recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Pixelering
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Pixelering

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
britney Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 01-September-2010
Status: Offline
Point: 65
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér britney Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Pixelering
    Sendt: 15-Marts-2017 kl. 11:00
Hej

Jeg har et samsung plasma, som er ved at være 5 år gammelt, PS64D8005. Det fungerer på mange måder rigtig godt, men jeg har de sidste par uger fået en frustrerende fejl.

Jeg får tv via min egen antenne. På det seneste sker der det, at tv'et viser billedet perfekt de første 10 minutter, hvorefter det starter på at pixelere voldsomt. Det følger altid samme mønster. Når jeg ser video fra andre kilder, er der ikke noget problem.

Jeg tænker det er en mærkelig fejl. For hvis det er signalet, som er galt, hvorfor viser den så billedet perfekt de første 10 minutter? Kan det være tuneren? 
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Marts-2017 kl. 11:43
Det lyder som indstråling fra G4 nettet. Du skal ha checket dit antennekabel og stik, at det er HF tæt. Antenneledningen skal som min ha to skærme + leder, en aluskærm og en flettet strømpe. Stikkene skal være i metal.

Redigeret af Kampus - 15-Marts-2017 kl. 11:45
Til top
britney Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér britney Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Marts-2017 kl. 12:48
Tak for dit svar. Det lyder godt, hvis det kan løse det.

Jeg tænker dog to ting. Hvorfor er det pludselig opstået nu er der sket en udbygning af g4 nettet? Og hvorfor starter forstyrrelsen af billedet altid efter 10 minutters problemfri tv-kigning?
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Marts-2017 kl. 13:04
Det kan også skyldes TV'et. Men check antennekabel og stik først, det er billigst.
Til top
zulfo Se dropdown menu
Moderator gruppe
Moderator gruppe
Branchemedlem

Oprettet: 05-April-2006
Sted: Denmark
Point: 3701
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zulfo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Marts-2017 kl. 13:07
Oprindeligt skrevet af britney britney skrev:

Tak for dit svar. Det lyder godt, hvis det kan løse det.

Jeg tænker dog to ting. Hvorfor er det pludselig opstået nu er der sket en udbygning af g4 nettet? Og hvorfor starter forstyrrelsen af billedet altid efter 10 minutters problemfri tv-kigning?

Lige for en god ordens skyld, så hedder det 4G (eller LTE) og ikke G4

Og du har helt ret i at det lyder underligt at det skulle starte efter 10 minutter - er det virkelig så præcist?

Er det på alle frekvenser / kanaler du oplever fejlen?

Indstrålig fra 4G sker normalt på kanaler der ligger på frekvenser fra omkring 790Mhz og op, men hvis det sker for alle kanaler, så skal fejlen findes et andet sted.

Er det en "aktiv" eller passiv antenne?
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
Til top
britney Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér britney Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Marts-2017 kl. 17:00
Ja, jeg oplever det på alle kanaler. 

Jeg har ikke taget tid, så jeg ved ikke, om det er præcis 10 minutter, men det er samme mønster hver gang, først klart, så uklart. Jeg kender godt pixelering fra tidligere ved dårlig modtagelse, men det her er anderledes.

Hvordan ser man, om det er en aktiv eller passiv antenne? Tror den er passiv, der sidder et lille print, hvor kablet går ud
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu