recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - God lyd til billige penge!!
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketGod lyd til billige penge!!

Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
Jenslyn87 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 30-August-2007
Status: Offline
Point: 114
Direkte link til dette indlæg Emne: God lyd til billige penge!!
    Sendt: 15-December-2007 kl. 19:05
Hej alle

Jeg har nu endelig fået en fin, virkende model af et m87-fjernsyn fra samsung. 40" for at være helt præcis!

Nu er næste område, man bør kigge på vel lyden. Jeg bruger på de indbyggede højttalere nu. Det er som bekendt ikek noget at råbe op omkring.

Nu et mit spørgsmål så, om man kan få noget fornuftigt lyd til 3000,-? Det var ca. de penge, jeg regnede med at bruge på det. Og bør jeg købe et specielt steD? Har tænkt på hifi-klubben, da de skulle have god service.

Jeg havde overvejet et mindre surround-sound system, men stereo kunne måske være bedre med det budget, jeg har?

Så det korte i det lange: Jeg har et fjernsyn med tilhørende PS3, som jeg bruger til film og spil. Hvilken slags lyd kan jeg skaffe til det for 3k? Og er det for lidt til rigtig at opnå nogen forbedring?

Mange tak :)
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Point: 23900
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2007 kl. 19:27

Hej Jens, jeg kan bestemt anbefale dette Denon system. Jeg mener helt ærligt ikke at du får noget bedre til pengene.

Du får desuden en rimelig forstærker som du kan bygge videre på. Blot skal du være opmærksom på, at det er et rent lydsystem - altså uden DVD-afspiller.

Desuden er der ikke HDMI tilslutning:

http://www.technikdirekt.de/main/fr/189427/-/Article.html?va lidsession=2007-09-29-12-20-01&referer=Pricerunner-FR-VK NR_440&language=fr&SESSIONID=prjadubeky1up155pfph00i z-2&landingCountry=dk

Læs eventuelt min minitest af Denon systemet her:

http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=29428& KW=minitest

Redigeret af Hother - 15-December-2007 kl. 19:29
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2007 kl. 19:32
Hej - og tak for buddet!

Det ser godt nok lidt kompliceret ud! Jeg har ikke emget plads på mit værelse, så måske et par store højttalere ville være nemmere i stedet for en masse små? Jeg skal ikke bruge dvd-afspiller til noget... sådan set kun lyd fra det, fjernsynet afspiller via den ene eller den anden indgang  - primært PS3/xbox360!

http://hifiklubben.dk/produkter/hoejttaler/systemer/argon_51 _hoejttalersystem.htm

Hvad med det til 3000? Kunne jeg koble det direkte til? Det ville bare være rart, om det var noget, jegh kunne få tæt ved her i landet... ogås hvis der skulel gå noget galt!
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2007 kl. 12:57
Ingen der har noget?
Til top
Asklepios Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-September-2007
Point: 4342
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2007 kl. 13:07

Nu er jeg ikke helt med...
Vil du ikke have surround alligevel, eller...!?
Og skal du have en reciever også, eller har du en?

Til dit budget bliver det meget svært begge dele hvis du vil have noget god lyd. Det behøver ikke koste en bondegård, men 3K er lidt stramt.

Med venlig hilsen

De bedste hilsner
Simon

B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos
ATV2 (jailbreak + aTV Flash)

Atlas Cables

Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2007 kl. 17:53
Tak for svaret :)

http://hifiklubben.dk/produkter/hoejttaler/systemer/argon_51 _hoejttalersystem.htm

Kan jeg ikke bruge dette til surround? Jeg kræver ikke surround... det er kun, hvis det er bedst :)

Skal jeg bruge en receiver oveni for at få det til at køre?
Til top
justme, Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 06-December-2007
Point: 256
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2007 kl. 18:14
Hej Jens.

Tag et kig på dette. Til 3000,- er det som sagt lidt svært, men jeg har en kammerat der har dette, og lyden er faktisk ret god!

http://www.easyshopping.dk/default.asp?mode=andrevare_info&a mp;id=4825&menu=Multi&menuid=426&catid=426

Der er reciever og det hele med, så det skal du ikke tænke på. Det havde jeg nok købt hvis jeg kun havde 3 kg at spendere. :)

Redigeret af justme, - 16-December-2007 kl. 18:17
sss
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2007 kl. 22:16

Yes, du skal også have en reciever til surround og det skal du også til stereo. Der skal jo være noget der leverer strøm og styre højtalerne.
Derfor løber det hurtigt op hvis du skal have begge dele...
Til den pris bliver det nok et HTiB (=home theatre in a box). Dem er der delte meninger om... Nogle syntes de er gode, andre vil ikke røre dem med en ildtang. Jeg tilhører sidstnævnte gruppe...

Men, på trods af det, så syntes jeg du skal tage endnu et kig på det sæt Hother har linket til. Fordi:

1) Denon laver gode low-end recievere, bedre end dem jeg er stødt på og har hørt om.
2) Når det er testet og står i Hothers stue, så er det godt!

Efterhånden som pengene kommer, kan du så skifte til en bedre reciever og bedre højtalere.

Med venlig hilsen

De bedste hilsner
Simon

B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos

Atlas Cables

Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2007 kl. 22:31
Oprindeligt skrevet af Asklepios Asklepios skrev:

Yes, du skal også have en reciever til surround og det skal du også til stereo. Der skal jo være noget der leverer strøm og styre højtalerne.
Til den pris bliver det nok et HTiB (=home theatre in a box). Dem er der delte meninger om... Nogle syntes de er gode, andre vil ikke røre dem med en ildtang. Jeg tilhører sidstnævnte gruppe...

Men, på trods af det, så syntes jeg du skal tage endnu et kig på det sæt Hother har linket til. Fordi:

1) Denon laver gode low-end recievere, bedre end dem jeg er stødt på og har hørt om.

Efterhånden som pengene kommer, kan du så skifte til en bedre reciever og bedre højtalere.

Med venlig hilsen

Tak for de venlige ord om mit surround anlæg - og ja jeg synes at det er rigtigt godt til pengene.

Men jeg bliver nu nødt til at rette dig lidt. Denon laver nu op til hvad jeg vil kalde high end receiver. I det mindste i forhold til pris og testresultater.

At man så kan kalde min receiver rimelig low end er så en anden historie.

I øvrigt fås receiveren faktisk i HI Fi Klubben alene som netop receiver:

http://www.hifiklubben.dk/produkter/surround/receiver/denon_ avr-1306_surround_receiver_soelv.htm

B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2007 kl. 23:02
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af Asklepios Asklepios skrev:

Med venlig hilsen

Tak for de venlige ord om mit surround anlæg - og ja jeg synes at det er rigtigt godt til pengene.

Men jeg bliver nu nødt til at rette dig lidt. Denon laver nu op til hvad jeg vil kalde high end receiver. I det mindste i forhold til pris og testresultater.

At man så kan kalde min receiver rimelig low end er så en anden historie.

I øvrigt fås receiveren faktisk i HI Fi Klubben alene som netop receiver:

http://www.hifiklubben.dk/produkter/surround/receiver/denon_ avr-1306_surround_receiver_soelv.htm

Jamen det var da så lidt, jeg skylder...  Det jeg mente med gode "low-end" var, at jeg ikke mener Denon har nogle større konkurrenter i low-end klassen. De leverer me deres serie op til 1907/8 (alt afhængigt af hvad man mener er billigt) faktisk uhyre meget power og god lyd, noget som jeg ikke har hørt i tilsvarende recievere i samme prisleje.
Det er først når vi snakker 2808 og op at Denon i mine øjne får konkurrence. At de laver super kvalitet og gode reciever i high-end er der ingen tvivl om, men prisen for dem har de imod sig!
Havde jeg mange penge, så havde jeg nok taget en 4308!!

Med venlig hilsen
De bedste hilsner
Simon

Atlas Cables

Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2007 kl. 23:46

Jep Simon - ikke så dårligt valg - og så en sækfuld højtalere for 100.000 k

Pudsigt nok, er lyden ikke alfa og omega for mig. Jeg er tilfreds hvis lyden er klar og korrekt, samt at lydbilledet er spændende/realistisk. Faktisk er én af mine lydtest en scene fra "Band og Brothers" hvor man kan høre laderammen fra et "Garrand gevær" blive bortkastet. Hvis lyden herfra er korrekt - så fortsætter jeg med flere tests Og mit Denon opfylder mine krav.

Og det næste projekt Pio LX 508D

Til top
FrannerDK Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 22-August-2006
Sted: Danmark
Point: 97
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2007 kl. 00:18
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Jep Simon - ikke så dårligt valg - og så en sækfuld højtalere for 100.000 k

Pudsigt nok, er lyden ikke alfa og omega for mig. Jeg er tilfreds hvis lyden er klar og korrekt, samt at lydbilledet er spændende/realistisk. Faktisk er én af mine lydtest en scene fra "Band og Brothers" hvor man kan høre laderammen fra et "Garrand gevær" blive bortkastet. Hvis lyden herfra er korrekt - så fortsætter jeg med flere tests Og mit Denon opfylder mine krav.

Og det næste projekt Pio LX 508D

Åh, den lyd kalder minder frem fra militæret Der er dog den forskel, at scenen fra filmen som bekendt er fra 2. verdenskrig, og min tid i militæret er fra 1989. Men det skal også være sagt, at vi ikke stod først i køen, da der skulle uddeles nye geværer. Der var vist andre enheder i det danske militær der på det tidspunkt allerede havde fået andre geværer.

Nå, det var da noget så OT, som det overhovedet kunne være...undskyld

Til top

Besvar Besvar Side  123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu