recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - NextPVR og undertekster
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

NextPVR og undertekster

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Ford Prefect Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 06-Februar-2013
Status: Offline
Point: 3
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ford Prefect Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: NextPVR og undertekster
    Sendt: 06-Februar-2013 kl. 22:00
Har lige installeret NextPVR 2.5.9 (både som front-end og server) på min gamle Asrock ION (med USB Tuner fra Hauppauge og Win7-64bit) til modtagelse af gratis DR-kanaler.

Alt fungerer ok, men jeg har et lille problem med underteksterne.

Ved opstart samt ved skift af kanal bliver underteksterne slået fra og man skal ind i menu'en og slå dem til.

Har sat "PreferredLanguage" til "dan" i config.xml, men det har ingen virkning.

Har I nogle forslag?
Til top
JBtv Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 10-Oktober-2008
Sted: Denmark
Point: 92
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JBtv Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2013 kl. 22:05
Ikke udover at du kan taste "ctrl" + "x" så får du mulighed for at vælge undertekster.
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ford Prefect Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2013 kl. 18:01
Ja, tastaturgenvejene kender jeg godt.

Men er der ikke en måde at få den til - defaut - at vælge en bestemt DVB Subtitle-stream på et bestemt sprog?

Hvordan virker det med undertekster i XBMC som front-end til nextPVR? - Kan man f.eks. sætte dansk som default undertekst?
Til top
JSA:-) Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 13-Maj-2007
Point: 67
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JSA:-) Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2013 kl. 19:29
Min vælger altid danske undertekster. Jeg anvender programmet både som server og som client.

Mit bedste forslag er at spørge i forumet til programmet. Der kommer altid et hurtigt svar tilbage.
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ford Prefect Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2013 kl. 22:07
Jeg har spurgt i Next-PVR forummet, men desværre uden resultat endtil videre Cry

JSA: Har du indstillet noget specielt ved din config.xml for at få danske undertekster som default?
Til top
JSA:-) Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 13-Maj-2007
Point: 67
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JSA:-) Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2013 kl. 07:25
Nej, jeg har ikke gjort noget.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu