|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
jake51 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 02-Januar-2005 Sted: Randers Status: Offline Point: 6389 |
![]() Sendt: 17-Juli-2006 kl. 18:39 |
Hej Der var på et tidspunkt en tråd om VGA-indgangen på WL66Z Nåede man frem til en løsning på problemet med overscan? Jeg har 37" versionen, købt delvist til computerspil pga. størrelsen, men venstre side af skærmen bliver klippet af i widescreen-format (1366x768): i Sin Episodes har man to store tal for helbred ude i venstre side, og man kan kun se det ene... En anden ting: kan det passe, at der ikke er lyd ud (phonostik) til surroundreceiver? |
|
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson |
|
![]() |
|
Triffid ![]() Bruger ![]() Oprettet: 15-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 62 |
![]() |
hehe, det er sq noget af et spørgsmål du stiller
![]() Umiddelbart skulle det kunne lade sig gøre at anvende toshibaen til pc, ifølge meldinger i følgende tråd: http://www.avforums.com/forums/showthread.php?t=333378&h %20ighlight=Toshiba+WLT66+pc+no+go%20 Dog er tv'et ikke et af pc'en bedste venner. ... ![]() Redigeret af Triffid - 17-Juli-2006 kl. 18:44 |
|
Mvh. Martin L
|
|
![]() |
|
spawn ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-November-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6822 |
![]() |
Det er helt korrekt som Triffid skriver - som pc monitor over VGA er toshibaen ikke optimal. Jeg har ikke selv en Toshiba - endnu - så har ingen praktiske erfaringer med det endnu, men Den officielle oplysning der understøttes over VGA er 1024x768, hvilket efterfølgende bør kunne zoomes til fuld skærm Den understøtter officielt ikke widescreen format 1366x768 over VGA indgangen, så hvis du bruger denne opløsning, vil der sikkert være nogle problemer. Hvis du alligevel kan inputte denne opløsning blot med noget overscan problem, burde du kunne regulere det i grafikkortets drivere, nvidia har i deres driver et glimrende overscan værktøj der kan regulere det, og noget lignende kan gøres med ATI's - har du forsøgt dette ? Alternativt, kan man outputte 720p (1280x720) gennem DVI/HDMI - det understøttes og burde kunne give et næsten ligeså godt billede - eller måske ligefrem bedre. Jeg vil anbefale dig at prøve dette. Mht. lyd ud (phonostik) til surround receiver - så ja det passer. Man trækker normalt ikke lyd ud af fjernsynet for at koble til sin surroundreceiver (selvom nogle TV har phonostik ud), det gøres normalt fra den kilde man tilslutter til fjernsynet istedet. Der er phonostik til inputs, men ikke til output. mvh |
|
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
|
|
![]() |
|
Triffid ![]() Bruger ![]() Oprettet: 15-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 62 |
![]() |
umiddelbart lyder det til inde på avforums.com at man får det bedste resultat gennem dvi-hdmi ...
Vil selv gerne teste det, men Elgiganten havde ikke noget tv på lager, så får ikke mulighed før på fredag |
|
Mvh. Martin L
|
|
![]() |
|
jake51 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 02-Januar-2005 Sted: Randers Status: Offline Point: 6389 |
![]() |
Triffid: Fik du prøvet at teste med DVI-HDMI? Jeg venter spændt på svaret |
|
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson |
|
![]() |
|
![]() |
Desværre nej
![]() Endte desværre med at købe et andet tv... |
|
Mvh. Martin L
|
|
![]() |
|
Kief ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Marts-2006 Sted: København Status: Offline Point: 2323 |
![]() |
Hvilket? |
|
Mvh.
Casper |
|
![]() |
|
![]() |
Et LG 37LC2R. (primært fordi jeg nok vil buge deten del til computeren)
Klarer det rigeligt fint som første fladskærm. Beholder det nok lige et år/eller to. Og så fornyer jeg nok igen. |
|
Mvh. Martin L
|
|
![]() |
|
dalbjerg ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 09-Juli-2006 Status: Offline Point: 18 |
![]() |
Ifølge specifikations siden på engelsk ang. fælleskøbet, så fremgår det da at der er "rear output sound"... Er det ikke bare alm. phonostik som menes her? Og hvis nej hvilke stik er det så der er dette output? Og under alle omstændigheder, så kan man vel så bare trække lyd ud af en af de to scartindgange som vil kan sættes til at "sende" istedet for at "m0odtage" signal... Jeg bruger ikke lyd fra tv-kanaler på mit anlæg ret tit, men jeg vil da stadig gerne have muligheden med mit nye Toshiba ![]() |
|
![]() |
|
spawn ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-November-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6822 |
![]() |
Har lige kigget i manualen igen - der er phono stik til audio out, så der skulle ikke være nogen problemer med at tilslutte det til surround anlægget, hvis man vil det.
|
|
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |