|
Akustik planer inspiration/guide |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Eagle ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 11-September-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 15 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 03-Juni-2016 kl. 23:43 |
Hej Recordere
Jeg er lige flyttede i en ny lejlighed, og synes min
nye stue har en del mere rum klang end min gamle. Da jeg alligevel ikke har
noget at hænge op på væggen på nuværende tidspunkt, tænker jeg det kunne være
en god ide med nogle akustik plader. Jeg leder derfor efter inspiration til hvad jeg skal
gå efter, og hvad jeg vil få mest ud af. Det er også vigtigt det ikke direkte
er grimt at se på J Min stue:
Der er plads på væggene, hvor der er mål på skrevet. Her tænker jeg at et par store/mellem store paneler måske er smartest, i stedet for en masse små. Her er hvad jeg selv har kiggede lidt på: Men er dette det rigtige materiale at gå efter, vil det være nok til at give mit rum en bedre klang? På forhånd tak |
|
Panasonic G10E 42
logitech z-5500 playstation 3 80GB WDTV |
|
![]() |
|
Meier ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 09-Juli-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 195 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hej Eagle,
Det nemme svar er nej.... ![]() Det er nemlig svært at give en løsning, når man ikke kender problemet...... Man kan sige meget klogt om de plader du henviser til, og de vil sikkert kunne ændre på de akustiske forhold hjemme hos dig. Problemet er bare, at ingen rigtigt ved, om de hjælper lige netop på dit problem. Lidt generelle muligheder: Akustikloft, gulvtæppe, diffusorer i "spejlpunkter" på væggen, basabsorbere i hjørnerne, reoler med bøger. Men: Gør dig selv en tjeneste - få målt stuen inden du går i gang - så ved du, hvad der er "galt" Hilsen Thomas |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |