|
Hjælp til NUC |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
senorkaka ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 02-Oktober-2011 Sted: Holstebro Status: Offline Point: 38 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 04-Maj-2014 kl. 09:38 |
Jeg har hidtil bare brugt min ps3 som mediecenter, men da jeg har solgt den vil jeg gerne anskaffe mig en NUC, og er ikke så meget inde i hvad der er hot eller not.
Spørgsmålet er så hvilken model jeg skal vælge de fås jo i flere prisklasser.
Den skal bruges til at streame fra stationær computer/NAS, spørgsmålet er så om de alle sammen er kraftige nok til at streame 1080p eller om man skal op i en i5 for at være sikker på at det kører uden problemer. vil også gerne bruge den til at streame apps til en chromecast. Har en logitech harmony one så den skal gerne kunne styres via IR. http://www.edbpriser.dk/barebone-pc/intel-next-unit-of-computing-kit-dc53427hye-id-7276849.aspx http://www.edbpriser.dk/barebone-pc/intel-next-unit-of-computing-kit-dn2820fykh-id-8055003.aspx http://www.edbpriser.dk/barebone-pc/intel-next-unit-of-computing-kit-d34010wyk-id-7604939.aspx det er disse 3 jeg har kigget lidt på, men måske findes der nu en der er bedre til prisen. kunne også godt bruge noget hjælp til hvilken ssd og ram jeg skal købe med :) Et sidste spørgsmål ang NAS har en netgear readynas duo I, ville det kunne betale sig at opdatere den til fx synology. Den skal kun bruges til film, så den burde vel fint kunne klare det :) Håber der er en venlig sjæl der vil hjælpe. |
|
Kan man stege frikadeller med oprejst pande ?
|
|
![]() |
|
Pony65 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-September-2008 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 1845 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg ville vælge denne:
Model: Mini PC - Intel® NUC Kit D54250WYKH Læg mærke til at den har et "H" til sidst i modelbetegnelsen, det betyder at der plads til en ekstra 2.5" disk så du kan indbygge mere plads |
|
![]() |
|
senorkaka ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 02-Oktober-2011 Sted: Holstebro Status: Offline Point: 38 |
den ser fin ud :) vil det sige man både kan sætte en ssd og så en ekstra disk i ? det vil jeg nok ikke få brug for da jeg har en nas :)
|
|
|
|
![]() |
|
claus_jac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
ja der kan sidde en MSATA SSD og en 2,5" disk i maskinen. Om man får brug for det er en anden sag.
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 34 ![]() -- ![]() Oprettet: 05-November-2011 Sted: København Status: Offline Point: 320 |
Selv den billige celeron kan afspille 1080p uden problemer i formater som h264.
Men havde nok valgt i3'eren (D34010WYK), der har det ekstra til fx silverlight og flash. Pris/ydelse er den model det bedste valg. Din nas er fin til streaming til nuc. Ingen grund til at opgradere. |
|
![]() |
|
Forskellen på den første der bliver anbefalet og den du anbefaler er det kun i3/i5 og så muligheden for ekstra hdd :) |
|
|
|
![]() |
|
Pony65 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-September-2008 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 1845 |
Den som jeg anbefalede har også en anden stor fordel i forhold til de andre
Intel® HD 5000 graphics Prøv at undersøge det der hedder "frame drobs" og sammenlign HD 4400 og HD 5000
|
|
![]() |
|
JordanDK ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 03-December-2009 Sted: Randers C Status: Offline Point: 2327 |
Intel HD5000 har i htpc øjne ikke noget at have sagt. Hvis vi snakker spil så ja.
Næste ting er, dd+ fixet til Netflix Windows 8 eller 8.1? Hvad med understøttelse af DTS HD i Windows? Vil dog sige jeg ikke ved meget om HD5000, ved dog at DD+ 5.1 ikke virker i Netflix med HD4600, dog virker alle HD lydformaterne i Windows 8 hos mig. Framedrops har jeg heller ingen af. Redigeret af JordanDK - 06-Maj-2014 kl. 19:15 |
|
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub
Mess with the best, die like the rest. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |