|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
nicknoon ![]() Bruger ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 64 |
![]() Sendt: 05-November-2006 kl. 00:26 |
Bær over mig, jeg er meget uvidende inden for dette felt. Jeg har tænkt mig at købe et Media Center, betyder det så at jeg kan sælge min DVD/HD optager? Jeg havde tænkt mig et af følgende produkter. Er der nogen der kan sige om man skal bruge noget ud over det der er nævnt? og evt. hvilket produkt er det bedste eller måske et muligt fjerde produkt? 1 2 3 Takker mange gange på forhånd og håber der er nogen der kan hjælpe mig lidt på vej :) |
|
![]() |
|
TheCrazyGolfer ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 19-Oktober-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 263 |
![]() |
Hey! Jeps - Et Medie Center KAN godt erstatte din DVD/HD-optager. Kræver naturligvis at der sider TV Tuner kort i dem, og det gør der i alle de 3 modeller du har kigget på. Umiddelbart synes jeg at de virker meget ens... så mit valg ville være den fra MM Vision. Jeg synes at den er meget fed at se på. En anden mulighed kunne også være at bygge et selv... Hvis man har modet til det, kan man godt spare lidt penge på det.. Jeg vil mene, at der er realistisk at bygge et fornuftigt MCE til en 6500-7000,- Men spørg endelig hvis du vil vide mere om hjemmebyggede MCE'er.. Der er med garanti MASSER af hjælp at hente herinde. Held & Lykke med projektet |
|
Samsung UE48HU7505 48" TV
Sonos Playbar Sonos Subwoofer Sonos Play 1 baghøjtalere Chromecast Ultra Waoo smart wifi 300/300MB 100% streaming - ingen TV boks eller antennekabler |
|
![]() |
|
![]() |
Hmm... jeg tror det bliver den sidste af dem. Skal helst støje mindst muligt :) Et lille spørgsmål, ideen er at erstatte det med min nuværende DVD optager/afspiller. Hvordan gør jeg det kodefri? Har RIGTIGT mange dvd'er på forskellige regionskoder, bliver det ikke et problem eller kan man få gjort dvd drevet/hacket programmet så det bliver kodefri? Hvad er forskellen på en: 150MCE Hauppauage og en 1300MCE Hauppauage.
|
|
![]() |
|
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
![]() |
Der findes forskellige utilities derude som kan gøre afspilning af DVD fra dit dvd drev kodefri. Kig bla. efter et program der hedder Genie. De brugte jeg selv i sin tid. tvkortet skal være udstyret med 2 tunere, for at du kan se en kanal mens du optager en anden. Alternativt skal du blot se tv på den almindelige måde (altså med en RF kabel direkte i dit tv) mens din medie center pc står og optager på dets tvkort.
Redigeret af Kandersen - 07-November-2006 kl. 09:57 |
|
![]() |
|
JesperLund ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-Januar-2006 Sted: Darknet Status: Offline Point: 8022 |
![]() |
Med et PC DVD-drev er der faktisk regionskode på tre niveauer (nedenstående gælder WinXP, men jeg formoder at MCE er det samme) 1) Selve DVD-drevet Det nemmeste er at købe programmet www.anydvd.com, så fjernes beskyttelsen på alle niveauer (sammen med CSS og andre generende ting). Alternativt kan man firmware opdatere DVD-drevet, så det bliver regionsfrit, og derefter installere software som klarer 2+3. Softwaren kunne være Genie eller DVD Region Killer (som jeg selv bruger) Disse programmer forudsætter imidlertid at drevet er regionsfrit, og hvis man ikke vil bruge AnyDVD, kræver det firmware opdatering (læs: uofficiel, hacket firmware, på eget ansvar). Nogle DVD drev er nemmere end andre; LiteOn er meget nemme (her behøver man ikke firmware hacks, da der findes et lille utility, som gør drevet region free). |
|
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
|
![]() |
|
72PPI ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 09-November-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 7 |
![]() |
Ellers tag en kigger på http://rpc1.com
-> Der skulle du kunne finde alle firmware's samt patchers til de fleste gængse drev .. ;-) |
|
Med venlig hilsen
Charlie Nielsen -------------------------------- The box said 'Requires Windows or better' - So I bought a Mac -------------------------------- |
|
![]() |
|
![]() |
Hej Tak for de mange besvarelser. Må bare se om jeg kan få gjort dvd drevet kodefrit så, lyder ikke så svært ;-) Jeg har dog imidlertidigt bestemt mig for at købe et: Fujitsu Siemens Scaleo E Media Center : http://www.techhaus.dk/product_info.php?products_id=1957& ;cPath Er der nogen der har haft gode erfaringer med sådanne? Og evt. ved køb af udstyr hos Techhaus.dk, er de pålidelige?
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |