Jeg har selv løsning nummer tre og er ualmindeligt godt tilfreds med den.
Efter mit skift fra almindelig Windows Media Sharing til TVersity for et par uger siden kan jeg streame stort set alt fra min PC til min PS3 - og den kan nu også tygge sig igennem 720p, 4000 kbit video, noget som WMS ikke kunne klare uden at hakke voldsomt da jeg har både PC og PS3 på trådløst netværk.
TVersity gør det også langt mere responsivt at bladre i delte mapper fra PS3'en - WMS var ofte noget sløv med at trække filinformationer fra PC'en.
Og så er der jo selvfølgelig de andre positive ting.
Blu-ray afspiller, mulighed for ekstern harddisk, fremragende DVD opskalering, et (efter min mening) meget elegant og brugervenligt interface og så endelig en yderst vigtig ting, næsten lydløst drev og blæser (på 40 GB modellen i hvert fald).
Nå ja - og så kan den jo i øvrigt også bruges til spil

. Og der er efterhånden ved at være så rimeligt et udvalg at jeg de sidste tre uger faktisk overhovedet ikke har brugt min støjende XBox 360.
Jeg har ikke noget at sige om Windows Media Center løsninger. Jeg har kun kortvarigt prøvet det med min XBox 360 som extender, og det føltes godt nok som et noget tungt og klodset system i forhold til PS3 + TVersity (eller XBox 360 + TVersity, men den maskine støjer som bare fanden, så den ville jeg godt nok ikke bruge til andet end spil med mindre der ikke var andre muligheder).
Jeg er heller ikke klar over hvorvidt Media Center kan klare formater som mkv, mp4 mv.? Er det extenderen der skal understøtte formaterne (som med almindelig Windows Media Sharing på PS3/XBox 360), eller kan den "transcode" som TVersity?