|
65" LED tv der kan matche plasma |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
beddemiz ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 17-December-2009 Sted: Danmark Status: Offline Point: 234 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 22-December-2016 kl. 23:11 |
I det nye år skal tv'et opgraderes. Da der desværre ikke bliver lavet plasma tv længere, er jeg nød til at nøjes med et LED.
Mine krav er: 65" UHD Helst uden smart tv funktioner, 3D og andet gejl. Under 10.000kr Er det muligt at finde noget der matcher de krav og samtidigt levere en rimelig billedkvalitet? Alle de tv jeg har kigget på i alverdens butikker (Elgiganten, Power, Hifiklubben osv) ligner en gang oliemaleri. Billedet er udtværet og kan ikke engang matche mit 8 år gamle entry level plasma tv. Her er også tale om tv i +25.000kr klassen. |
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19815 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Du kan ikke forvente 65" UHD og et godt billede til 10.000 kroner!
Klaus |
|
![]() |
|
beddemiz ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 17-December-2009 Sted: Danmark Status: Offline Point: 234 |
Så det vil være bedre at holde sig til 1080p? Undre mig bare over at moderne tv, selv i budgetklassen, ikke kan matche et 5000kr's plasma fra 2008.
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 33 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 09-Juni-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 996 |
H is du synes plasma er så fantastisk så køb et brugt
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 33 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 09-Juni-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 996 |
Det er vel panasonic du er oppe og køre over. De kommer nogen gange til salg i en 65" version for rimelige penge så kan du bruge resten på en kuttertur eller noget.
Og så bare håbe lortet kkke brænder af lige med det samme. |
|
![]() |
|
hansie ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-Juli-2004 Sted: Køge egnen Status: Offline Point: 7237 |
Et 8 år gammelt plasma er blevet overhalet af flere LCD.
![]() Men dit budget er nok lige i underkanten når vi skal finde gode til dig i 65" klassen. Samsung har tit nogle på tilbud til lidt over 10k som mange er glade for. |
|
![]() |
|
hifreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-April-2006 Sted: Græsted Status: Offline Point: 754 |
Hvis jeg selv skulle købe et 65" lige nu ville jeg købe dette http://elgiganten.dk/product/tv-radio/fladskarms-tv/UE65KS7005XXE/samsung-65-4k-uhd-smart-tv-ue65ks7005?scid=SEM1
Det er 2000 over dit budget ![]() Redigeret af hifreak - 23-December-2016 kl. 09:35 |
|
![]() |
|
Kim Kaos ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 21-Juli-2010 Status: Offline Point: 15 |
Enten skal du finde nogle flere penge eller så skal du skrue ned på tommerne
Du kan få fede tv i størrelse 55" til omkring de 10K men når det skal være 65" så bliver det meget svært. |
|
![]() |
|
JAWA ![]() Bruger ![]() Oprettet: 05-August-2014 Sted: Karlslunde Status: Offline Point: 158 |
Jeg tror det der sigtes efter er et TV hvor billedet har samme "naturlige" og billedsrørs agtige karakter som man fik på de gamle Panasonic og Pioneer plasmaTV.På de fleste andre parametre er plasma teknologien forlængst overgået af de nye TV, men problemet er jo at nye TV som de demonstreres i butikkerne står med et frygteligt unaturligt billed grundet de indstillinger butikkerne kører med. Det trådstarter efterlyser er nok om nogen kender et TV der kan indstilles så man får et naturligt og ægte billed på skærmen der kan matche eller er bedre end det gamle forældede plasma han har.
Jeg kan ikke selv hjælpe da jeg skiftede min panasonic plasma til en Sony HW40 projektor og oplever et endnu bedre og naturligt billed blot i 100 tommer i stedet for 50. Jeg forstår heller ikke at butikkerne kan sælge TV med så elendige indstillinger. Mvh |
|
![]() |
|
Kim Kaos ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 21-Juli-2010 Status: Offline Point: 15 |
Det er komplet lige meget hvad de viser i butikkerne - alle tv skal alligevel tilpasses til der hvor man bor - butikkernes lyssætning gør det under alle omstændigheder svært at kalibrere ordentligt. Og selv om de så kunne så finder han alligevel ikke et 65" super tv til under 10.000,- I øvrigt så tage det ikke mere en et par minutter at indstille et tv efter det er hevet ud af boksen og når det så er gjort så kan man for alvor bedømme billede og er han utilfreds så har han 14 dages returret
Redigeret af Kim Kaos - 23-December-2016 kl. 13:27 |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 31 ![]() -- ![]() Oprettet: 20-April-2006 Status: Offline Point: 2601 |
Man har kun ret til 14 dages fortrydelsesret hvis man har handlet på nettet.
|
|
![]() |
|
qpad ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-Marts-2008 Status: Offline Point: 729 |
kan du nøjes med et 55" så kommer dette på tilbud til 8888,- i næste uge
https://www.bilka.dk/elektronik/tv/alle-tv/samsung-55-suhd-tv-55ks8005/p/100234021?intcmpid=avisen_avisenonline_16uge52
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |