Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
andefeldt
Guld medlem
Oprettet: 04-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 615
|
Emne: All Regions BD på EU PS3 Sendt: 06-Marts-2008 kl. 11:45 |
Der var da lige et par forkortelser i den overskrift  Nå, men jeg har bestilt Blade Runner Ultimate Collector's Edition (5 disk - amerikansk) fra Axelmusic.com - den er All Regions. Derfor vil regionslåsen på PS3'en jo ikke være et problem. Men så kom jeg til at tænke på PAL/NTSC problemstillingen. Vil min PS3 have problemer med at afspille en amerikansk All Regions disk? Mit tv er et Samsung LE-32R72b, hvis det har noget at sige.
|
Anders
|
 |
lunddal
Guld medlem
Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Point: 8683
|
Sendt: 06-Marts-2008 kl. 11:55 |
Blu-ray er HD og hverken PAL eller NTSC.
Redigeret af lunddal - 06-Marts-2008 kl. 11:55
|
 |
andefeldt
Guld medlem
Oprettet: 04-April-2006
Point: 615
|
Sendt: 06-Marts-2008 kl. 11:57 |
DOH!  Takker.
|
Anders
|
 |
Krjstoff
Guld medlem
Oprettet: 10-December-2007
Point: 682
|
Sendt: 06-Marts-2008 kl. 13:31 |
Hvis nu man vælger IKKE at sende signalet via HDMI, så kan der vel godt opstå en PAL/NTSC problemstilling .... eller hvad?
(altså bare i teorien ... jeg går ikke udfra at ret mange ville købe en blu-ray afspiller, uden at have et HD-TV)
Redigeret af Krjstoff - 06-Marts-2008 kl. 13:32
|
| Synology DS412+ | ATV4 | PS4 | Onkyo 507 | System Audio 2.1 | Logitech Smart Control |
|
 |
Soze
Bruger
Oprettet: 25-Februar-2008
Point: 119
|
Sendt: 06-Marts-2008 kl. 13:45 |
Krjstoff skrev:
Hvis nu man vælger IKKE at sende signalet via HDMI, så kan der vel godt opstå en PAL/NTSC problemstilling .... eller hvad?
(altså bare i teorien ... jeg går ikke udfra at ret mange ville købe en blu-ray afspiller, uden at have et HD-TV) |
Nej, da det er PS3'eren der laver video-signalet, og ikke disken.
Men du kan godt komme ud for at du får BD film der ikke er ens rent billedmæssigt når du sammenligner en "Europa" version med en "USA" version - dog er det næsten altid til "USA"-versionens fordel. Dog vil din PS3'er altid kunne afspille dem (hvis disken er ALL-regions), da den konverterer til det dit skærm skal bruge...
|
Xbox 360 m. HD-DVD, PS3, HTPC m. FireDTV-C, Samsung HD selector, Denon AVR-4308 receiver, Sanoy PLV-Z4 projektor, Dali Grand L+R, KEF 5.1 setup.
|
 |
Naiera
Platin medlem
Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12428
|
Sendt: 06-Marts-2008 kl. 21:15 |
Soze skrev:
Dog vil din PS3'er altid kunne afspille dem (hvis disken er ALL-regions), da den konverterer til det dit skærm skal bruge... |
Som nævnt er Blu-ray HD og hverken PAL eller NTSC. Der er ikke noget der bliver specielt konverteret fordi det skal vises på et europæisk fjernsyn.
I øvrigt mener jeg ikke, at PS3'en er vild med at afspille Blu-ray på SDTV.
|
 |
Soze
Bruger
|
Sendt: 07-Marts-2008 kl. 11:19 |
Naiera skrev:
Soze skrev:
Dog vil din PS3'er altid kunne afspille dem (hvis disken er ALL-regions), da den konverterer til det dit skærm skal bruge... |
Som nævnt er Blu-ray HD og hverken PAL eller NTSC. Der er ikke noget der bliver specielt konverteret fordi det skal vises på et europæisk fjernsyn.
I øvrigt mener jeg ikke, at PS3'en er vild med at afspille Blu-ray på SDTV. |
Selve indholdet på en BD er hverken NTSC eller PAL - men derimod video i en speciel fram-rate. Denne frame-rate konverterer PS3'en til det du har bedt den om i setup-menuen
Hvis TV'et bliver tilsluttet vha andet end HDMI, konverterer PS3'eren signalet til Composite og component video i PAL format
Og der skulle da ikke være noget i vejen for at vise Blu-ray film på et SD TV?
|
Xbox 360 m. HD-DVD, PS3, HTPC m. FireDTV-C, Samsung HD selector, Denon AVR-4308 receiver, Sanoy PLV-Z4 projektor, Dali Grand L+R, KEF 5.1 setup.
|
 |
Naiera
Platin medlem
Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12428
|
Sendt: 07-Marts-2008 kl. 11:27 |
Nej, det skulle der ikke, men PS3'en er tilsyneladende ikke glad for det. Og jeg skulle have specificeret SDTV noget bedre: jeg mente CRT tv, af slagsen der kun har RGB-Scart osv.
|
 |
Soze
Bruger
|
Sendt: 07-Marts-2008 kl. 13:08 |
Naiera skrev:
Nej, det skulle der ikke, men PS3'en er tilsyneladende ikke glad for det. Og jeg skulle have specificeret SDTV noget bedre: jeg mente CRT tv, af slagsen der kun har RGB-Scart osv. |
Problemet er sikkert hvis BD skiven har HDCP aktiveret, så er det kun HDCP-compliant udstyr der vil vise det...
|
|
 |
detlef
Guld medlem
Oprettet: 15-Juli-2006
Sted: Kolding
Point: 1390
|
Sendt: 07-Marts-2008 kl. 13:37 |
Naiera skrev:
Nej, det skulle der ikke, men PS3'en er tilsyneladende ikke glad for det. Og jeg skulle have specificeret SDTV noget bedre: jeg mente CRT tv, af slagsen der kun har RGB-Scart osv. |
virker upåklageligt på CRT med HDMI i det mindste... men dem er der jo heller ikke mange af....
|
 |