recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - 37PF9731D vs Sony 40X2000 Second thoughs
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukket37PF9731D vs Sony 40X2000 Second thoughs

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
hirtshals Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 01-December-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 62
Direkte link til dette indlæg Emne: 37PF9731D vs Sony 40X2000 Second thoughs
    Sendt: 07-December-2006 kl. 12:58

Jeg er på nippet til at gå ud og købe 37PF9731D, og var inde i en expert for at se vidunderet. Desværre havde de det ike på lager, men han anbefalede istedet for Sony 40X2000, og i sidste øjeblik er jeg i tvivl.

jeg kan se at de begge er ægte HD, den ummidelbare forskel er at Sonyen kan levere 1080p via HDMI og Philipsen 1080i via HDMI.

Har jeg forstået dette korrekt, og hvorfor er 1080p bedre ??

Er der andre fordele / ulemper / forskelle - der taler for det ene fremfor det andet.

Har i købt en af modellerne, og havde samme overvejelser, Hvad afgjorde jeres valg ??

Til top
The_Unforgiven Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 20-Oktober-2004
Point: 450
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-December-2006 kl. 13:37

Jeg har set begge 2 ved siden af hinanden og jeg ville vælge

Sony 40X2000.

Men overvejer dog 46X2000 , et som en kammerat har købt , uhmmm

The_Unforgiven

Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-September-2004
Point: 9441
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-December-2006 kl. 13:57
Oprindeligt skrevet af The_Unforgiven The_Unforgiven skrev:

Jeg har set begge 2 ved siden af hinanden og jeg ville vælge

Sony 40X2000.

Men overvejer dog 46X2000 , et som en kammerat har købt , uhmmm

The_Unforgiven

Her er jeg så ikke enig.
Jeg har dog kun set 40X2000 sammen med 42pf9831.

Ville klart vælge 9831.
De kan begge ses hos Fona2000.

Til top
Victorkarl Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 02-Oktober-2006
Point: 72
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-December-2006 kl. 14:16

Jeg valgte et Sony 40X2000 og har bestemt ikke fortrudt.

Selv et SDTV signal fra den indbyggede DVB-T tuner står flot på skærmen.

Lyden fra de indbyggede højtaler er så god at jeg er holdt op med at sende lyden ud fra surround anlægget.

Rigtig god EPG

Tekst-tv med 2500 siders hukommelse

Alt vedr. lyd og billede kan indstilles for hver signalindgang eller fælles for alle.

"jeg kan se at de begge er ægte HD, den ummidelbare forskel er at Sonyen kan levere 1080p via HDMI og Philipsen 1080i via HDMI."

Dette er korrekt forstået

"Har jeg forstået dette korrekt, og hvorfor er 1080p bedre ??"

P og i står for henholdsvis progressive og interlaced:

• Progressive betyder, at hele billedet opdateres på én gang.
  • Interlaced betyder, at der fra kildesignalet skiftevis opdateres i de lige linjer, og de ulige linjer osv.
  • Så progressivt er bedre og giver et mere roligt billede, særligt ved sport udsendelser med hurtige bevægelser på tværs af billedet.

Alm. tv er i dag er 576i, fra DVD er det muligt med 576p

Ved alm tv udsendelser og film vil der næppe kunne ses den store forskel på 1080i og 1080p. Da vil det betyde mere om signalet er komprimeret "for" meget. Dette gælder også ved de nye DVD formater HD-DVD og Blu-ray. Det er lidt ligesom med et digital kamera, hvis du kun vil have at billede-filerne har en maks størrelse så kan du enten nedsætte opløsningen eller øge komprimeringen, begge dele er med til at forringe billede kvaliteten.

mvh
    Karl
    Til top
    tekno Se dropdown menu
    Junior bruger
    Junior bruger

Oprettet: 27-Juni-2006
    Point: 24
    Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2006 kl. 18:58
    [QUOTE=hirtshals]

Jeg er på nippet til at gå ud og købe 37PF9731D, og var inde i en expert for at se vidunderet. Desværre havde de det ike på lager, men han anbefalede istedet for Sony 40X2000, og i sidste øjeblik er jeg i tvivl.

jeg kan se at de begge er ægte HD, den ummidelbare forskel er at Sonyen kan levere 1080p via HDMI og Philipsen 1080i via HDMI.

Har jeg forstået dette korrekt, og hvorfor er 1080p bedre ??

Er der andre fordele / ulemper / forskelle - der taler for det ene fremfor det andet.

Har i købt en af modellerne, og havde samme overvejelser, Hvad afgjorde jeres valg ??

Ja dette er korrekt, men der er pt. ikke meget der kan levere et 1080p signal, og jeg tvivler på at det kommer. Da det vil kræve utroligt meget lagerplads at skulle gemme en film i 1080p, alle film indtil idag er i 720p max...
    Til top
    JesperLund Se dropdown menu
    Guld medlem
    Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2006
    Sted: Darknet
    Point: 8022
    Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2006 kl. 16:33

Oprindeligt skrevet af tekno tekno skrev:

Ja dette er korrekt, men der er pt. ikke meget der kan levere et 1080p signal, og jeg tvivler på at det kommer. Da det vil kræve utroligt meget lagerplads at skulle gemme en film i 1080p, alle film indtil idag er i 720p max...

1080p/24 er her. Blu-Ray og HD-DVD film er lagret i dette format, og alle Blu-Ray afspillere og alle high-end HD-DVD afspiller har 1080p/24 output.

Til gengæld har jeg ikke hørt om officielle filmudgivelser i 720p (kun uofficielle).

I øvrigt fylder 1080p/24 ikke mere end 1080i/50.

Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
    Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu