recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - PC -> HDMI og pc->optisk til pioneer reciever
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

PC -> HDMI og pc->optisk til pioneer reciever

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
gfunknown Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 09-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 13
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gfunknown Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: PC -> HDMI og pc->optisk til pioneer reciever
    Sendt: 11-Marts-2014 kl. 13:29
Jeg har samlet mig selv en mediepc.
Den fungerer fint. har så i den forbindelse indkøbt et 
Creative Usb sound blaster X-fi Surround 5.1 Pro
fordi der ikke er plads til et almindetligt lydkort på bundkortet og skal bruge min. 5.1 lyd.
Fra den kører jeg optisk over i min Pioneer VSX-919AH reciever.

Billede fungerer fint fra hdmi og så igennem reciever til tv.
Men kan ikke få optisk til at virke hele tiden.
Jeg har fået indgangen til at være digital på forstærkeren, og så da også en film igår hvor lyden fungerede fint. MEN med det samme jeg skifter til en anden film, eller skifter musik, så skal jeg slukke og starte forstærkeren for at den fanger lyden igen.

Er der nogen som har en løsning på mit problem?
skriv gerne hvis jeg ikke har gjort mig forståelig eller mangler noget info. 
Til top
MulleB Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-November-2013
Point: 745
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MulleB Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Marts-2014 kl. 13:34
hvilket bundkort er det der ikke har 5.1 lyd, siden du har købt et lydkort ved siden?
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gfunknown Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Marts-2014 kl. 13:38
det er et meget billigt MSI et eller andet p model. kostede 399 for 2 år siden, blev indkøbt fordi havde en teori om at mit gamle bundkort var gået i stykker, hvilket det var, og har så bare kørt med det mb siden da.

og så ville jeg også gerne kører optisk ind til forstærkeren.

Redigeret af gfunknown - 11-Marts-2014 kl. 13:39
Til top
MulleB Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MulleB Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Marts-2014 kl. 14:08
det bør stadig have 5.1 via HDMI kablet, så der er ingen grund til at køre optisk.
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gfunknown Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Marts-2014 kl. 14:13
jeg kører fra et ældre geforce 285gtx som kun går ud med dvi. så bruger en dvi til hdmi converter.
Til top
MulleB Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MulleB Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Marts-2014 kl. 14:28
ahh sorry.

du kan dog godt få lyden med over via hdmi fra DVI udgangen, hvis dit bundkort eller lydkort har S/PDIF connecter som du forbinder med dit grafikkort.

men dit problem optisk kan jeg ikke hjælpe med.
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gfunknown Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Marts-2014 kl. 15:06
hvordan forbindes det på gfxkortet? for bundkortet har nogle pins hvor der står s/pdif
Til top
MulleB Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MulleB Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Marts-2014 kl. 15:41
det kan du kun hvis gfx'et har samme pins.
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gfunknown Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Marts-2014 kl. 15:56
har det ikke.

problemet er løst.
Det var fordi min usb port slukkede efter lidt tid for at spare strøm, derfor jeg kunne se en hel film igår, men den slukker så når jeg skiftede mellem et andet lydmedie

tak for svar ellers.
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gfunknown Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Marts-2014 kl. 22:26
problemet er der så stadig... men nu slukker hele recieveren også af og til, uden nogen forvarsel, jeg kan tænde den og så virker det hele igen. nogengange er det kun lyden som forsvinder, men sluk og tænd så virker det helenigen.
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gfunknown Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2014 kl. 12:54
anyone?
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gfunknown Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2014 kl. 22:11
så røg den. har kasseret den, et eller andet fejler den.
fik fat i en nad t748 så nu virker alt efter hensigten.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu