recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - DVB-viewer: optagelse af serier
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDVB-viewer: optagelse af serier

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Serup Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 15-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 73
Direkte link til dette indlæg Emne: DVB-viewer: optagelse af serier
    Sendt: 08-September-2006 kl. 21:14

Er der nogen der ved om man kan få ovennævnte program til selv at optage et bestemt program hver gang det kommer, uanset hvornår på dagen og ugen det er (fx alias på tv2) så længe det står i EPG'en?

windows media center kan dette, men jeg vil gerne have fuldt udbytte af mit dvb-t kort, og har derfor anskaffet dette program, men jeg kan ikke lige umiddelbart finde ud af om det har denne funktion eller ej, og det er afgørende for om vi skifter til digital dr og tv2, eller ej.

et tillægsspørgsmål er, om nogen ved om dvb-viewer og mediacenter kan køre på samme computer og optage samtidig?

så ville jeg nemlig sætte dvb-t kortet i min mce maskine, som i forvejen styrer min satboks, og nedlægge min tv2-maskine - men jeg kan ikke lige gennemskue om der er nogle spidsfindighder der gør at det ikke er muligt

-Jacob-

Til top
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-Juli-2005
Point: 2891
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-September-2006 kl. 08:55

For at denne facilitet skal kunne virke ordenligt kræver det at EPG-data indeholder infomationer om genudsendelser. Det må MCE's EPG have hold på...

Optage en serie findes ikke i DVBviewer, men jeg klarer mig på en anden måde...

DVBviewer har udover skærminterface (OSD) også et et amindelig desktop- og et webinterface.  Fra en almindelig kontor-PC via webinterface eller fjernstyring kan man lave søgninger, altså udsøge de udsendelser man vil se f.eks. for en uge frem og let sætte dem til optagelse...

DVBviewer skulle kunne køre på MCE, den holder styr på hvilke TV-kort den anvender...

Hvad med at sætte DVB-S kort i maskinen (væk med satboksen), DVBviewer kan håndtere flere TV-kort?

DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
Til top
Serup Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 15-April-2006
Point: 73
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-September-2006 kl. 09:37
Oprindeligt skrevet af avh avh skrev:

For at denne facilitet skal kunne virke ordenligt kræver det at EPG-data indeholder infomationer om genudsendelser. Det må MCE's EPG have hold på...

Muligvis, men jeg er nu ligeglad med om den optager genudsendelser osv, bare det foregår automatisk, og alle afsnit kommer med.

Optage en serie findes ikke i DVBviewer, men jeg klarer mig på en anden måde...

DVBviewer har udover skærminterface (OSD) også et et amindelig desktop- og et webinterface.  Fra en almindelig kontor-PC via webinterface eller fjernstyring kan man lave søgninger, altså udsøge de udsendelser man vil se f.eks. for en uge frem og let sætte dem til optagelse...

Dvs. at du sætter den til at optage ca. en uge frem, hver uge?

Det ved jeg på forhånd at jeg glemmer for tit, det er derfor jeg er godt tilfreds med MCE på dette punkt

DVBviewer skulle kunne køre på MCE, den holder styr på hvilke TV-kort den anvender...

Så kunne jeg da slippe af med den ene maskine, og det ville jo være smart - men ikke hvis DVB-viewer ikke selv kan optage noget bare det er i EPG'en

Hvad med at sætte DVB-S kort i maskinen (væk med satboksen), DVBviewer kan håndtere flere TV-kort?

Jeg har undersøgt muligheden, og som jeg læser det, er det både ret besværligt og ret dyrt, hvis jeg vil have det til at virke med viasat, men jeg har måske overset noget?

tak for input

-Jacob-

Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2006 kl. 00:13

Ja jeg var også umidlebart begejstret for DVBViewer, men er efterfølgende blevet lidt kølig!

Det fungerer jo fantastisk med DVB-T og undertekster osv. Men det halter gevaldigt med EPG og planlægning af optagelser, herunder serier (damn! jeg missede et afsnit af 24 timer!! skete aldrig med MCE). Det er forøvrigt også noget skrammel at det ikke kører som en service, hvilket betyder at programmet skal være startet for at kunne optage og at man skal benytte kriglede plugins for at få det til at optage fra standby(hibernate mode.

Det ville være fantastisk hvis de kompetente udviklere på produktet (har på fornemmelesen at de af og til læser indlæg på dette forum) kikkede på MCE og tog det bedste (brugervenlighed, run as a service, native MCE remote support, Vista Support) derfra og implementerede det. Så havde de en god business case!

Til top
digitalt.tv Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-November-2005
Point: 720
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2006 kl. 19:21
Run as service mener jeg er under udvikling.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu