recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - AAC lyd på STV4 HD hakker
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

AAC lyd på STV4 HD hakker

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
bomndk Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 25-Marts-2006
Status: Offline
Point: 422
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bomndk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: AAC lyd på STV4 HD hakker
    Sendt: 04-August-2014 kl. 14:13
Jeg mener at det var i forbindelse med at jeg opdaterede DVBViewer til seneste version 5.3.1.0, at jeg konstaterede at lyden på STV4 HD var forsvundet. STV4 HD bruger AAC.

Jeg har nu fået installeret noget AAC codec vha bl.a. DIVx men lyden hakker desværre.

Hvis jeg ser TV4 HD vha. HDHomerun QuickTV er der ingen problemer med lyden.

Er der en som kan hjælpe mig lidt på vej?

Mvh
Bo

Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Online
Point: 10581
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2014 kl. 15:05
Gå eventuelt tilbage til din tidligere version af DVBViewer.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Point: 5446
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MCenterFreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2014 kl. 18:07
Har du prøvet at indstille den til LAV Audio Codec under DirectX Audio? 
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
bomndk Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bomndk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2014 kl. 18:48
Hej Fltk og MCenterFreak
Det er mærkeligt. I øjeblikket er der ingen problemer. Men ved nogle udsendelser så hakker lyden hele tiden. I går var der en film som jeg ikke kunne holde ud at se pga. lyden.
I øjeblikket kører jeg med denne opsætning:

Mvh
Bo

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MCenterFreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2014 kl. 19:37
Har du en god kabelinstallation, dvs. HF tætte stik. osv.?
Ingen "billige" splittere?
Udendørs installationer, hvor der kan være fugt i?
Ved godt at det normalt vil resultere i pixelering, hvis kabler etc. er dårlige, men lyden kan også være påvirket.
Men som Fltk skriver, prøv at rulle tilbage, og se om problemet forsvinder, så er kablingen udelukket som problem
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
Til top
bomndk Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bomndk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2014 kl. 21:28
Lige en tilbagemelding.

De problemer med lyden som jeg nævnte, er tilsyneladende forsvundet igen. Nu må tiden så vise om der er permanant eller om problemerne vender tilbage Smile
Mvh
Bo

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MCenterFreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2014 kl. 23:22
Lyder som fugt i din installation. Hvis rigtigt, kommer det igen ved næste kraftige regnvejr
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu