|
AAC lyd på STV4 HD hakker |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
bomndk ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 25-Marts-2006 Status: Offline Point: 422 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 04-August-2014 kl. 14:13 |
Jeg mener at det var i forbindelse med at jeg opdaterede DVBViewer til seneste version 5.3.1.0, at jeg konstaterede at lyden på STV4 HD var forsvundet. STV4 HD bruger AAC.
Jeg har nu fået installeret noget AAC codec vha bl.a. DIVx men lyden hakker desværre. Hvis jeg ser TV4 HD vha. HDHomerun QuickTV er der ingen problemer med lyden. Er der en som kan hjælpe mig lidt på vej? |
|
Mvh
Bo |
|
![]() |
|
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Online Point: 10581 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Gå eventuelt tilbage til din tidligere version af DVBViewer.
Flemming |
|
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
|
![]() |
|
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
Har du prøvet at indstille den til LAV Audio Codec under DirectX Audio?
|
|
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-) |
|
![]() |
|
bomndk ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 25-Marts-2006 Status: Offline Point: 422 |
Hej Fltk og MCenterFreak
Det er mærkeligt. I øjeblikket er der ingen problemer. Men ved nogle udsendelser så hakker lyden hele tiden. I går var der en film som jeg ikke kunne holde ud at se pga. lyden. I øjeblikket kører jeg med denne opsætning: ![]() |
|
Mvh
Bo |
|
![]() |
|
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
Har du en god kabelinstallation, dvs. HF tætte stik. osv.?
Ingen "billige" splittere?
Udendørs installationer, hvor der kan være fugt i?
Ved godt at det normalt vil resultere i pixelering, hvis kabler etc. er dårlige, men lyden kan også være påvirket.
Men som Fltk skriver, prøv at rulle tilbage, og se om problemet forsvinder, så er kablingen udelukket som problem
|
|
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
|
![]() |
|
Lige en tilbagemelding.
De problemer med lyden som jeg nævnte, er tilsyneladende forsvundet igen. Nu må tiden så vise om der er permanant eller om problemerne vender tilbage ![]() |
|
Mvh
Bo |
|
![]() |
|
Lyder som fugt i din installation. Hvis rigtigt, kommer det igen ved næste kraftige regnvejr
|
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |