recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Sony og Digitalt tv_
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSony og Digitalt tv_

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Bruger udmeldt 20 Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet

Oprettet: 31-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 216
Direkte link til dette indlæg Emne: Sony og Digitalt tv_
    Sendt: 21-Januar-2007 kl. 17:31
Jeg har et Sony KDL-40V2000, der køre med et alm TDC kabeltv signal (analog).

Nu kunne jeg godt tænke mig at bruge en digital antenne og dermed se de kanaler der er tilgængelige via det digitale jordbaseret sendenet.

Kan jeg BÅDE bruge det alm TDC kabeltv og en digital antenne, og dermed skifte i mellem dem ??

På fjernbetjeningen er der en analog og en sigital knap som man kan vælge i mellem, men hvordan sætter jeg den digitale antenne til ?? - er d
Til top
hors Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 16-April-2006
Point: 54
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2007 kl. 18:38

Hej donlon

Du kan sagtens køre med begge signaler, jeg gør det selv. Gå til din lokale TV handler og køb et "samlefilter" hvor kabelsignalet og Digitalsignalet   (alm uhf antenne) samles til et signal du kan føre til dit V2000.  TV handleren kan sikkert vejlede dig om dette samlefilter, har du kun grundpakken på kabel kan du nøjes med et alm samlefilter, har du fuldpakke skal der måske benyttes et "kanal-48" samlefilter hvor kanal-48 filtreres væk på kabelsignalet og kun indføres fra digitalsignalet (der normalt ligger på kanal-48).

Du kan godt glæde dig, billedet er meget bedre på DVB. Det kræver dog at du ikke bor for lang fra TV2 senderen (10-30km afh af forhold)

Go jagt på et samlefilter og en uhf/digi antenne.

Til top
Pause fra forummet
Pause fra forummet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2007 kl. 18:45
Hvor fedt !!!!

Vil det så sige at 2 kabler går ind i boxen (TDC kabel og digi antennen) og en går ud til TV'et, og så triller det bare ???

/John
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2007 kl. 18:49
Oprindeligt skrevet af hors hors skrev:

har du fuldpakke skal der måske benyttes et "kanal-48" samlefilter hvor kanal-48 filtreres væk på kabelsignalet og kun indføres fra digitalsignalet (der normalt ligger på kanal-48).

Kanal 48.? Det kommer jo an på hvor man bor. Derudover så er der andre der har prøvet det uden det bedste resultat.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Pause fra forummet
Pause fra forummet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2007 kl. 18:56
Hmmm ...jeg bor i Frederikshavn og der er det vist kanal 29 efter digi-tv.dk oplysninger.

/John
Til top
hors Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2007 kl. 20:37

Hej igen

DVB er rigtignok på kanal-29 i nordjylland, men det ved den lokale radiohandler. Jeg vil stadig mene det er godt at udnytte V2000 egen DVB tuner, det giver et MEGET fint billede.  Du skal regne med 200,- til et samlefilter og 250,- til en UHF antenne.  Køb det evt online hos :

http://www.antennelageret.dk/

mvh  hors

Til top
Pause fra forummet
Pause fra forummet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2007 kl. 20:58
Mange tak for infoen ...jeg kigger på det.

Hvis ikke det er dyrer er det da værd at prøve.

/John
Til top
Pause fra forummet
Pause fra forummet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2007 kl. 21:08
Vil alle de digitale kanaler virke hvis jeg køber et filter der kun adskiller kanal 29, eller skal man have flere kanaler adskilt, altså en kanal pr digital kanal ??

/John
Til top
hors Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2007 kl. 21:26

Hej igen

Alle danske (DR1+2 og TV2) kører på kanal-29 i dit område, så kun et filter og en antenne.  Hvis din lokale radiohandler ikke forstår problemet er det måske en ide at ringe eller maile til "Antennelageret" og få dem til at finde de bedste egnede komponenter for dig.  Det er ikke altid man får et brugbart svar ved at tale med sælgeren i butikken, bed om at tale med værksteds teknikeren og forklar ham situationen.    Smile

Til top
moho Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-April-2006
Point: 3069
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2007 kl. 10:18

Der er kun en maade goere det der paa.

DVB-T modtages paa sin egen Digi antenne, og herfra anvendes Scart. At tro man kan koble det sammen med TDC kabel eller for den sags skyld andre antenneforeninger, det gaar virkeligt ikke.

Det er umuligt ligesom skaere en enkelt kanal ud, og saette en anden ind. Eller med andre ord, jeg betaler ikke regningen.

Det er nok muligt en TV-tuner adskiller enkelte kanaler, hvilket er en hel HEL anden historie.

Til top
Soko Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 08-Maj-2006
Point: 284
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2007 kl. 11:10

Hej donlon

Jeg ved godt, at det ikke er det du spurgte om, men har du overvejet en selector?

Jeg har samme TV og billedet blev klart bedre med selector, selv om det var helt fint med det analog signal.

Selector har også en god menu, så du nemt kan overskue programmer og kanaler.

Mvh. Soko

Til top
hors Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2007 kl. 12:09

Hej Donlon og moho

Det kan godt være nogle har problemer med at sammenkoble en UHF-DVB antenne med et tdc-kabel signal, men hos mig kører det glimrende.  Det har jo også altid været muligt at samle feks vhf, uhf og fm antenner i et filter, føre det ned i ET kabel og så skille det ad igen før radio eller tv app.

Iøvrigt vil jeg stadig slå et slag for at udnytte den gode DVB tuner der er i V2000 apparatet, man har så kun en fjernbetjening til både digitale og analoge kanaler ( og der er ikke omkostninger til selector leje mm )

mvh hors

Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu