recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Aux-indgang forstyrrer MCE
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketAux-indgang forstyrrer MCE

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
mr-tdi Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 05-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 26
Direkte link til dette indlæg Emne: Aux-indgang forstyrrer MCE
    Sendt: 08-Oktober-2006 kl. 18:01

I forbindelse med at jeg skulle ændre noget fysisk opstilling af Mediecenter, TV mv. kom jeg ved en fejl til at tilslutte Medie centrets scartstik til TV i AUX-indgangen.

Dette har bevirket at MCE ikke virker når jeg tænder mediecentret - sådan at forstå at billed mv. er helt fint når jeg blot står på Windows skrivebord, men så snart jeg går ind i MCE så flimrer det bare helt vildt og uhæmmet.

Har jeg fået lavet rigtig meget lort i den? Det er som om MCE tror der kommer signal ind ad AUX-indgangen...

Hjælp hjælp hjælp - jeg skal optage ørnen kl. 20:00

Til top
mr-tdi Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2006 kl. 19:18

Kom nu - nogle må kunne hjælpe.

Jeg kan intet se når jeg går ind i MCE, men forlader jeg programmet med "Windows"-tasten, så kan jeg se MCE programmet er tændt. Klikker jeg ind igen flimrer det hele og intet signal.

Håber på lidt hjælp - har haft mediecentret i 3 dage :-(

Til top
thoma2 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 16-Oktober-2004
Point: 116
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2006 kl. 20:04

Hvis du ikke har pillet ved opsætninger osv. burde det hele virke hvis du tager strømmen af alt og forbinder det rigtigt. Hvis det ikke virker efter den tur er der nok noget der er gået rigtigr istykker. Jeg forstod desværre ikke helt din beskrivelse af hvordan du havde forbundet det forkert sammen.

Hvad er det for et mediecenter du har?

Til top
mr-tdi Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2006 kl. 20:09

Det er et Fujitsi-Siemens Scaleo E.

Har prøvet det med strømmen.

Mens mediecentret var tændt ville jeg skifte Scart stik (havde købt et i bedre kvali). Jeg tog stik ud af TV og ud af Mediecenter og satte begge ting i igen. Eneste fejl var at jeg satte det i den forkert scart på Mediecenter - scart Aux ind i stedet for TV out....

Håber det kan hjælpe...

Til top
Riot Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 03-Maj-2006
Point: 193
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2006 kl. 20:12
Forstår ik hvoen du ka sætte et scart i en aux indgang?! Hvis du fx har et scart til at køre fra HTPC'en til tv, så burde det jo bare være det, medmindre du sefølig har sat videooutput til at køre over noget andet. Nu har jeg kun SVHS og DVI, og bruger SVHS til tv'et. Det eneste jeg ska gøre, når jeg har formateret og ska ha mediecentret til at virke med tv'et, er at inst drivere og nView, vælge output og så køre det.

Eller også har du ødelagt det (: Betryggende, ikke...
Til top
Riot Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2006 kl. 20:15
Hvis jeg forstår det du skriver, så skal du bare vælge tv out? Medmindre du har sat det der, efter din fejl, og nu flimre det, selvom det sidder rigtigt.. Lyder underligt. Måske du har bøjet nogle ben i stikket. For det lyder mest som en hardware-fejl. Ellers prøv at geninst. dine grafikdrivere eller MCE. Hvis du orker det ;) Det ka vist ik skade..

Redigeret af Riot - 08-Oktober-2006 kl. 20:17
Til top
mr-tdi Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2006 kl. 20:15

Jeg syntes bare det er lidt underligt at det virker når man ikke kører MCE i fuldt vindue....

Det virker altså så længe det er minimeret og ikke kører fuld skærm.

P.S. Ved godt jeg var et fjols at sætte i det forkerte Scart

Til top
mr-tdi Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2006 kl. 20:18
Der står i øvrigt i manualen at ønsker man at bruge scart ind i mediecentret skal dette være tændt.
Til top
Riot Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2006 kl. 20:19
Ja, såen noget ka jo ske... Men så har du lært af det ;)
Underligt det godt vil virke i minimeret tilstand. Mit eneste er som jeg i ovenstående post, geninstaller. Hvis det ik hjælper, ska der nok være nogle mere hardcore MCE fyre til at hjælpe..
Til top
mr-tdi Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2006 kl. 20:24
Måske dit bud med at TV-out ikke er valgt til scart efter jeg lavede om live holder - jeg prøver snarest
Til top
thoma2 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 16-Oktober-2004
Point: 116
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2006 kl. 20:37

Det begynder vel først at flimre når du starter "live TV"?

Hvis det er tilfældet kan det måske være at MCE tror at den skal tage video signalet ind på scart indgangen istedet for at bruge tuneren. Jeg ved ikke om den efter du har haft et kabel i scart indganagen måske har detekteret dette og ændret i opsætningen.

Måske kunne du bevise dette ved at sætte et signal ind på scart indgangen feks fra en video maskine.

Men det er nok ved at være for sent hvis du skal optage ørnen nu

Til top
mr-tdi Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Oktober-2006 kl. 07:17

Har prøvet det beskrevne med at sætte noget i scart-indgangen.

I nat (da man alligevel ikke kunne sove ;-) prøvede jeg så at ændre i opsætning i MCE igen - det tog godt nok noget tid da jeg skulle trykke windows-tast efter hver handling for at få billede frem igen. Nå, men jeg løb opsætningen til TV igennem igen og valgte scart mv. - vupti så virkede det igen.

MCE må altså have troet at signalet ikke skulle sendes igennem scart længere fordi dette har været koblet fra imens MCE var tændt.

Lad os skrive det bag øret hvis andre skulle melde ind om samme problem i forummet.

Fortsat god dag.

P.S. Uanset hvad burde jeg måske købe mig en fladskærm alligevel.....

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu