recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Dali Suite 2.8 som S-Front
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDali Suite 2.8 som S-Front

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
kerovan Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 09-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 170
Direkte link til dette indlæg Emne: Dali Suite 2.8 som S-Front
    Sendt: 07-Februar-2008 kl. 10:26

Hejsa

Jeg har gået med tanken om at bygge mit surround system om derhjemme. Lige pt. køre jeg bare med Sony sattellit højtalere som fungere skide godt.
Men jeg er blevet lidt træt af at se på de små højtalere, og har derfor besluttet (sammen med konen :) ) at vi skal have 2 gulvhøjtalere som front istedet. Og vi er begge blevet enige om at Dali Suite 2.8 ser aldeles flotte ud i kirsebær træ.
Nu tænker jeg så om hvorvidt min forstærker kan trække dem, da jeg har læst at de skal have en del saft!
Min forstærker er en Sony STR795 LINK
Jeg ville jo helst undgå at skulle skifte den ud, da den er rigtig god.
Den skal så også kunne trække centeren til Dali Suite 2.8 på et tidspunkt.

En anden ting jeg ikk helt har fundet et svar på, er hvad fordelen er ved at Bi-Wire ?? og om man kan det med alle forstærkere ? eller om de skal kunne noget specielt

Håber der er nogle der kan hjælpe mig lidt her :)

--Kerovan

Højrup Polering
Vinduespolering i særklasse
Til top
Skyum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Juni-2007
Point: 4169
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2008 kl. 11:21

Hej Kerovan

Jeg er sikker på at din forstærker kan sparke godt liv i Dali Suite, og du får nogle højttalere der både kan spille stereo (musik) og surround med RIGTIGT godt resultat.

Har som du kan se selv Dali Suite (som i øvrigt er til salg for 8000 kr. sættet) og er overordentlig tilfreds med dem.

MVH

Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
Til top
-C5- Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Januar-2007
Point: 1019
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2008 kl. 08:06

Jeg er ikke enig.

Jeg har str 675’eren og hele suite 2.8 serien. Det lyder ganske fint.

Jeg er for øjeblikket på jagt efter en ny receiver, det bliver forment lig Denon 3808 eller Sony 5300ES. Det er da muligt at jeg vil opdage en anden verden når jeg får det nye dyr op ad køre.

Desuden vil en god højtaler i dag stadig være en god højtaler om 4 år. Din receiver vil formentlig blive udskiftet mere end én gang inden højtalerne skal skiftes.

Jeg er generelt af den opfattelse at man det ikke er på højtalerne man skal spare. Selvfølgelig sætter økonomien en grænse i sidste ende.

Hvad Dali Suite angår, så skal I nok skynde jer. De er nemlig udgået af produktion, så der er kun dem der er i butikkerne.

Suite 2.8 i kirsebær er en rigtig flot højtaler de scorede 10 hos min kone.

Tv....SONY BRAVIA KD-75XD9005
Reciver...Denon X4500H
NAS.......Synology DS412
Blu-ray...PS4
Front.....DALI SUITE 2.8
Center....DALI SUITE C0.8
Bag.......DALI SUITE R0.8
Sub.......DALI IKON
Til top
Skyum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Juni-2007
Point: 4169
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2008 kl. 23:07
Hmm.    Ja men jeg kan da godt følge dig,men jer tror de fleste vil være tilfreds med nævnte setup, men selvfølgelig vil en RIGTIG "tung" forstærker give bedre lyd.
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
Til top
kerovan Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 09-Februar-2007
Point: 170
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2008 kl. 08:51

Så er beslutningen taget!

Var en tur nede i Hi-Fi Klubben i Roskilde for at lytte lidt, og da det var lidt svært at lytte til suite 2.8 fordi den er ved at blive udfaset.

Så demonstrerede han et par Dali Ikon 5 højtalere, og de lød sku godt nok lækkert da.

Og han viste mig også et par B&W DM683, som jeg også havde kigget på, på deres hjemmeside, og besluttede at de ikk var særlig flotte.

Men da jeg så dem må jeg sige at min beslutning blev gjort til skamme,

fordi for fanden da hvor er de bare flotte de højtalere, og så spiller de jo enormt flot. jeg var helt overrasket over hvor flotte de faktisk var i virkeligheden. så mit valg er klart faldet på et sæt B&W DM683.

Havde tænk mig at kablerne skulle være et par QED Silver Anniversary XT som han anbefalede, de skulle uden problemer gøre højtalerne ære.

Så nu glæder jeg mig bare til at jeg får mit overarbejde udbetalt, for så kommer der nye højtalere i det lille hjem

Højrup Polering
Vinduespolering i særklasse
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu