Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
JJohnsenDK
Ny bruger
Oprettet: 01-April-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5
|
Emne: Dårligt billede på Philips 37PF9731D Sendt: 01-April-2007 kl. 09:24 |
Hej
Jeg har lige fået et Philips 37PF9731D ind af døren og som enhver anden gadgets nørd glædede jeg mig, som en lille dreng til, at prøve det af, men ak glæden blev meget kort.
Da jeg havde sat alle stik i og tændte tv'et blev jeg meget skuffet. Billedet var MEGET, for ikke at sige ekstremt dårligt på, antenne signalet. Det er helt mudret, altså en masse små prikker på skærmen, det er især i menneskernes ansigter, man kan se det.
Jeg tænkte, at det måtte værre antenne stikket den var gal med, så jeg satte en dvd i dvd-afspilleren, men igen måtte jeg se mig stå med åben mund af skuffelse. Billedet var måske blevet lidt bedre, men af en LCD-skærm af denne kaliber havde jeg forventet et knivskarpt billedet, ligemeget om jeg bruger antenne, dvd eller digital-revicer. Har nemlig også prøvet sådan en, men den forbedre ikke billedet bare 1%.
Nogen der har forslag til, hvad der kunne være galt? Er der bestemte indstillingen man skal indstille på tvet eller hvad er galt?
Håber nogen kan hjælpe
Jesper
|
 |
Shovel79
Super bruger
Oprettet: 23-August-2005
Point: 422
|
Sendt: 01-April-2007 kl. 10:37 |
Hej Jesper
Du har nok ikke fulgt med i hvor mange problemer der har været med netop dette TV inden du købte. Prøv at se forsiden på dette forum samt i forummet der omhandler TV. Det har nok været det mest fejlbehæftet fjernsyn man har kunnet købe. Men held og lykke med det, håber du finder en løsning eller får det byttet i tide. Det er ærgeligt for det havde ellers mange gode features.
|
 |
JJohnsenDK
Ny bruger
|
Sendt: 01-April-2007 kl. 14:22 |
ja, men de fejl der er nævnt mange andre steder er ikke dårligt billede... Jeg har endda købt en selector for at forbedre billede, men intet held.
|
 |
Baron von Wulff
Bruger
Oprettet: 20-Januar-2007
Point: 96
|
Sendt: 01-April-2007 kl. 14:40 |
Jeg har også dette TV og billedet er bare flot! navnlig gennem HDMI DVD, der er et Philips HTS9800W.
Så det er ikke et generelt problem.
Redigeret af Baron von Wulff - 01-April-2007 kl. 14:40
|
Mvh.
Wulff
|
 |
Otto J
Platin medlem
Branchemedlem
Oprettet: 04-Marts-2007
Point: 11218
|
Sendt: 01-April-2007 kl. 15:41 |
JJohnsenDK skrev:
Nogen der har forslag til, hvad der kunne være galt? Er der bestemte indstillingen man skal indstille på tvet eller hvad er galt?
|
Standard-indstillingerne på Philips tv er generelt ikke særligt gode. Der er kraftigt overdrevet sharpness, støjreduktion og en hel masse andre finurligheder der giver forskellige former for ulemper når de overdrives. Du kan ikke regne med at du bare kan sætte tv'et i stikkontakten, og få et godt billede - det kræver en bedre indstilling af billedet, hvis du vil have det optimale ud af dit tv - specielt på Philips. Jeg tvivler på at dit tv er defekt.
|
 |
Jimmi Jappe
Super bruger
Oprettet: 06-Februar-2007
Point: 283
|
Sendt: 01-April-2007 kl. 16:17 |
Prøv evt. disse indstillinger som jeg kører med på mit
Kontrast 68, Lys 55, Farve 55, Skarphed 0, Farvetone sædvanlig og farverne således R-WP 120, G-WP 90, B-WP 55, R-BL 8, G-BL 4, Pixel Plus til, DNM Fra, Clead LCD til, Dynaminsk Kontrast fra, DNR fra, Mpeg til, Farveforbedring fra, Active Control fra, Lyssensor fra
|
Panasonic TX-P50VT20EA Panasonic DMP-BDT310 Denon DVD 3910 Denon AVR-3808CI PS3 320gb hdd iMac 24'' iPhone 3GS 16gb iPad 2 32gb WiFi + 3g
|
 |
JJohnsenDK
Ny bruger
|
Sendt: 02-April-2007 kl. 09:42 |
Tak for Jeres svar.
Jimmi Jappe jeg har nu prøvet at indstille min skærm efter dine indstillinger. Billedet blev lidt bedre, men ikke meget. Kan problemet ligge i at jeg kun sidde ca. 2 meter fra skærmen?
Når jeg går lidt længere væk skærmen synes jeg nemlig, at billedet blive lidt bedre, men kan det virkelig passe at man skal opholde sig en vis afstand fra skærmen, for at få et optimalt billede?
|
 |
bulk
Guld medlem
Oprettet: 11-Marts-2006
Point: 976
|
Sendt: 02-April-2007 kl. 10:00 |
Det ser langt fra godt ud, men godt ud langt fra...
Du må ned i en butik og bedømme om deres står bedre, hvis det ikke er tilfældet så er philips lcd bare ikke lige dig. Tør næsten ikke anbefale noget... da jeg sikkert vil høre for det...... psstt skriver stille (px70) 
Redigeret af bulk - 02-April-2007 kl. 10:01
|
 |
spawn
Guld medlem
Oprettet: 30-November-2005
Point: 6822
|
Sendt: 02-April-2007 kl. 10:14 |
2 meter er meget tæt på en 37" LCD skærm uanset hvilken man køber.
Ingen fladskærme idag, hverken LCD eller plasma kan vise et perfekt billede, de har dog hver især deres fordele og ulemper, men lige netop med hensyn til afstand ser du lettere fejlene på et 37" LCD på 2 meters afstand.
|
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
|
 |
JJohnsenDK
Ny bruger
|
Sendt: 02-April-2007 kl. 12:42 |
Okay... mange tak for Jeres hjælp, det har virkelig hjulpet meget :)...
|
 |
glade
Guld medlem
Oprettet: 23-August-2006
Sted: ølby/DK
Point: 1007
|
Sendt: 02-April-2007 kl. 13:52 |
Mit 32 tommer 9731 ser også bedst ud når man er mere end 1½ meter væk, ellers des tættere des grimmere billede og jeg kan kun sige billede står kanon godt i forhold til mit billedrørs fjernsyn fra philips..
|
Panasonic G20E Sasmung Q97 42 tommer Sony 32 tommer X300 (skod tv)
|
 |
JJohnsenDK
Ny bruger
|
Sendt: 02-April-2007 kl. 19:07 |
Jeg skulle nok også bare have holdt mig til 32 tommer udgaven, men den kan ikke vise fuld HD, altså 1900x1024, kan den?
|
 |