|
Købe rør på Aliexpress |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
pnhh ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-August-2006 Sted: Lystrup Status: Offline Point: 889 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 05-September-2025 kl. 12:09 |
Er der nogen der har prøvet at købe rør til deres forstærker på Aliexpress.
Priser er meget lavere. Men er det så orginale rør eller fake rør
|
|
Oppo 93. Lg 55 b6
Hegel 80. Clear Audio Concept. Hjemmebyg |
|
![]() |
|
spoxy ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-August-2006 Sted: Brøndby,Denmark Status: Offline Point: 1235 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ja, hvad tror du selv 🤔
|
|
OLED77C8 - Marantz SR5013 - Apple TV 4K - Nintendo wii
|
|
![]() |
|
csell ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4894 |
Hej. Jeg ved ikke helt, hvad Fake rør er? Men jeg har handlet hos ebay i over 12 år, hos Aliexpress i ca 3 år og hos TEMU i en uge. Hos ebay har jeg oftest betalt med PayPal som er en betalings løsning, hvor køberen altid får ret ved en tvist, og sælgeren aldrig. Citat fra ovenstående: 'Køberbeskyttelse Hvis du ikke modtager din kvalificerede vare, eller den afviger fra sælgerens beskrivelse, kan vi tilbagebetale pengene.' I sidste uge så jeg, at TEMU accepterer betaling med PayPal. Så mit spørgsmål til dig må være, om TEMU ikke har de samme rør, til en god pris? Hilsen Carsten. Redigeret af csell - 05-September-2025 kl. 13:40 |
|
![]() |
|
pnhh ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-August-2006 Sted: Lystrup Status: Offline Point: 889 |
Tror ikke det er orginale rør.
Bestiller ved en tysk forhandler. Så er der ikke nogle problemer. Tak for svar. |
|
Oppo 93. Lg 55 b6
Hegel 80. Clear Audio Concept. Hjemmebyg |
|
![]() |
|
Kasper_J ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-Marts-2007 Status: Offline Point: 2834 |
Forkert, og decideret vildledning, jeg har som sælger haft, og fået ret mere end en håndfuld gange på ebay. |
|
![]() |
|
Kasper_J ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-Marts-2007 Status: Offline Point: 2834 |
Jeg ved at der ikke er specielt mange producenter af rør, og at avancen er nærmest astronomisk hos "hifi" forhandlerne. |
|
![]() |
|
csell ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4894 |
Hej. Jeg syntes at det er godt, at PayPal har udvidet med et sælger beskyttelses program: Og jeg kan stadig huske 3 gange på eBay, hvor jeg har fået mine penge tilbage fra PayPal. Den ene gang var ved køb af en USB 2.0 til RJ45 Ethernet adapter. Den var meget langsom, nok kun USB 1.1 hastighed. Da jeg oplyste PayPal om hastigheden, fik jeg straks mine penge tilbage. Den anden gang ved køb af en USB Memory stik. Den viste 64GB, men havde reelt kun 7,9 GB og havde en FAKE firmware, der genbrugte disse 7,9 GB flere gange. Da kørte en test, og oplyste PayPal om hvilken test, fik jeg straks mine penge tilbage. den tredje gang var samme problem, men med et SD Hukommelseskort på 32 GB. Igen fik jeg straks mine penge tilbage. Det koster ikke køberen ekstra, at betale med PayPal. Hvis sælgeren tilbyder det, syntes jeg, at man lige på godt kan gøre det. Særligt ved kinesiske sælgere, som måske har en anden kultur end os. Hilsen Carsten. Redigeret af csell - 12-September-2025 kl. 12:29 |
|
![]() |
|
Hvorfor fortæller du mig det? Pointen er at køberen ikke per automatik får medhold, det gør - helt generelt - den som har ret. |
|
![]() |
|
denmike ![]() Bruger ![]() Oprettet: 14-November-2011 Status: Offline Point: 75 |
Jeg har ikke prøvet at købe rør; men jeg har prøvet at købe forskellige IC'ere, og de er ofte frasorteret affald, som er ude af spec af den ene eller anden årsag. Fx strømmåling, som er væsentlig mindre præcis end den burde være og deep sleep strømforbrug, som er væsentligt højere end det burde være. Mit gæt er, at de rør du har fundet er i samme kategori.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |