|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
fzr600r ![]() Bruger ![]() Oprettet: 06-September-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 58 |
![]() Sendt: 26-December-2007 kl. 20:48 |
Hej og god jul til alle :)
Jeg er i den "ubehagelige" situation at jeg skal have fundet surround tam tam til at erstatte det nuværende jeg har, som bare er en DVD afspiller med forstærker og surround højttalere (inkl sub) der kostede en 1500 kr for 3 år siden. Jeg har et gavekort på 5000 kr til en valgfri butik, og jeg vil gerne tro at jeg kan få noget acceptabelt for de penge, ellers må jeg selv skyde lidt i også. Det jeg søger, er primært en forstærker som: * Har indbygget DVD afspiller * Kan tilslutte Playstation3 og "Apple TV" (via optisk lyd, mener jeg de har), så der skal være mindst 2 optisk lydindgange på forstærkeren * Surround tilslutning af højttalere selvfølgelig * Skal HELST kunne købes i fona/merlin/expert eller lignende kæde, hvor et gavekort kan bruges. Der må MEGET gerne være højttalere med i sættet også, da jeg tvivler på de eksisterende jeg har, er meget værd (en del af en dvd afspiller/forstærker til 1500 kr). Jeg går ikke VILDT meget op i lyd og jeg har ingen planer om at få hverken min 42" plasma eller surround sættet justeret ind af en prof - jeg vil bare have en lidt bedre home cinema end nu :) Kan I anbefale noget spændende? På forhånd tak. |
|
![]() |
|
fzr600r ![]() Bruger ![]() Oprettet: 06-September-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 58 |
![]() |
Philips HTS 6600 kan fås hos Fona til 5000 kr lige ud, det er surround med kun 2 højttalere - synes det ser smart ud - link. (og pdf brochure)
|
|
![]() |
|
![]() |
Det er kommet til min knowledge at det åbenbart er muligt at sætte f.eks. PS3's HDMI signal op til en receiver, som så "hugger" lyden til surround og sender billedet videre til TV'et.
Så istedet for: PS3 -> HDMI -> TV PS3 -> Optisk -> Reciever Kan man åbenbart: PS3 -> HDMI (A/V) -> Receiver -> HDMI (Video) -> TV Så er det egentlig ikke et krav at recieveren har 2-3 optiske indgange, hvis bare den har 2-3 HDMI indgange som kan bruges istedet. |
|
![]() |
|
tom81 ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 18-December-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 66 |
![]() |
hehe.. hvis ikke andre har noget at sige er det da godt at kunne snakke lidt med sig selv :-) |
|
![]() |
|
![]() |
hehe... jeps ![]() ![]() Redigeret af fzr600r - 26-December-2007 kl. 22:39 |
|
![]() |
|
Asklepios ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-September-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4342 |
![]() |
HVis du vil have HDMI i din reciever, så forhandles den nok ikke i de butikker du nævner. Og så starter vi ved en 5.000 og ender oppe omkring en RIGTIG mange penge.
![]() Så med mindre du er villig til at ligge ca. 5000 mere oveni til højtalere (som minimum), så syntes jeg at du skal finde et alt-i-et sæt. ![]() Til 5000 får du ikke noget egentlig surroundsæt, med alle mulige fancy features. 10000 og så begynder det at ligene noget, hvor man virkelig kan få noget super fed lyd... ![]() |
|
De bedste hilsner
Simon B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos ATV2 (jailbreak + aTV Flash) Atlas Cables |
|
![]() |
|
![]() |
Tak for svar Asklepios.
Du vil måske anbefale at jeg bare finder noget receiver til en 3000 kr eller omegn, samt et højttalersæt til cirka samme pris - f.eks. hos hifiklubben? Må så undvære HDMI indgange på forstærkeren, men bruge optisk istedet (og HDMI direkte fra enhederne og op i TV'et). |
|
![]() |
|
Asklepios ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-September-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4342 |
![]() |
Ja, sådan noget ligende... Man skal ikke smide en hulens masse penge efter en fed reciever, og så have 500 kr. til højtalere, det er en forkert prioritering.
![]() Så ja, se hvad HFK MEN også hvad andre hifibutikker har at byde på! ![]() MVH |
|
De bedste hilsner
Simon B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos ATV2 (jailbreak + aTV Flash) Atlas Cables |
|
![]() |
|
![]() |
Jeg var i hifiklubben idag og se hvad de havde, de anbefalede mig et "julegave sæt" som de havde. Bestående af en Denon 1308 (så vidt jeg husker) receiever samt en Denon DVD afspiller og 5 Denon højttalere og subwoofer. Det kostede 4999 kr ialt, så det sæt regner jeg med at tage ind og købe imorgen.
Stuen det skal spille op i, er ikke særlig stor, så han mente det fint kunne dække mit behov i at "få bedre lyd end hvad vores nuværende 1500 kr's sæt kan give". |
|
![]() |
|
![]() |
Det er sikkert ikke så ringe... Det kunne måske være det som Hother har? Om ikke andet, så er jeg faktisk imponeret over hvad de mindre Denon recievere kan. Men kan ikke sige så meget om HT+DVD da jeg jo ikke ved hvilke modeller det drejer sig om!
![]() MVH |
|
De bedste hilsner
|
![]() |
|
![]() |
Her er tråden hvor Hother nævner hans sæt, det er åbenbart en 1306 forstærker, og så vidt jeg husker, er det en 1308 jeg kiggede på i hifiklubben. Der er formentlig ikke de store forskelle. Højttalerne ligner dog på en prik, men om det er de samme, tør jeg ikke sige. |
|
![]() |
|
![]() |
I hvert fald så har han været rigtig glad for hans anlæg, så det skal du nok også blive!
![]() ![]() |
|
De bedste hilsner
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |