recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Optage fra Composite indgang ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketOptage fra Composite indgang ?

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Mr.NiceGuy Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 18-December-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 52
Direkte link til dette indlæg Emne: Optage fra Composite indgang ?
    Sendt: 21-Juni-2007 kl. 02:43

Hejsa !

Er den lykkelige ejer/bruger af MCE2005, og i det daglige fungerer skidtet også udemærket, men det er lidt irreterende at Microsoft ikke efterlod os muligheden for også at optage fra Composite indgange osv.

Jeg HAR forstået at det IKKE er både og, men deriomod enten eller ...

Der findes vel ikke et PlugIN til MCE der kan klare opgaven eller ???

Men ind imellem har jeg desværre brug for at kunne optage fra Composite video-indgangen på mit TV-kort, og ville derfor høre om der var nogen anbefalinger til et godt (simpelt) program hertil. Det må meget gerne være sådan lidt i MediaCenter-stilen, da min HTPC ikke bruges som PC generelt ...

Alle råd er yderst velkommen.

Iøvrigt: Nogle gode forslag til PlugIN's og Tema download-sider til MCE2005 ??   Glæd en forholdsvis novice newbie :-)

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juni-2007 kl. 09:36

Der kan ikke optages fra et Input, der skal være en udgang for at det kan lade sig gøre.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
jnvir Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 01-Maj-2006
Point: 428
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juni-2007 kl. 10:06
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Der kan ikke optages fra et Input, der skal være en udgang for at det kan lade sig gøre.

Det kræver vist en nærmere forklaring.
Som jeg læser  indlægget fra. Mr. NiceGuy ønsker vedkommende at optage via en indgang [på et tv-kort]. Det er der vel intet i vejen for - bortset fra at MCE ikke vil.
På mit ikke-MCE-kort fungerer det skam udmærket.

Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juni-2007 kl. 10:16

Det er også lidt noget sludder det Radiomanden skriver.. Jeg tror har han misforstået

Det er korrekt som Mr.niceguy skriver, at i MCE kan man ikke vælge både det ene og det andet, (altså analog antenne og f.eks s-video/composite indgangen samtidig). Det er et valg imellem det ene eller det andet.

Og nej, der findes IKKE et plugin som gør at det er muligt.. ikke mig bekendt ihvertfald. Eneste mulighed er at skifte indstillinger i MCE hver gang. Og det er noget rigtigt bras, så det gider man ikke.

Men til Mr.niceguy:
Hvorfor optager du ikke bare via et andet program på den indgang, når du har behov for det? Der er jo intet til hindre for at afslutte MCE, går ud på skrivebordet og så starte et andet program, som netop kan optage på s-video indgangen?

Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juni-2007 kl. 10:23

Jnvir har ret i sin opfattelse, både mht. at optage via en indgang og at problemmet i høj grad er at MCE ikke vil (kan).

Jeg kan sagtens finde programmer som kan/vil dette, men jeg syntes bare ikke at de er særlige HTPC/MedieCenter-venlige - De er alle udviklet til alm. PC-brug ... Et eksempel herpå kunne være InterVideo's WinDVR.

Mit spørgsmål/savn gik blot på om nogen havde en bedre løsning hertil ?

Til Radiomanden: Da det er min HTPC/MedieCenter der skal optage fra en ekstren kilde, så skal det naturligvis være et Input, som der skal optages fra (hvilket er eneste mulighed - du må have misforstået mig).

Såfremt det skulle have nogen interesse så kører jeg med et Hauptpauge 500 Dual-tuner TV-kort, og her er der composite-indgang på.

Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juni-2007 kl. 10:31
Oprindeligt skrevet af Mr.NiceGuy Mr.NiceGuy skrev:

Mit spørgsmål/savn gik blot på om nogen havde en bedre løsning hertil ?

Det findes ikke, desværre. Ihvertfald ikke med Microsoft MCE.

Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juni-2007 kl. 10:31
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Det er også lidt noget sludder det Radiomanden skriver.. Jeg tror har han misforstået

Det er korrekt som Mr.niceguy skriver, at i MCE kan man ikke vælge både det ene og det andet, (altså analog antenne og f.eks s-video/composite indgangen samtidig). Det er et valg imellem det ene eller det andet.

Og nej, der findes IKKE et plugin som gør at det er muligt.. ikke mig bekendt ihvertfald. Eneste mulighed er at skifte indstillinger i MCE hver gang. Og det er noget rigtigt bras, så det gider man ikke.

Men til Mr.niceguy:
Hvorfor optager du ikke bare via et andet program på den indgang, når du har behov for det? Der er jo intet til hindre for at afslutte MCE, går ud på skrivebordet og så starte et andet program, som netop kan optage på s-video indgangen?

Kandesen rammer her FULDSTÆNDIGT PLET: Man orker ikke at skifte indstillinger hver gang der skal optages fra et inputsignal.

Løsningen, som jeg også selv var kommet frem til, er naturligvis at forlade MCE og starte et andet program til opgaven (selvom jeg finder det lidt fjollet - hele meningen med MCE var jo at man skulle kunne samle ALLE opgaver her ??).

Mit spørgsmål gik hovedsageligt på HVILKE programmer andre ville anbefale til opgaven, når denne skal udføres på en MediaCenter-PC der kun er tilsluttet TV'et i stuen (ikke særlig alm. PC-venlig altså, hvis I forstår).

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juni-2007 kl. 10:37

Jeg beklager at jeg misforstod spørgsmålet.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juni-2007 kl. 10:40
Det er jo hvad der sker, Radiomand .... Kom igen 
Til top
jnvir Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 01-Maj-2006
Point: 428
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juni-2007 kl. 12:03
Mine erfaringer med MCE er stort set 0. De par gange jeg har åbnet det, er det blevet lukket lige så hurtigt igen.
Men jeg har nogen erfaring med tv-kort udenom MCE. Er det virkelig ikke muligt at komme i kontakt med et MCE-tv-kort direkte?
Jeg tror, de færreste ved, at fx Nero, modulet Nero Vision, kan tilgå nogle tv-kort, så man kan optage den vej.
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juni-2007 kl. 12:18
Oprindeligt skrevet af Mr.NiceGuy Mr.NiceGuy skrev:

Mit spørgsmål gik hovedsageligt på HVILKE programmer andre ville anbefale til opgaven, når denne skal udføres på en MediaCenter-PC der kun er tilsluttet TV'et i stuen (ikke særlig alm. PC-venlig altså, hvis I forstår).

Hauppage har på deres hjemmeside et program til formålet.. Mener det hedder Wintv2000 eller noget i den stil.
Jeg har selv tidligere afprøvet det med PVR500MCE kortet, som jeg også har, og det fungerede fint.

Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juni-2007 kl. 12:31

Hej Igen !

Først en stor tak til Jer alle for Jeres mange svar. Det er sgu' rart at mærke den store respondmængde ...

Både WinDVR og Hauptpauge's egen Win2000 kan løse opgaven. Problemmet er blot at begge programmer i høj grad er tiltænkt alm. PC-brug, og således IKKE er særligt brugervenligt foran TV-apperatet i stuen når man sidder i Sofa'en (helt ærligt: Prøv lige at se det brugerinterface på Win2000 programmet !!!  -  Fint nok til alm. PC-brug).

Det kunne have været lækkert om man kunne finde et "MCE-venligt" program, hvor man måske oven i købet også kunne anvende sin Microsoft MCE-fjernbetjening ....

Er jeg virkelig den eneste, der bøvler med sådanne problemmer ???

Og HVORFOR har Microsoft egenligt valgt at lave MCE så bøvlet at det er enten/eller mht. signalkilde, istedet for både/og. Rent teknisk burde det da være muligt at klare opgaven - eller hvad ? 

Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu