recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvilket TV skal jeg vælge?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHvilket TV skal jeg vælge?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Tiro Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 17-December-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3
Direkte link til dette indlæg Emne: Hvilket TV skal jeg vælge?
    Sendt: 17-December-2006 kl. 02:53

Hej!

Håber der er nogen her som kan hjælpe mig, da jeg desværre har nada forstand på  fjernsyn! (Kan forhåbentlig blive bare lidt klogere her;) Mit meget gamle, arvede (Tandberg) fjernsyn er netop gået kaput, så nu skal jeg ha´ fat i et nyt. Og på mit SU-budget, må det blive et brugt "nyt" fjernsyn  Så jeg har kig på nogle forskellige widescreen TV, inde på dba, men ved ikke hvilke der er bedst. So here goes...: Der er nogle Panasonic Quintrix TX-28DK1F fra 2002 til ml. 900 og 1000 kr(Har hørt at de der quintrix-billedrør e.l. skulle være gode?) Så er der et Sony KV-28 EW20 fra 2003 til 1500(inkl. Sony dvd) og så er der et JVC AV28GT1SUF fra 2005 til 1200 kr. For mig er numrene bare volapyk, så derfor please hjælp mig, jeg er lost 

Mange hilsner Tina 

Redigeret af Tiro - 17-December-2006 kl. 02:55
Tina
Til top
lrev Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Juni-2005
Point: 2012
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2006 kl. 08:52

Hej!

Alle er udemærkede tv-tag ud og kig på dem-forlang at de bliver demonstreret for dig,og vælg det du synes bedst om.Du kan måske lide det første du ser-så køb det!

Det er jo begrænset hvor meget man kan blive "snydt" med disse beløb.

Imiddelbart ville jeg personligt nok starte med at kigge på Sony-sættet"-lyder billigt for begge dele,da det jo kun er 3år gammelt

lrev

Pioneer 507XD,M.Audio R250,sub.XTZ 99W 10.16,JVC DR-MH300,HI-FI:ProAc Response 1sc,,Amp.Sony ES,CD Sony ES.
Til top
Tiro Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2006 kl. 15:08
Ok, tak Det er bare lidt forskellige steder rundt om i landet de er, og jeg har ikke selv bil, så min søster eller mor skal køre for mig. Men du kender ikke noget til om det der quintrix skulle være særlig godt? Og det med Sony sættet, ved jeg ikke helt, har nemlig allerede en dvd....
Tina
Til top
lrev Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Juni-2005
Point: 2012
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2006 kl. 15:29

quintrix ...er noget Panasonic kalder des billedrør,Sony kalder deres Trinitron.

Det eneste der skiller sig lidt ud,er Sony`s trinitron...de plejer at være gode-Men igen:Det gør Panasonic`s også.

Kør nu et smut over til den nærmeste-og køb et tv der-hvis du kan lide hvad du ser.

Det varer alligevel ikke mange år før du smider det i havet!!

lrev

Pioneer 507XD,M.Audio R250,sub.XTZ 99W 10.16,JVC DR-MH300,HI-FI:ProAc Response 1sc,,Amp.Sony ES,CD Sony ES.
Til top
BrianJVC Se dropdown menu
--
--
Brian er stoppet hos JVC

Oprettet: 26-Maj-2004
Point: 1188
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2006 kl. 21:22
Oprindeligt skrevet af Tiro Tiro skrev:

Hej!

Håber der er nogen her som kan hjælpe mig, da jeg desværre har nada forstand på  fjernsyn! (Kan forhåbentlig blive bare lidt klogere her;) Mit meget gamle, arvede (Tandberg) fjernsyn er netop gået kaput, så nu skal jeg ha´ fat i et nyt. Og på mit SU-budget, må det blive et brugt "nyt" fjernsyn  Så jeg har kig på nogle forskellige widescreen TV, inde på dba, men ved ikke hvilke der er bedst. So here goes...: Der er nogle Panasonic Quintrix TX-28DK1F fra 2002 til ml. 900 og 1000 kr(Har hørt at de der quintrix-billedrør e.l. skulle være gode?) Så er der et Sony KV-28 EW20 fra 2003 til 1500(inkl. Sony dvd) og så er der et JVC AV28GT1SUF fra 2005 til 1200 kr. For mig er numrene bare volapyk, så derfor please hjælp mig, jeg er lost 

Mange hilsner Tina 

Hej Tina,

Hvis jeg må komme med et råd, ville jeg anbefale dig at vælge Panasonic modellen. Det er en god kvalitet.

Desværre må jeg selvom jeg arbejder ved JVC sige, at jeg ikke vil anbefale den JVC model du nævner her, jeg synes ikke den har været så godt sat sammen.

Sony'en er jeg lidt mere vaklende overfor, jeg kan huske da jeg var i butik, de billigere Sony modeller, var noget rigtig bras, med dårlige komponent er og billedrør.

Så samlet set vil jeg anbefale dig Panasonic modellen med deres Quintrix billedrør.

JVC Dynapix HD - Picture processing without comprimize

Til top
Tiro Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2006 kl. 22:36

Hej!

Tusind tak for jeres råd ! Jeg vil tage ud og se på Panasonic TV´erne, tror jeg, der er et par stykker, det er også dem der er billigst faktisk, og det er jo en god ting!

Mvh. Tina

Tina
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu