + TVersity, men den maskine støjer som bare fanden, så den ville jeg godt nok ikke bruge til andet end spil med mindre der ikke var andre muligheder).
Jeg er heller ikke klar over hvorvidt Media Center kan klare formater som mkv, mp4 mv.? Er det extenderen der skal understøtte formaterne (som med almindelig Windows Media Sharing på PS3/XBox 360), eller kan den "transcode" som TVersity?
Til top
Poplic Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 28-Februar-2008
Sted: Denmark
Point: 367
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2008 kl. 11:06

Oprindeligt skrevet af Miths Miths skrev:

Jeg er heller ikke klar over hvorvidt Media Center kan klare formater som mkv, mp4 mv.? Er det extenderen der skal understøtte formaterne (som med almindelig Windows Media Sharing på PS3/XBox 360), eller kan den "transcode" som TVersity?

Jeg ved faktisk ikke hvordan extenderen egentlig fungerer, men det lyde også som om, at PS3 løsningen er den rette. Når jeg ikke skal bruge Optage-funktionen væsentligt, er det måske lidt overkill at få fat i et Media Center... Eller er der en eller anden funktion i Media Center som jeg går glip af ved PS3-løsningen, som jeg ikke har været opmærksom på?

Og brugervenligheden på PS3 er udemærket siger du - Man skal ikke være kæmpenørd for at få det til at fungere og virke til daglig?

Mht. Opskalering, så overvejer jeg at købe en Onkyo el. Denon reciever, der skal stå for HDMI-tilsluningerne (Jeg har et gammelt Pioneer PDP436FDE Plasma, hvor der kun er 1 HDMI indgang, hvor Zaptoren sidder i). Men det burde vel ikke være et problem at køre PS3'eren herigennem via HDMI?

Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Point: 6062
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2008 kl. 11:42
Det giver ingen problemer nej, så får du også en forstærker der kan afspille HD-formaterne fra din nye Blu-ray afspiller.
Til top
Miths Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 31-Januar-2008
Point: 413
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2008 kl. 11:48
Oprindeligt skrevet af Poplic Poplic skrev:

[QUOTE=Miths]...

Og brugervenligheden på PS3 er udemærket siger du - Man skal ikke være kæmpenørd for at få det til at fungere og virke til daglig?

...

Jeg blev sgu noget mere forvirret de par gange jeg prøvede Media Center med min XBox 360 som extender, end jeg har været med min PS3 . Men jeg brugte dog heller ikke mange minutter på at lære at bruge det, da jeg med det samme kunne se at almindelig media sharing var en hurtigere og nemmere løsning for mig.

Når først du har fået sat TVersity op på din PC (om noget så er det da den potentielt problematiske del af arbejdet - jeg måtte godt nok lige læse mig igennem dokumentationen et par gange før jeg helt havde forstået hvordan skidtet virkede), så er det stort set bare et spørgsmål om at bladre igennem de delte mapper fra din PS3 og trykke play på den rigtige fil.

Hvis du vil have PS3'en til at klare decodingen af WMV filer mener jeg dog lige at man skal huske at sætte en indstilling under en af systemopsætningsmenuerne, men selve opsætningen af PS3'en skulle være meget hurtig og nem at klare hvis man har bare den mindste smule teknisk forståelse.
Og har man ikke det , så virker den såmænd også med standardindstillinger, men som med ovennævnte eksempel så er der dog nok lige et par ting eller flere som mange sikkert kan have glæde af (eller brug for) at ændre.

Redigeret af Miths - 23-Marts-2008 kl. 11:48
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu