recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Coaxial til Jackstik, er det muligt?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketCoaxial til Jackstik, er det muligt?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
MjaLL0 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 16-September-2007
Status: Offline
Point: 11
Direkte link til dette indlæg Emne: Coaxial til Jackstik, er det muligt?
    Sendt: 24-September-2007 kl. 23:51

Jeg står med et lille problem...

Jeg købet i sidste uge et Philips HTS 9800W hvilket jeg er meget glad for, problemet er nu bare, at jeg står i en situation, hvor jeg ikke kan føre lyden fra min pc over til anlægget, dette skyldes, at da mit fjernsyn "kun" har dvi, er jeg nødtil at bruge det eneste phonostik der er til anlægget til at køre lyden fra dvd'en med... Det betyder, at jeg nu står i en situation, hvor kun coaxial udgang er tilbage på mit anlæg, er det på nogen måde muligt at konverter det til et jackstik som passer til pc'eren?

Eller har jeg tænkt på, om det ville virke, hvis jeg kørte coaxial stikket fra anlægget til fjernsynet og derefter et jackstik fra pc'eren til et af audio in stikkene på mit fjernsyn, om jeg så den vej ville kunne afspille musik fra pc'eren, er dog i tvivl om det (hvis det ville virke) ikke ville kræve at fjernsynet var tændt hver gang jeg skulle høre musik fra pc'eren...?

Håber der er nogle der kan hjælpe ?

MVH MjaLL0

Til top
Maggerholm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-April-2005
Sted: Herlev
Point: 1677
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2007 kl. 01:02
Jeg savner noget mere info, såsom, hvilket anlæg, hvilket lydkort i PC, hvilke andre tilslutninger.

Forstår heller ikke lige sammenhængen: "Mit tv har kun dvi, derfor bruger jeg phonostik til lyden fra dvd."

Mvh Michael
Integra DTR-80.3, Jamo THX One, Toshiba HD-EP30, Panasonic DMP-BDT 310, Xbox 360, Wii, ATV4, Chromecast 2nd gen, iPad mini, iPhone 5s, Panasonic TX-P55VT30Y, Harmony Elite
Til top
MjaLL0 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2007 kl. 01:24

Hej..

Anlægget er som sagt et Philips HTS 9800 W og lydkortet i min pc er et gammelt soundblast audigy 2 kort, som det her: http://plusd.itmedia.co.jp/pcupdate/articles/0403/10/yu_crea tive_02.jpg..

Problemet er, at til anlægget høre sådan en boks, hvorpå der er nogle stik, componet, phono og coaxial, men da jeg kun har dvi, altså bruger et hdmi -> dvi stik er jeg jo nød til at føre lyden fra anlægget(DVD'en, idet det er sådan et hjemmebiografsystem) over phonoet, er det mere forståeligt, ellers må du lige sige til...

Til top
MjaLL0 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2007 kl. 01:27

Stødte lige over dette, http://uk.europe.creative.com/shop/product.asp?category=14&a mp;subcategory=0&product=773 & hvilket vel egentlig ville kunne løse mit problem...?

Til top
Maggerholm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-April-2005
Sted: Herlev
Point: 1677
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2007 kl. 12:16
Ok, jeg er stadig ikke helt med.
(troede det var TV'et du havde angivet modelnavn på).

Jeg kan ikke finde modellen hos Philips.

Men anlægget er vel med DVD indbygget, så lyden er i systemet.
Billedet skal så til TV, hvor du bruger et HDMI til DVI på TV'et.
Her skal du så sørge for at lyden ikke føres med, men blot bliver i DVD/surround enheden.
Det må være en indstilling, om lyd skal sendes ud på HDMI.
(når du bruger HDMI til DVI kan lyden jo ikke komme med alligevel, men måske det at der sidder et HDMI kabel i stikket, lukker for lyden en anden vej, hvis systemet er sat op til at sende lyden med på HDMI).

Kan stadig ikke lige gennemskue, hvad det er for lyd du mener der optager dine phonostik.

Dit lydkort har et minijack stick der allerede kan sende lyden ud til coaxial.
Som du selv nævner, kan du købe den dims du selv linker til.
Dermed bliver det minijack stik mere alsidigt, da det giver mulighed for både Coaxial og optisk og både ud- og indgange.

Men da du skal bruge den til coaxial, og kun som udgang, så kan du godt nøjes med denne type kabel: http://www.av-connection.dk/?PGr=39&SPage=Digital-Audio_ Koaxial_Kabler

Hvis du selv kigger dig lidt omkring derinde, skulle der også være nogle lidt billigere kabler (de er blå).

Så du kan sagtens overføre din PC-lyd til din digitale coaxiale indgang på surroundanlægget.

Det lyder dog stadig til at der er noget "polymik" omkring den måde du håndterer lyden fra DVD.
Rødt/hvidt phonostik er bestemt ikke optimalt til dette.
Det giver jo kun stereo, og ikke surround.

Mvh Michael
Integra DTR-80.3, Jamo THX One, Toshiba HD-EP30, Panasonic DMP-BDT 310, Xbox 360, Wii, ATV4, Chromecast 2nd gen, iPad mini, iPhone 5s, Panasonic TX-P55VT30Y, Harmony Elite
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10581
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2007 kl. 12:30

Jeg er heller ikke helt med m.h.t. opsætningen, men hvis det blot drejer sig om at føre lyd fra PC til "anlægget" og anlæggets lydindgang er optaget, vil jeg forslå et y-splitter phonokabel til lydindgangen, så du på den måde kan koble flere enheder på. Ulempen er så at du kun kan have én af lydkilderne tændt ad gangen.

Flemming

Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
MjaLL0 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2007 kl. 16:42

Hey...

Tak for hjælpen, grunden til du ikke helt forstår det bunder nok i, at jeg ikke selv helt havde forstået det med, at anlægget er vel med DVD indbygget, så lyden er i systemet. Hvilket er helt korrekt, så jeg siger mange tak for afklaringen...

MJall0

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu