recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Spillekonsoller
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - All Regions BD på EU PS3
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketAll Regions BD på EU PS3

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
andefeldt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 04-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 615
Direkte link til dette indlæg Emne: All Regions BD på EU PS3
    Sendt: 06-Marts-2008 kl. 11:45
Der var da lige et par forkortelser i den overskrift 

Nå, men jeg har bestilt Blade Runner Ultimate Collector's Edition (5 disk - amerikansk) fra Axelmusic.com - den er All Regions. Derfor vil regionslåsen på PS3'en jo ikke være et problem.

Men så kom jeg til at tænke på PAL/NTSC problemstillingen. Vil min PS3 have problemer med at afspille en amerikansk All Regions disk?

Mit tv er et Samsung LE-32R72b, hvis det har noget at sige.
Anders
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Point: 8683
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Marts-2008 kl. 11:55
Blu-ray er HD og hverken PAL eller NTSC.

Redigeret af lunddal - 06-Marts-2008 kl. 11:55
Til top
andefeldt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 04-April-2006
Point: 615
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Marts-2008 kl. 11:57
DOH!

Takker.
Anders
Til top
Krjstoff Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-December-2007
Point: 682
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Marts-2008 kl. 13:31

Hvis nu man vælger IKKE at sende signalet via HDMI, så kan der vel godt opstå en PAL/NTSC problemstilling .... eller hvad?

(altså bare i teorien ... jeg går ikke udfra at ret mange ville købe en blu-ray afspiller, uden at have et HD-TV)

Redigeret af Krjstoff - 06-Marts-2008 kl. 13:32
| Synology DS412+ | ATV4 | PS4 | Onkyo 507 | System Audio 2.1 | Logitech Smart Control |
Til top
Soze Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 25-Februar-2008
Point: 119
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Marts-2008 kl. 13:45
Oprindeligt skrevet af Krjstoff Krjstoff skrev:

Hvis nu man vælger IKKE at sende signalet via HDMI, så kan der vel godt opstå en PAL/NTSC problemstilling .... eller hvad?

(altså bare i teorien ... jeg går ikke udfra at ret mange ville købe en blu-ray afspiller, uden at have et HD-TV)

Nej, da det er PS3'eren der laver video-signalet, og ikke disken.

Men du kan godt komme ud for at du får BD film der ikke er ens rent billedmæssigt når du sammenligner en "Europa" version med en "USA" version - dog er det næsten altid til "USA"-versionens fordel. Dog vil din PS3'er altid kunne afspille dem (hvis disken er ALL-regions), da den konverterer til det dit skærm skal bruge...

Xbox 360 m. HD-DVD, PS3, HTPC m. FireDTV-C, Samsung HD selector, Denon AVR-4308 receiver, Sanoy PLV-Z4 projektor, Dali Grand L+R, KEF 5.1 setup.
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12428
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Marts-2008 kl. 21:15
Oprindeligt skrevet af Soze Soze skrev:

Dog vil din PS3'er altid kunne afspille dem (hvis disken er ALL-regions), da den konverterer til det dit skærm skal bruge...

Som nævnt er Blu-ray HD og hverken PAL eller NTSC. Der er ikke noget der bliver specielt konverteret fordi det skal vises på et europæisk fjernsyn.

I øvrigt mener jeg ikke, at PS3'en er vild med at afspille Blu-ray på SDTV.
Til top
Soze Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2008 kl. 11:19

Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Oprindeligt skrevet af Soze Soze skrev:

Dog vil din PS3'er altid kunne afspille dem (hvis disken er ALL-regions), da den konverterer til det dit skærm skal bruge...

Som nævnt er Blu-ray HD og hverken PAL eller NTSC. Der er ikke noget der bliver specielt konverteret fordi det skal vises på et europæisk fjernsyn.

I øvrigt mener jeg ikke, at PS3'en er vild med at afspille Blu-ray på SDTV.

Selve indholdet på en BD er hverken NTSC eller PAL - men derimod video i en speciel fram-rate. Denne frame-rate konverterer PS3'en til det du har bedt den om i setup-menuen

Hvis TV'et bliver tilsluttet vha andet end HDMI, konverterer PS3'eren signalet til Composite og component video i PAL format

Og der skulle da ikke være noget i vejen for at vise Blu-ray film på et SD TV?

Xbox 360 m. HD-DVD, PS3, HTPC m. FireDTV-C, Samsung HD selector, Denon AVR-4308 receiver, Sanoy PLV-Z4 projektor, Dali Grand L+R, KEF 5.1 setup.
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12428
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2008 kl. 11:27
Nej, det skulle der ikke, men PS3'en er tilsyneladende ikke glad for det. Og jeg skulle have specificeret SDTV noget bedre: jeg mente CRT tv, af slagsen der kun har RGB-Scart osv.
Til top
Soze Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2008 kl. 13:08

Nej, det skulle der ikke, men PS3'en er tilsyneladende ikke glad for det. Og jeg skulle have specificeret SDTV noget bedre: jeg mente CRT tv, af slagsen der kun har RGB-Scart osv.

Problemet er sikkert hvis BD skiven har HDCP aktiveret, så er det kun HDCP-compliant udstyr der vil vise det...

Til top
detlef Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Juli-2006
Sted: Kolding
Point: 1390
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2008 kl. 13:37

virker upåklageligt på CRT med HDMI i det mindste... men dem er der jo heller ikke mange af....
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu