recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Samsung LE-32M71B vs Panasonic TH 37 PV 6
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSamsung LE-32M71B vs Panasonic TH 37 PV 6

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
jamse Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 01-Februar-2007
Status: Offline
Point: 9
Direkte link til dette indlæg Emne: Samsung LE-32M71B vs Panasonic TH 37 PV 6
    Sendt: 01-Februar-2007 kl. 08:47

hejsa.

Jeg har luret lidt på forskellige forums og må indrømme jeg er faldet for samsungs LE-32M71B, synes den er røv fed og virker ret go og har nogle fede features.

Men har læst mig frem til at pana pv60 skulle være helt vild go, jamen uha uha. og så den jo på tilbud på tape connection.

Mit problem er, om jeg skal tage en plasma frem for lcd, og må indrømme jeg nok mere er til lcd, for spiller os konsol, og ser selvfølgelig tv og dvd.

Hva siger i? og nu ikk noget med at plasma bare er bedre, har luret den der krig der er mellem lcd og plasma brugere

Til top
ZackGem Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Marts-2006
Sted: Denmark
Point: 842
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2007 kl. 09:03
Oprindeligt skrevet af jamse jamse skrev:

hejsa.

Jeg har luret lidt på forskellige forums og må indrømme jeg er faldet for samsungs LE-32M71B, synes den er røv fed og virker ret go og har nogle fede features.

Men har læst mig frem til at pana pv60 skulle være helt vild go, jamen uha uha. og så den jo på tilbud på tape connection.

Mit problem er, om jeg skal tage en plasma frem for lcd, og må indrømme jeg nok mere er til lcd, for spiller os konsol, og ser selvfølgelig tv og dvd.

Hva siger i? og nu ikk noget med at plasma bare er bedre, har luret den der krig der er mellem lcd og plasma brugere

Jeg havde Samsungs M61 tidligere. Det var dog en kort "fornøjelse". Kan simpelthen ikke levere et billede som er i nærheden af f.eks. PV60.

Jeg har ingen erfaringer med spilleconsoler, og kun begrænsede med spil via PC på fjernsynet. Men kan i hvert fald sige at PV60 eller andre plasmaer i samme "kategori", som f.eks. fra Pioneer, levere varen klasser bedre end 71B og de fleste andre LCDer.
Skal retfærdigt siges, at den nye Philips får gode anmeldelser, og skal ikke kunne sige om de er kommet efter det. Men ingen af Samsungs eller JVC´s LCD modeller som jeg har praktisk erfaring med, kan matche de nævnte plasmaer ved film/tv brug. Skal som nævnt ikke gøre mig klog på spillekonsoler.

Til top
jamse Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2007 kl. 09:18

Ok hutigt svar  men kan man knalde pc til pana`en?  synes nemlig ikk jeg kan finde det nogle steder..

Og er der evt. andre der har nogle erfaringer de vil dele?

Til top
guvernator Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 30-Juni-2006
Point: 176
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2007 kl. 09:38
jamse->> der er en million tråde omkring pv60 og ja man kan sætte pc til den.. SØG SØG SØG
Til top
ZackGem Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Marts-2006
Point: 842
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2007 kl. 10:57
Oprindeligt skrevet af jamse jamse skrev:

Ok hutigt svar  men kan man knalde pc til pana`en?  synes nemlig ikk jeg kan finde det nogle steder..

Og er der evt. andre der har nogle erfaringer de vil dele?

Det kan du godt.
Benytter selv VGA-porten derpå, da begge mine HDMI-porte er brugt (til HD-receiver og DMR-EH65 HDD optager).

Den kan modtage op til 1280x1024 på VGA, men scallere det selvfølgelig ned til fjernsynets native opløsning på 1024x768 :16:9.

De fleste LCDer egner sig dog bedre til dette end denne Plasma. Bla fordi de har kvadratiske pixels, og ikke 16:9 pixels. Men igen, har ringe erfaring med det. Men ren tv/film er dette et bedre valg end de fleste (hvis ikke alle) de LCDer du kan finde.

Til top
fbpdk Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 02-Januar-2007
Point: 30
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2007 kl. 16:00

Hej Jamse,

Jeg fik mit TH42PX60EN fra Tapeconnection i tirsdags. Jeg spiller selv en del Xbox360 og er rigtig tilfreds med resultatet. Gears of War, NFSMW og PES6 står lige i øjet ;-)

Ydermere har jeg tilsluttet PC'en via VGA kabel - det eneste du skal være opmærksom på er at skærmens native opløsning er 1024*768 og det er ikke en widescreen opløsning så billedet bliver strukket. Når jeg ser film vælger jeg i VLC at sætte aspect ratio til 4:3 og bam så er der ingen sorte steger og det står snorre lige.

TV og DVD spiller jo helt fantatisk på Panasonic'en, så det vil jeg ikke komme ind på.

Til top
jamse Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2007 kl. 17:26

Ok det lyder jo meget fornemt det hele, men hva med den gamle skræne om at plasma skærme ikk må komme over 20 graders vinkel og de reagere på temperatur svingninger og er ret følsomme? Eller er det bare en røver?

Redigeret af jamse - 01-Februar-2007 kl. 17:28
Til top
Jasper Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 02-Juni-2006
Point: 155
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2007 kl. 17:34

Jeg har selv overvejet om jeg skulle købe en M71 (eller måske en F'er) men da jeg var i KBH her den anden dag og kiggede på de tre modeller 2X samsung og PV60 - så havde PV60'eren altså et meget bedre billede.

Jeg så dem hos TC i KBH og de hyper jo PV60'eren så jeg skal ikke garantere at de ikke havde fin tunet M71'eren men forskellen var meget stor.

Kig evt.  i min anden tråd om netop forskellen mellem de to ...

http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=19947& PN=1&TPN=1

Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2007 kl. 18:27
ok cool nok men er det en røver det jeg hørt med at plasma skærme ikk må komme over 20 graders vinkel, og de reagere på temperatur svingninger, og er ret følsomme?
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12444
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2007 kl. 21:17
Ja.
Til top

Besvar Besvar