|
Sort skærm på Sony RDR HXD970 med Boxer TV |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
kelstrup ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 26-Marts-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 12 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 15-Juli-2014 kl. 20:40 |
Hej
Jeg har lige fået Boxer tv installeret, og der er fint nok billede både på mit ældre tv, der ikke har DVB-T2 og det nyere, der har. Det ældre benytter vel så DVB-T og viser altså ikke HD-kanalerne. Jeg har så sat min recorder med antennekabel i en fordeler i samme stik som det ældre tv. Når jeg laver en kanalsøgning, finder den 40 kanaler, og den kan også vise navnene på dem samt hvad de sender. Men der er hverken lyd eller billede, blot sort skærm. Dvs. tv'et og recorderen sidder begge direkte i en fordeler i tv-stikket. Der er ingen box imellem. Burde det ikke være muligt at få recorderen til at fungere også, med samme kanaludvalg som det ældre tv? Mange tak |
|
![]() |
|
bruger udmeldt 23 ![]() -- ![]() Oprettet: 25-December-2010 Status: Offline Point: 2017 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Er der programkort i optageren? Hvis ikke, er det nok derfor, den ikke vil vise noget.
Hvis der kan isættes modul m. programkort, kunne du prøve at hive dette ud af TV'et, og så smide det i optageren? Redigeret af turbo2 - 15-Juli-2014 kl. 21:02 |
|
![]() |
|
JeTex ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 18-Februar-2011 Sted: Nordsjælland Status: Offline Point: 3804 |
Er det ikke fordi, at alt tv bliver sendt i mpeg4, og din Sony recorder kun arbejder i mpeg2?
|
|
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101 Rega P8 Apheta3 Aria MK3 RIAA Dynaudio Confidence 50 Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS B&W ASW650 |
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Den vil aldrig kunne bruges, da der jo ikke længere bruges MPEG 2 på DVB-T. |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
bruger udmeldt 23 ![]() -- ![]() Oprettet: 25-December-2010 Status: Offline Point: 2017 |
... Og så hjælper det jo selvfølgelig ikke at prøve at smide programkortet i optageren! Jeg
![]() |
|
![]() |
|
kelstrup ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 26-Marts-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 12 |
I skal have tak.
Dvs. min bedste mulighed er at købe en recorder, der understøtter mpeg4, hvis det ellers findes? Når jeg modtager tv-boksen fra Boxer, kan den så konvertere signalet til mpeg2? Så kunne jeg evt. sætte den mellem antennestikket og recorderen?
|
|
Med venlig hilsen
Søren Kelstrup |
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Er det ikke en PVR modtager du får fra Boxer.? |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
Du skal have en boks med MPEG4 DVB T2. Og så skal du huske at købe programkort og modul til boksen. Og den laver ikke signalet om til MPEG2, og kan sagtens bruges sammen med TV'et.
Og så bliver det som en harddiskoptager. Køb en harddiskoptager med to tunere, så du kan se en udsendelse, mens du optager en anden - så behøver du ikke ekstra programkort for boksen, men kan blot hive det ud, du har sat i TV'et, og så smide det i boksen og så bruge boksen som modtager.
Redigeret af turbo2 - 16-Juli-2014 kl. 10:46 |
|
![]() |
|
OK. Er denne her fra Boxer et godt valg (ud over at det sikkert er det letteste): http://www.boxertv.dk/produkter/Modtagerudstyr/Sagemcom-RTI95-320HD/
|
|
Med venlig hilsen
Søren Kelstrup |
|
![]() |
|
Det er den vej du skal for at kunne optage fra Boxer/DR kanalerne. Det er så muligt efterfølgende at overføre optagelserne til din gamle Recorder hvis du vil have noget over på DVD. Det er ikke muligt med HD af den vej. |
|
|
|
![]() |
|
Tak for svaret. Det er meget sjældent, at jeg overfører noget til DVD, men det er selvfølgelig rigtigt.
Egl. ville jeg hellere kunne hente det til en pc fx via LAN, men det er nok mig, der er gammeldags.
|
|
Med venlig hilsen
Søren Kelstrup |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |