recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - summen/hyletone fra display
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketsummen/hyletone fra display

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
56wilson Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 23-Juni-2007
Status: Offline
Point: 54
Direkte link til dette indlæg Emne: summen/hyletone fra display
    Sendt: 05-Marts-2008 kl. 20:55

Har en Thule IA150B stereo forstærker, hvor man kan høre en summen/hyletone når der er lys i displayet. Fjerner man lyset i displayet, forsvinder summen/hyletonen. 

Det er som regel kun når man ikke afspiller musik man kan høre det. Kun hvis man afspiller musik ved meget lav volume, kan man i nogle tilfælde høre det i baggrunden af musikken.

Er der andre der har oplevet lignende med Thule udstyr?

Har haft kontaktet HFK omkring situationen, men fik af vide at det var ganske normalt at Thule's display kan afgive denne summen/hyletone?

Men syntes alligevel ikke det burde være der på et produkt i denne prisklasse.

Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2008 kl. 23:20

Det er helt typisk. Først får man hele historien om en eller anden ingeniør som ikke var tilfreds med den lyd der var på markedet, og så gik han igang med at udvikle.....osv. Den ingeniør ville under INGEN omstændigheder acceptere støj fra et display, når de komponenter han har puttet i forstærkeren er med så fine tolerancer, at den praktisk taget er lydløs.

HFK giver dig _EN SANG FRA DE VARME LANDE_ . Du skal faneme IKKE finde dig i det. Træk dem gennem forbrugerstyrelsen, hvis ikke de makker ret.

Til top
56wilson Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 23-Juni-2007
Point: 54
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Marts-2008 kl. 02:35

Jeg må sgu nok give dig ret.

Samtidig med denne summen/hyletone, er der nu pludselig også opstået en brummen fra forstærkeren. Brummen er der også når forstærkeren står i standby.

Forstærkeren er to måneder gammel, købt sammen med en Thule DVA150B, som jeg vel og mærke har måtte bytte to gange pga. den konsekvent ikke ville afspille en håndfuld af mine cd'er. Den funker dog nu på det område. Men samtidig har jeg måtte konstatere at den cutter underteksterne en 3-4 gange i løbet af en DVD film. Da jeg nævnte det overfor hifiklubben, fik jeg efterfølgende en tilbagemelding fra dem, hvor de så havde kontaktet Anders Thule og nævnt problemet for ham. Det er ifølge Anders Thule et problem som figurerer på hele DVA serien, så derfor kan man ikke gøre noget ved det.

Så jeg overvejer kraftigt at fortryde købet af både forstærker og disc afspiller, og bede om at få pengene tilbage. Ved dog ikke hvordan jeg står rent forbrugermæssigt på det punkt.

På den ene side er jeg vild med Thule lyden. Syntes det spiller fantastisk. Men på den anden side er jeg også træt af at det tilsynladende hele tiden går i stykker.

Tør slet ikke tænke på, hvor mange gange det kan nå at gå i stykker endnu, de næste par år.

Redigeret af 56wilson - 06-Marts-2008 kl. 02:38
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Marts-2008 kl. 13:08
Har ikke lige lovteksten her. Men gå ind på Forbrugerstyrelsens hjemmeside. Mener at når der er mangler i den vare man har købt, er der ingen hindring for at handel kan annuleres inden for de første 6 mdr.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu